PDA

Bekijk de volledige versie : Wie wordt wereldkampioen voetbal?

Barst
9th June 2006, 22:17
[FONT=Trebuchet MS]Wie wint het WK-voetbal 2006 in Duitsland?[/FONT]

Barst
9th June 2006, 22:33
Geluk speelt nauwelijks rol bij titelstrijd

Slechts een kleine groep landen maakt kans op de wereldtitel, met Brazilië als de topfavoriet. De overige deelnemers moeten hopen, bidden en dromen dat ze ver komen.

Hamburg, 9 juni. Brazilië en Trinidad en Tobago. Sportief gezien is het contrast tussen deze twee ploegen op het WK in Duitsland het grootst. De ‘Goddelijke Kanaries’ veroverden vijf keer de wereldtitel. De ploeg van bondscoach Carlos Alberto Parreira begint als dé topfavoriet aan de eindronde. Alles behalve de hoofdprijs zal in het voetbalgekke Zuid-Amerikaanse land als een nederlaag worden beschouwd. The Soca Warriors maken daarentegen als kleinste land ooit hun debuut op het hoogste internationale podium.

De formatie van Leo Beenhakker voelde zich eigenlijk al wereldkampioen toen in november kwalificatie tegen Bahrein werd afgedwongen. Voor de voetbaldwerg zullen zelfs kleine nederlagen als overwinningen gelden.

Volgens Beenhakker, die in 1990 als bondscoach van Oranje als favoriet aan het WK begon, zijn de 32 deelnemende landen in twee categorieën te verdelen. Acht ploegen beginnen daadwerkelijk aan het toernooi met het idee dat een eerste plaats mogelijk is. De overige 24 landen moeten hopen, bidden en dromen dat ze zo lang mogelijk in het toernooi blijven. Het feit dat slechts zeven landen wereldkampioen zijn geweest bewijst dat de geluksfactor een kleine rol speelt. Zo durft een Brits wedkantoor het moeiteloos aan om eindzeges van landen als Costa Rica, Angola en Togo te belonen met honderden keren de inzet.

Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komt de wereldkampioen van 2006 uit het rijtje Brazilië, Duitsland, Engeland, Argentinië, Italië, Frankrijk, Nederland en Spanje. Op de ploeg van bondscoach Marco van Basten na behoorden alle overige landen vier jaar geleden ook tot de kanshebbers voor de wereldbeker.

Maar tijdens dat laatste WK werd vooral voor Frankrijk en Argentinië op pijnlijke wijze duidelijk hoe weinig een favorietenrol waard kan zijn. Scherper dan ooit tevoren kwam naar voren dat de zware programma’s van de voetbalprofs hun tol eisten. De ‘Haantjes’ dachten in Azië hun wereldtitel te kunnen verdedigen, maar de kampioenen van 1998 maakten een uitgebluste indruk en vlogen er al in de eerste ronde uit. De Argentijnen bleken eveneens te lang te hebben vertrouwd op ouder wordende vedetten. Na de drie groepswedstrijden mochten ook zij naar huis.

Daar waar de Fransen dertigers als Zinedine Zidane, Lilian Thuram en Claude Makélélé opnieuw meenemen naar Duitsland, laat de Argentijnse bondscoach José Pekerman spelers als Sebastian Veron en Javier Zanetti thuis. Met een ploeg gebouwd rondom de slowmotion spelverdeler Juan Roman Riquelme en de inbreng van wonderkind Lionel Messie, hopen de blauwwitten net één stapje verder te komen dan in de Confederations Cup van vorig jaar. Toen werd in de finale kansloos verloren van Brazilië dat moeiteloos drie topelftallen had kunnen formeren.

Dat kan de wereldkampioen nog altijd. Weliswaar kampt Ronaldo met een griepje, maar met vervangers als Adriano en Robinho achter de hand maakt de bondscoach zich weinig zorgen.

Daarentegen hebben de serieuze uitdagers op de dag dat het toernooi begint problemen. Zo mist Duitsland vanavond Michael Ballack, kan Engeland voorlopig niet beschikken over Wayne Rooney, zag Frankrijk spits Djibril Cissé afhaken, moeten de Italianen het waarschijnlijk zonder Gennaro Gattuso, Alessandro Nesta en Gianlucca Zambrotta doen en hebben de Nederlander Rafael van der Vaart en de Argentijn Lionel Messie al maanden geen echte wedstrijd meer gespeeld.

