![]() |
Uit de losse pols (en geen volgorde):
-Pantserkruiser Potemkin (boegbeeld, letterlijk) -The Draughtman's Contract (om door een film in het ootje te worden genomen) -Das Boot (de emanatie van 'beklemming') -The Shawshank Redemption (omdat de Oscars daar over heen konden zien) -Once Upon A Time In America (fantastisch epos, met onvergetelijke muziek) -La grande bouffe (de decadentie in filmische uitvoering) -Manneken Pis (intimisme à la lettre) -In The Name of The Father (heeft meer bereikt dan het IRA ooit voor elkaar heeft gekregen) -C'est arrivé près de chez vous (de sociale problematiek zonder preek) -The Untouchables/the Usual Suspects (ik twijfel tussen de twee, gewoon goeie 'cinema') -De rode lantaarns (een wereld die opengaat en tegelijk heel gesloten blijft) ...en nog een PAK andere (voor later) |
Citaat:
lap seg :( weer nix Citaat:
me to, maja, 3dagen dervoor is em al uit dan natuurlijk! Citaat:
thnx!! |
In willekeurige volgorde ... en waarschijnlijk vergeet ik er een paar ...
Cidade de deus Veel films van Almodovar: La Mala Educacion Todo sobre mi madre Matador Y tu mama tam bien Motocycle Diaries Dogville Fight Club een aantal Tarantino-films: Reservoir Dogs Pulp Fiction OOK Kill Bill 1 en 2 Lola Rennt |
Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:46. |