PDA

Bekijk de volledige versie : Reclame voor junkfood pas na kinderbedtijd.


DorienFaes
15th June 2006, 14:19
LONDEN (ANP) - Reclame voor junkfood, zoals chips en zoete frisdrank, moet pas na negen uur 's avonds worden uitgezonden. Dit heeft de Britse Voedsel- en Warenautoriteit FSA donderdag geadviseerd. De maatregel zou moeten bijdragen aan de bestrijding van overgewicht bij kinderen.


Ik vind dit eigenlijk nog niet zulk een slecht idee. Kinderen zijn zo eenvoudig te beïnvloeden. Met hun zakgeld kunnen ze na schooltijd even de Mc-Donnalds binnenwippen of bij het krantenwinkeltje voor een zak chips of snoep. En die kilootjes komen er maar bij. Maar dit zijn echter de factoren waaraan de ouders niet veel kunnen doen. Maar wanneer de ouders weinig tijd hebben en de kinderen beginnen te zeuren dat ze een hamburger willen. Dan hup, naar de Mc-Donnalds. Hier kunnen de ouders zelf natuurlijk wel ingrijpen.

Stephanie
15th June 2006, 17:51
Volgens mij hangt het er ook van af of die voedingswaren door de ouders worden aangekocht of niet. Opvoeding is ook een factor die meespeelt. Zo zijn er kinderen die enkel maar snoep voor hun neus krijgen maar geen stukje fruit. Ik ben er niet echt van overtuigd dat dit een goede maatregel is, want als tieners met hun vrienden naar Mc Donalds gaan, denk ik dat ze dat gewoon doen omdat ze er zin in hebben...