Zo lijken de grootste tegenstanders van Brazilië dit toernooi de Brazilianen zelf te zijn. De grote vraag is of de vedetten zich houden aan de gouden regel: ‘Er is altijd één ding groter dan de beste speler: het Braziliaanse shirt.’ De bondscoach laat zijn spelers niet voor niets voor ieder duel in de kleedkamer een kring vormen waarna iedereen hardop het ‘Onze Vader’ in het Portugees opzegt. Ook na ieder duel tonen de voetballers met het dansen en zingen van de samba hun saamhorigheid. Wat dat laatste betreft is er een overeenkomst met de voetballers uit Trinidad en Tobago. Het verschil is dat de Soca Warriors in Duitsland iedere dag carnaval vieren – ongeacht de uitslagen van hun wedstrijden.

NRC, 09 juni 2006

wim leenaerts
10th June 2006, 11:22
De Lakers!
Definitely :cool:

bram willems
10th June 2006, 12:35
Brazilië is dus duidelijk topfavoriet. Maar volgens mij zal veel afhangen wat er in "de groep des doods" gebeurt. Gaat er met Argentinië of Nederland direct een favoriet uit???
Volgens mij is de kans niet onbestaande en dan zou Ivoorkust wel eens de scherprechter van het tornooi kunnen worden. Ze hebben een zeer goede ploeg met onder andere Drogba, Arouna(of hoe je het ook schrijft...), Kalou,...
Zo'n ploeg kan altijd voor verassingen zorgen. Ik denk dus dat de ploeg die hier groepswinnaar wordt wel eens heel ver zou kunnen komen omdat ze toch van in het begin ook op een hoog niveau gaan moeten spelen. Met dit in het achterhoofd en kijkende naar de sterkte van de selectie zet ik mijn geld op Argentinië of Nederland in de finale tegen Brazilië :D

BTW: Ik hoop op Nederland, kunnen we gaan feesten in Eindhoven! Hup Holland hup

judithgielens
10th June 2006, 18:07
4 jaar gelden was ik een hevige supporter van Nederland. Dat mijn vader een Nederlander is, zal hier ook wel wat mee te maken hebben zeker? :D
Ik denk dat ik hier dit jaar toch gewoon bij blijf, om ervoor te supporteren dan!

Wie er wint: ik zou het niet weten! want vrouwen kennen nu eenmaal niets van voetbal :D

BTW: waar ergens ter wereld ligt Trinidad & Tobago???????????:confused:

Wouter
10th June 2006, 20:15
2 jaar geleden voor het EK waarschijnlijk, want vier jaar geleden in Korea was oranje er niet bij. De Belgen wel, en wij maar lachen met de Nederlanders. Boontje komt om z'n loontje zeker... Spijtig, want we behoorden tot een kleine zeer selecte groep van landen die kon zeggen dat we de afgelopen 5 (geloof ik) WK's aanwezig waren.

Barst
10th June 2006, 23:09
[QUOTE=Wouter]Spijtig, want we behoorden tot een kleine zeer selecte groep van landen die kon zeggen dat we de afgelopen 5 (geloof ik) WK's aanwezig waren.[/QUOTE]
[FONT=Trebuchet MS]Eerste keer sinds 1978 dat w'er niet bij zijn :( ... maakt dus 6! ;)
+ :lol: zondag: Nederland speelt tegen een land dat niet eens meer bestaat: Servië-Montenegro. :shocked: Benieuwd of de Hollanders kaas zullen gegeten hebben van deze Ghost-Appearance... :D [/FONT]

bram willems
11th June 2006, 12:40
ik denk dat dit er niet echt veel mee te maken gaat hebben...
samenstelling van het team: 22(denk ik) Serviërs en 1 Montenegrijn

judithgielens
11th June 2006, 12:57
[QUOTE=Wouter]2 jaar geleden voor het EK waarschijnlijk, want vier jaar geleden in Korea was oranje er niet bij. .[/QUOTE]

Inderdaad!excusues, twas zelfs nog vroeger: EURO2000!

Barst
11th June 2006, 15:06
[QUOTE=bram willems]22(denk ik) Serviërs en 1 Montenegrijn[/QUOTE]
[FONT=Trebuchet MS]Is wel de keeper...!! :D[/FONT]

bram willems
11th June 2006, 21:54
dat zou inderdaad wel eens de doorslaggevende factor kunnen zijn dan...
Misschien referendum houden binnen spelersgroep over positie van die keeper...

Wouter
11th June 2006, 23:05
'k Ben benieuwd hoe de Verenigde Staten het gaan doen.. Sinds '94 blijven die boomen

Jelle thijs
12th June 2006, 14:31
Ruzie in Zweedse ploeg tussen Ljungberg en Mellberg

In de kleedkamer van de Zweedse nationale ploeg is zaterdag, na afloop van het teleurstellend 0-0 gelijkspel tegen Trinidad & Tobago, een fikse ruzie ontstaan.

Aanvoerder Olof Mellberg en sterspeler Fredrik Ljungberg gingen flink tegen elkaar tekeer, wist de Zweedse pers maandag te vertellen. Het was "een korte maar stevige ruzie", vertelde de woordvoerder van de selectie aan het persagentschap TT. Ljungberg zou zijn ongenoegen hebben geuit over het spel van zijn ploeg en de lange ballen van de verdediging, vooral die van Mellberg.

