PDA

Bekijk de volledige versie : Vlaams Belang niet welkom in hotel Maastricht


Stephanie
15th June 2006, 12:57
Een delegatie van Vlaams Belang mocht woensdag niet binnen op een debat in een hotel in het Nederlandse Maastricht. VB was door de partij VVD uitgenodigd om deel te nemen aan het debat over integratie, maar de eigenaar van het hotel Derlon, een jood, wilde niet worden geassocieerd met "tegenstrijdige ideeën" die de extreemrechtse partij er op nahoudt , "ook ten aanzien van de jodenvervolging in de Tweede Wereldoorlog".
(novum)

Jelle thijs
15th June 2006, 13:52
Dit vind ik er een beetje serieus over gaan. Ik denk dat dit hotel nu meer slechte reclame gaat krijgen dan als hij ze wel toeliet.
Ik denk zelfs niet dat iemand daar naar gaat kijken als ze een hotelkamer bestellen. Ik zal toch nooit een lijst opvragen met geweze gasten om te zien of er iemand tussenstaat die ik niet kan uitstaan, om dan een ander hotel te boeken.
Raar eigenlijk we discrimineren iemand omdat we tegen discriminatie zijn. :confused:

DorienFaes
15th June 2006, 14:04
Ik vind dit er echt sterk over.
Het Vlaams Belang is ook een partij en zoals iedere partij heeft ook het Vlaams Belang zijn kiezers. Dit zijn ook mensen, en ook naar deze mensen mag en moet gehoor aan gegeven worden.
We zijn inderdaad allemaal tegen discriminatie maar we doen niet anders.
Het is duidelijk het weigeren van toegang aan een politieke partij bij een politiek debat vind ik ook een vorm van racisme.

Jelle thijs
15th June 2006, 15:53
[QUOTE=DorienFaes]
Het is duidelijk het weigeren van toegang aan een politieke partij bij een politiek debat vind ik ook een vorm van racisme.[/QUOTE]

Het belang is wel toegelaten op het debat. Sterker nog, ze zijn uitgenodigd. Alleen hebben ze geen slaapplaats om te overnachten.

Wouter
15th June 2006, 22:17
Ja se, die uitbater beslist voor zichzelf wie hij erin laat en wie niet. Het is zijn recht en als dat op basis is van een beredeneerde overtuiging dan moet dit kunnen. Het is geen openbare dienst he... Moest het hier gaan om asielzoekers of mensen met een kleurtje, dan zou het idd makkelijker aanklaagbaar zijn op basis van 'racisme'.