Tijdens het WK van 2002 kwam het op training al eens tot een handgemeen tussen beide mannen na een drieste tackle van Mellberg. Er was toen hulp nodig van de ploegmaats om beide kemphanen uit elkaar te houden.

bron: HBVL

hans
12th June 2006, 18:31
[QUOTE=Jelle thijs][B]
In de kleedkamer van de Zweedse nationale ploeg is zaterdag, na afloop van het teleurstellend 0-0 gelijkspel tegen Trinidad & Tobago, een fikse ruzie ontstaan.
[/QUOTE]

Inderdaad, een ZEER teleurstellend Zweden. Als ze op dit niveau blijven spelen, worden ze eruit geknikkerd ondanks de voorgaande grootspraak van de trainer.

Ik kijk uit naar Portugal, en denk dat deze ploeg het ver kan schoppen :D

Jelle thijs
12th June 2006, 19:10
Doe Senegal eig'k mee? De ploeg die vorig seizoen zo goe speelde. Nee zeker eh?

Jelle thijs
12th June 2006, 19:12
[QUOTE=Jelle thijs]vorig seizoen zo goe speelde. ?[/QUOTE]

Vorig WK uiteraard ;)

bram willems
12th June 2006, 21:39
Senegal isser niet bij

en wat Portugal betreft: Mij nog aan geen enkele ploeg zo geërgerd als aan Portugal....

Jelle thijs
13th June 2006, 10:40
Ik vind dat die poll wel bewijst dat er veel voetbalkenners zijn op de KHK!
Wel stemmen voor T&T maar geen voor Spanje!
Lang leven de voetballogica :d

hans
13th June 2006, 15:34
[QUOTE=bram willems]en wat Portugal betreft: Mij nog aan geen enkele ploeg zo geërgerd als aan Portugal....[/QUOTE]

Vind je? Dan mag je mij wel eens vertellen vanwaar die ergernis komt :D
Ze hebben niet voluit gespeeld, maar dat was ook niet echt nodig dus. En ze zijn niet de enigste ploeg die niet voluit zijn gegaan omdat het niet echt moest dus dit mag zeker geen reden tot ergernis zijn :p

Dus ben ik zeer benieuwd naar je argumentatie Bram. ;)

Jelle thijs
13th June 2006, 15:40
[QUOTE=hans]Ze hebben niet voluit gespeeld, maar dat was ook niet echt nodig dus. En ze zijn niet de enigste ploeg die niet voluit zijn gegaan omdat het niet echt moest dus dit mag zeker geen reden tot ergernis zijn :p [/QUOTE]

Misschien omdat Meneer Blatter in zijn speech voor het WK zei:"Ik wil een WK met GOED VOETBAL, VEEL GOALS en zonder elleboogstoten"

Dus 1 Portugal had niet geluisterd naar de grote baas van de FIFA
2 dit was nauwelijks de ontspanning die een hardwerkende student verdiend
3 Welke zichzelf respecterende trainer haalt het in zijn kop om Christiano Ronaldo te wisselen voor een verdedigende middevelder als het maar 1-0 staat!!??

En ik ben er zeker van dat Bram dit lijstje nog meer kan aanvullen

Dus...

Groetjes

kristofdebruyn
13th June 2006, 15:54
Volgens mij wordt het verassend volgens sommige Engeland. Van Brazilië wordt er te veel verwacht, Frankrijk en Spanje zijn niet sterk genoeg. DUS wordt het Engeland die wereldkampioen wordt. Misschien is er ook nog een kleine kans op Duitsland maar dan moet de verdediging bijgeschaafd worden.

hans
13th June 2006, 16:58
Ik wil niet de cynicus uithangen, maar trust me when I say: Ik kan jouw lijstje op een hele boel andere ploegen toepassen hoor. :p

Maar ik kan je volgen wanneer je zegt dat het niet echt spektakel was, maar er is tenminste één goal gevallen en bij zeldzame momenten als ze gas gaven kwam het mooie voetbal naar boven. Dat is meer dan ik in een aantal andere matchen gezien heb.

bram willems
13th June 2006, 17:43
vond Portugal gewoon nonchalant en hautain spelen.
Vond het echt spijtig dat ze niet op hun bek kregen(en begrijp met niet verkeerd: ik zie Portugal normaal heel graag voetballen en ben een enorma fan van onder andere cristiano ronaldo(Man. U :D ))
Maar het was gewoon zo een air van kijk wij doen geen moeite en wij winnen toch...
En niet voluit gaan... Tegen deze tegenstander moet je niet voluit gaan voor het verschil te maken, als ze gewoon inzet hadden getoond hadden ze misschien met 4-5 - 0 gewonne....

Vervangingen onder de wedstrijden waren ook ronduit belachelijk... zoals inderdaad Cristiano Ronaldo..

En het kan zijn dat vele andere ploegen ook zo spelen maar ik heb dit wk nog geen enkele ploeg met zo weinig inzet zien spelen op dit wk... Ik bedoel het is het Wk en je mag voor je land spelen? wat moet je meer hebben om een beetje inzet te tonen?

bram willems
13th June 2006, 21:35
Frankrijk deed mij spijtig genoeg iets te veel denken aan Portugal... Zelfs zidane :mad: :(

Volgens mij wordt het verassend volgens sommige Engeland. Van Brazilië wordt er te veel verwacht, Frankrijk en Spanje zijn niet sterk genoeg. DUS wordt het Engeland die wereldkampioen wordt

Frankrijk: ligt aan de bondscoach dat ze niet sterk genoeg zijn... Guily thuis laten, wiltord op die positie laten spelen(komt te kort), geen Trezeguet op het veld of inbrengen als je moet scoren... Geen Anelka in de selectie(kan mss wel eens voor het verschil zorgen)
Spanje: Hebben volgens mij toch wel ongeveer een even goede ploeg als England en hebben voor één van de eerste keer het voordeel dat er spelers zijn die stilletjesaan komen piepen op een beslissende positie(xavi, Iniesta) dit was wat ze mankeerden de laatste jaren... Spanje kan mss wel eens de verassing worden maar het probleem is gekend: ze presteren niet op tornooien al hebben ze er de spelers voor(Raul, Torres, Casillas,...)

Jelle thijs
14th June 2006, 16:29
[QUOTE=bram willems]ze presteren niet op tornooien al hebben ze er de spelers voor(Raul, Torres, Casillas,...)[/QUOTE]

En dan laten ze Raul op de bank starten!

Kroatië had gisteren trouwens een punt verdiend!

Barst
14th June 2006, 19:06
[QUOTE=Jelle thijs]Kroatië had gisteren trouwens een punt verdiend![/QUOTE]
[FONT=Trebuchet MS]Ge moogt gerust zijn! Die zien we gegarandeerd terug in de tweede ronde als ze zo blijven spelen! :) [/FONT]

[QUOTE=Jelle thijs]En dan laten ze Raul op de bank starten![/QUOTE]
[FONT=Trebuchet MS]Duidelijk een luxeprobleem dus gezien de kwaliteit van het door de Spanjolen vertoonde voetbal! Wil iemand bijgevolg hier dringend die 'nul' bij Spanje weghalen (ik heb nl. al gestemd!)?? :rolleyes: [/FONT]

Jelle thijs
14th June 2006, 21:11
[FONT=Trebuchet MS]Duidelijk een luxeprobleem dus gezien de kwaliteit van het door de Spanjolen vertoonde voetbal! Wil iemand bijgevolg hier dringend die 'nul' bij Spanje weghalen (ik heb nl. al gestemd!)?? :rolleyes: [/FONT]

Zoals ik eerder al zei: de kennis van voetbal op de KHK is groot! wel stemmen voor T&T en geen voor Spanje: lang leve de voetballogica ;) :D :confused:

bram willems
14th June 2006, 22:28
Spanje was eel sterk...
Hebben bij mij de beste indruk nagelaten tot dusver(en tegen een normaal gezien toch niet zo een zwak team)
Raul op de bank... Presteert al een heel seizoen niet super(kwetsure in november etc.)
En Torres is gewoon outstanding, ik denk dat hij bij elke ploeg op dit wk zou spelen...
En Villa... Mja scoort aan de lopende band de laatste tijd en scoorde ook nu 2 keer dus weinig kritiek op mogelijk...

Conclusie: Spanje imponeert en is favoriet als ze zo blijven spelen...

over luxeprobleem: Iniesta, jaoquin, Vicente, Reina,... op de bank :shocked:

bram willems
15th June 2006, 11:16
voetbal speel je met 11 tegen 11, 2x 45 minuten en op het einde winnen de Duitsers.... Toch nog een voetbalwaarheid??? :confused:
BTW: was wel verdiend hoor

Jelle thijs
15th June 2006, 14:43
Ik heb na de eerste helft TV afgezet. Vond het ma een saai match. Zeker na kroatië-Brazilië.
Aangezien ik enkel naar de wedstrijd van 9uur kijk, heb ik Spanje niet gezien :(

bram willems
16th June 2006, 10:37
Ecuador naar de tweede ronde....Eerste verassing is een feit :)
Ze kunnen dus ook winnen als er lager dan 2000 meter hoogte wordt gevoetbald.... :D

Jelle thijs
16th June 2006, 14:32
Is ook logisch: voor op een grote hoogte te voetballen, heb je een betere conditie nodig! Dus snap ik dat hoogte verhaal niet echt goed.
Ach jah!

Tjechië ook gewonnen! Spanning alom in die match. Mooie goal trouwens!

Stephanie
16th June 2006, 15:20
Fitter worden of niet spelen: da's de duidelijke boodschap van de Braziliaanse bondscoach Carlos Alberto Parreira voor Ronaldo. Parreira verklaarde vanochtend zijn twijfels te hebben over het zorgenkind van Real Madrid. "Op dit toernooi is slechts plaats voor topfitte spelers, die snel denken en handelen. Ronaldo is dat niet op dit moment. Tegen Australië bekijken we hoe het met hem gaat. Eventueel zullen we niet nalaten maatregelen te nemen."

Volgens teamarts José Luiz Runco hebben Ronaldo's lichamelijke klachten mogelijk een psychische achtergrond. Ronaldo liet zich donderdag nog eens uitgebreid onderzoeken in een ziekenhuis in Frankfurt, omdat hij zich niet goed voelde. Volgens betrokkenen werd zelfs zijn schedel doorgelicht, om te kijken of er geen tumor zat. Er bleek echter niets aan de hand met de topschutter van weleer. Vandaar dat arts Runco de mogelijkheid van een overdaad aan stress niet wilde uitsluiten.

Ronaldo zelf lijkt er zich niks van aan te trekken: "Ik zie geen reden voor twijfel. Het team staat achter mij en ik sta achter het team. Iedereen steunt mij. Toch verwacht ik geen uitzonderingspositie. Dat hoeft ook niet. Ik ben er van overtuigd dat ik de komende wedstrijd beter zal spelen."

We zullen dus moeten afwachten tot zondag (18/6) - 18u tegen Australië wat Ronaldo ervan bakt... ;)

Timothy.Dils
16th June 2006, 20:03
laten we eerlijk zijn, er zijn maar twee kanshebbers. Argentinië omdat Lionel Messi terug is, en voor de rest een verdomd sterk team hebben op het veld staan, vandaag nog maar eens bewezen (6-0).
De andere favoriet is en blijft brazilie. als zij elkaar niet tegenkomen voor de finale wordt dat volgens mij de finale. 1 van die twee ploegen speelt sowieso de finale. En alhoewel Brazilie nog niet veel heeft laten zien, vermoed ik dat ze zich inhouden voor de mogelijke confrontatie in de tweede ronde met Italië.

Ik moet toch wel effe vermelden dat ik fantastisch vond hoe het volk uit zijn dak ging toen in 75ste minuut Lionel Messi (na blessure) eindelijk het veld op kwam. De fans riepen zijn naam gans de match en wat deed ie direct een assist en een goal! Hij heeft volgens mij meeste kans om de man van het WK te worden!

Timothy.Dils
16th June 2006, 20:07
Zidane is te oud,
Nederland is te arrogant om ver te geraken en als ze vanavond niet winnen sjot argentinië ze er uit,
Engeland en Duitsland leuk, maar niet genoeg om een WK te winnen,
dus blijf erbij Argentinië of Brazilië. maar vermoed eerder Argentinië, het is de enige ploeg die mij tot nu toe bekoord heeft en deftig!

Jelle thijs
16th June 2006, 21:38
[QUOTE=Timothy.Dils]Zidane is te oud,
Nederland is te arrogant om ver te geraken en als ze vanavond niet winnen sjot argentinië ze er uit,
Engeland en Duitsland leuk, maar niet genoeg om een WK te winnen,
dus blijf erbij Argentinië of Brazilië. maar vermoed eerder Argentinië, het is de enige ploeg die mij tot nu toe bekoord heeft en deftig![/QUOTE]

Nederland wel gewonnen, ten onrechte maar who cares?
En spanje dan? Veel betere indruk nagelaten dan Brazilië.
Btw ik vind sparen in de eerste ronde gevaarlijk en dus zever.

bram willems
18th June 2006, 11:31
Is ook logisch: voor op een grote hoogte te voetballen, heb je een betere conditie nodig! Dus snap ik dat hoogte verhaal niet echt goed.

Denk wel dat het een verschil maakt hoor, De spelers van Ecuador zijn gewoon op deze hoogte te spelen die van Brazilïe of Argentinië niet... Ik heb de reportage over het Braziliaans team gezien waar ze onder de rust aan de zuurstofflessen moesten hangen....

laten we eerlijk zijn, er zijn maar twee kanshebbers

Denk dat er op de moment wel meer zijn hoor....(Spanje, Duitsland, Nederland!!!!)

Uit wat is gebleken op dit Wk dat Nederland te arrogant is?
bondscoach die zegt: ik wil de tekst " Oranje op weg naar goud niet op mijn bus"????
Spelers die na de wedstrijd zeggen:" we hebben niet goed gespeeld"????
Ik kan de Nederlandse ploeg op dit moment niet echt van arrogantie beschuldigen of het moest zijn dat je iets tegen die supporters hebt die altijd zo talrijk in het oranje aanwezig zijn en die hun ploeg altijd ongelooflijk hard steunen....

Jelle thijs
18th June 2006, 11:59
[QUOTE=bram willems]Spelers die na de wedstrijd zeggen:" we hebben niet goed gespeeld"???? [/QUOTE]

Ze hadden dan ook wel niet goed gespeeld ;)

[QUOTE=bram willems]
Ik kan de Nederlandse ploeg op dit moment niet echt van arrogantie beschuldigen of het moest zijn dat je iets tegen die supporters hebt die altijd zo talrijk in het oranje aanwezig zijn en die hun ploeg altijd ongelooflijk hard steunen....[/QUOTE]

Ik vind dat wij Belgen hier een voorbeeld aan moeten nemen! En onze ploeg moeten steunen ipv altijd kritiek te leveren!

En ik vind dat de 'Nederlandse Belgen' in onze nationale ploeg echt eens een goede mentaliteit bij de rode duivels brengen. Ze gaan tenminste om te winnen en blijven vechten tot het einde, zelfs als ze achterstaan.
Want in het 'post-Wilmots tijdperk' misten we zo een mentaliteit toch!

Jelle thijs
18th June 2006, 16:58
Togo is toch afgereisd, maar speelt het ook?
zo 18/06/06 - Het WK-avontuur van Togo lijkt meer en meer op een aflevering van FC De Kampioenen. Zondag miste de selectie bewust zijn vliegtuig naar Dortmund, maar de situatie lijkt ondertussen al weer opgelost.

De ploeg miste zondag het vliegtuig naar Dortmund, waar het maandag tegen Zwitserland moet spelen.

"Ik sta in de lobby van ons hotel in Wangen en ik wacht op de spelers", zei de coach van Togo, Otto Pfister.

"Het vliegtuig naar Dortmund is ondertussen al zonder de Togolezen opgestegen."

Lang duurde de chaos niet. De ploeg heft toch nog een vliegtuig gevonden en is naar Dortmund afgereisd.

Maar of de spelers maandag ook effectief tegen Zwitserland spelen, is nog niet bekend.

De Togolese ploeg blijft ruziën met de bond over de wedstrijdpremies en dreigt met een boycot. Dat zou een unicum zijn in de WK-geschiedenis. Het missen van het vliegtuig was alvast een eerste stap.

Ik vind zoiets schandalig en ruiken naar competitievervalsing!

bram willems
18th June 2006, 18:43
schandalig van wie?
Van de spelers kan ik dit begrijpen: ze hebben een contract en dat moet nageleefd worden,als jij op je werk niet betaald word dan staak je ook

Van die bond daarentegen....

Jelle thijs
18th June 2006, 18:49
Ik vind het zeer schandalig van de bond.
Maar staken op een wereldkampioenschap vind ik wel ver gaan. Probeer het dan op een andere manier te regelen. Bv door prik-acties door in elk interview te vermelden dat je nog niet betaald bent. Door een tshirt te dragen waar dit opstaat, als je scoort mag je je tshirt niet uittrekken, maar wel na de wedstrijd. Door supporters vlaggen te laten meebrengen waar dit opstaat.
Maar niet door te staken:
't is het WK: voetballen verdorie

Jelle thijs
18th June 2006, 19:40
Krant gooit bommetje in de Australische euforie

Is zelfs de wereldbeker niet gespaard gebleven van een gokschandaal? Volgens de Britse sensatiekrant News of the World gokken Australische spelers op WK-matchen.

Volgens de krant hebben enkele spelers van Australië toegegeven dat ze gegokt hadden op wie het eerste Australische doelpunt zou scoren.

Ze zouden gegokt hebben op Tim Cahill, en die scoorde tegen Japan ook het eerste Australische doelpunt.

Voor de start van het WK hebben alle spelers een verklaring ondertekend dat ze niet zouden wedden op alles wat met het WK te maken heeft. De disciplinaire commissie van de FIFA bekijkt de zaak.

www.sporza.be

bram willems
18th June 2006, 23:58
Ik snap niet direct wat hier het probleem met is hoor...
ZE gokken niet op verlies van hun ploeg é...

Maar staken op een wereldkampioenschap vind ik wel ver gaan. Probeer het dan op een andere manier te regelen. Bv door prik-acties door in elk interview te vermelden dat je nog niet betaald bent. Door een tshirt te dragen waar dit opstaat, als je scoort mag je je tshirt niet uittrekken, maar wel na de wedstrijd. Door supporters vlaggen te laten meebrengen waar dit opstaat.

staken gaat idd ver, maar denk dat je acties met t-shirten weinig tot geen effect zouden hebben
bon, ik verwacht dat ze wel zullen spelen hoor...

BTW: Domenecht toch nog snel buiten smijten voor de laatste wedstrijd en zo Frankrijk zichzelf toch nog proberen te plaatsen??? ik wil wel ad-intrim gaan trainen want ik denk dat zelfs ik het beter kan dan Meneer Domenech :confused:

Jelle thijs
19th June 2006, 12:09
[QUOTE=bram willems]ik wil wel ad-intrim gaan trainen want ik denk dat zelfs ik het beter kan dan Meneer Domenech :confused:[/QUOTE]

Ik wil dan wel, om dezelfde reden, in gaan vallen voor Ronaldo :D

bram willems
19th June 2006, 20:36
denk dat Ronaldo toch nog net iets meer waarde heeft dan Domenech..
Is elemaal niet in form maar had toch weer een redelijk aandeel in de eerste goal...

Jelle thijs
22nd June 2006, 23:30
WK WK-kijken eindigt na 82 uur

Het WK WK-kijken is in de nacht van woensdag op donderdag na 82 uur, 15 minuten en 57 seconden geëindigd. Een zekere Danny uit Amsterdam mocht zich de winnaar van de wedstrijd noemen, nada medefinalist Ron uit Boskoop in slaap was gevallen. Dat maakte de Nederlandse radiozender Caz!, de organisator van de recordpoging, bekend.

Zes finalisten gingen zondag om 15 uur in de studio van Caz! de uitdaging aan om zo lang mogelijk onafgebroken WK-wedstrijden te kijken. Als er geen wedstrijden op tv waren, kregen ze oude wedstrijden voorgeschoteld. De eerste gaf op na bijna 38 uur, de tweede en derde na respectievelijk 40 en 60 uur. De drie overgebleven deelnemers passeerden de 69 uur en 48 minuten, het officiële Guinness World Record tv-kijken. Winnaar Danny krijgt twee kaartjes voor de finale van het WK voetbal in Duitsland.

Barst
26th June 2006, 02:53
Ontgoocheling bij Oranje

Het avontuur van het Nederlands elftal onder Marco van Basten op het WK voetbal eindigde gisteravond in Neurenberg. Portugal versperde de weg naar de kwartfinales. Oranje verloor met 1-0.

Na de tumultueuze wedstrijd, die beide ploegen beëindigden met negen man, vielen de spelers verslagen op de grasmat. De ontgoocheling was groot. Doelman Edwin van der Sar, de nieuwe recordinternational van Oranje, liep tot tranen geroerd rond. Hij dacht terug aan zijn lange carrière. „De gemiste kansen, in zoveel jaar”, zei hij later over zijn gedachten. „Wij waren de sterkere ploeg, zij waren slimmer. We hadden kansen.”

Bondscoach Marco van Basten stapte redelijk snel over zijn teleurstelling heen. Hij vond dat het gebrek aan ervaring Oranje in de chaotische tweede helft uiteindelijk had genekt. „Het theater voerde Portugal beter uit dan wij. Mensen uit tent lokken, op de grond gaan liggen, tijdrekken, daarin waren zij gehaaider dan wij. Wij hebben ons laten ringeloren.”

In het bloedstollende gevecht eiste de Russische scheidsrechter Ivanov een omstreden hoofdrol voor zich op. Liefst zestien keer trok hij een gele kaart: negen voor Portugal, zeven voor Nederland. Vier spelers kregen rood. Kort voor rust werd Costinha weggestuurd. In de tweede helft kreeg ook Boulahrouz zijn tweede gele kaart. Deco onderging even later hetzelfde lot. In de slotfase zag ook Van Bronckhorst nog rood. Fifa-baas Sepp Blatter zei na afloop dat ook de arbiter een kaart had verdiend. „Door al dat gedoe is er in de tweede helft misschien maar twintig minuten gevoetbald. We kregen kansen, maar het was te weinig.”

Van Basten zei aan te blijven als bondscoach. „Ik hoop dat de spelers deze ervaringen meenemen naar de kwalificatie voor het EK in 2008.”

Trouw, 26-06-2006

Barst
26th June 2006, 03:03
[QUOTE=Barst]Fifa-baas Sepp Blatter zei na afloop dat ook de arbiter een kaart had verdiend. „Door al dat gedoe is er in de tweede helft misschien maar twintig minuten gevoetbald.[/QUOTE]
[FONT=Trebuchet MS]'Mijn gedacht!' Ik dacht écht dat dat bordje op het eind MINSTENS 10 minuten extra speeltijd zou aangeven... het bleken er uiteindelijk 'slechts' zes...

Voor de Hollanders zaten de 'voortekens' echt niet mee: op 25 juni hebben zij tot nu toe vier matchen gespeeld op een WK... en niet één ervan gewonnen! Daarbij: ik wist het al van in het begin: geen oranje outfit: dat moest wel fout gaan!!

Ik onderschrijf overigens volmondig de analyse van Van Basten na de match: onze noorderburen zijn er idd in getrapt! De Portugezen waren ronduit 'slimmer' in het provocatiespelletje na de rust én ze hebben het spel inderdaad plat gelegd door anti-voetbal te promoten tot en met; oranje was duidelijk niet 'rijp' genoeg om zich niet te laten meeslepen, derhalve: 1-0!

Exit, en volgende keer beter (=E.K. 2008 Zwitserland/Oostenrijk). De Engelsen zullen er alvast niet rouwig om zijn: spelen tegen een half reserve-elftal is nu niet meteen het slechtste perspectief voor een kwartfinale... :D

PS: Panorama gezien vanavond? Die Blatter is werkelijk zo CORRUPT ALS DE PEST... Ticketverkoop, exclusiviteitsclausules voor veiligheidscontracten in stadia of voor verkoop van frisdranken, bouwcontrachten voor stadia, met name voor de 'kleinere' deelnemers (o.a.: Trinidad & Tobago): een échte schande voor het voetbal!! :mad: [/FONT]

Wouter
26th June 2006, 12:54
De Nederlanders hebben imho de agressieve toon gezet. Ze hebben altijd al moeite gehad met verliezen of achterstaan, de frustratie slaat toe en dan begint het vuil spel. Same shit, different day. Het is altijd de fout van een ander, in dit geval de scheids. Dat de beste gewonnen heeft, komt nooit in hen op.
Ook leuk is de verslaggeving en nabespreking van de match op Nederlandse zenders. Hun ware aard komt boven met uitspraken als 'Ze zijn niet allemaal veranderd, die Duitsers', doelend op het Nazi-verleden, enkel en alleen omdat de Duitse supporters voor Portugal kozen te sympathiseren en leuke leuzes zongen in het stadium.
De verslaggeving en samenvattingen zijn hilarisch te noemen, zo paritjdig als het maar zijn kan. Dat is geen sportjournalistiek meer.

ivm Panorama, heb de uitzending gezien (moeten wachten tot 2 u 's nachts) en het kwam niet echt als een verrassing. Op zulk hoog niveau wordt sowieso met steekpenningen en dergelijke gegooid om contracten te kunnen verkrijgen.
Wat me wel verbaasde was hoe de voorzitter van de CONCACAF verkoos om zichzelf héél zwaar te verrijken ten koste van voetbalprogramma's voor de jeugd.

Jelle thijs
26th June 2006, 13:00
[QUOTE=Barst][FONT=Trebuchet MS]geen oranje outfit: dat moest wel fout gaan!![/FONT][/QUOTE]

Pasop ze hebben al wel es gewonnen in die truitjes hoor!
De allereerste interland van 'Oranje' (:D) werd gespeeld in deze truitjes. En die wedstrijd hadden ze gewonnen tegen ... België.

hans
26th June 2006, 13:45
[QUOTE=Wouter]De Nederlanders hebben imho de agressieve toon gezet. Ze hebben altijd al moeite gehad met verliezen of achterstaan, de frustratie slaat toe en dan begint het vuil spel. Same shit, different day. Het is altijd de fout van een ander, in dit geval de scheids. Dat de beste gewonnen heeft, komt nooit in hen op. [/QUOTE]

Inderdaad. De Nederlanders zijn met het agressieve spel begonnen, na 20min moest Cristiano Ronaldo er al af. Ze hebben hem er letterlijk af geschopt, twee keer vol op de dij. Dan zeg ik: wie de bal kaatst kan de bal terug verwachten. Vandaar dat ik er absoluut geen graten in zie dat Portugal dan de volgende helft theatraal reageerde bij sommige fasen. Want de Nederlanders konden er ook wat van hoor. Sneyder die daar even Meira gewoon tegen de grond duwt, terwijl deze net een Nederlander aan het helpen was om recht te staan enzo. Tja, onze noorderburen hun potje was zwaar aan het overkoken.
En als klap op de vuurpeil het 'ONSPORTIEF' gedrag van Heitinga, door de bal niet terug te spelen, waardoor Deco genoodzaakt was om aan de noordrem te trekken en geel te krijgen.

En per slot van rekening, als je zoveel kansen krijgt en ze niet kunt afmaken verdien je het gewoon niet om door te gaan.

hans
26th June 2006, 13:49
Daar denk ik net aan :D

Eén van de laatste beelden voor da match werd afgefloten was: Boularouz, Van Bronkchorst en dan Deco die broederlijk met zen drieën naast elkaar op een trapje zaten. Van ludiek gesproken :D
Dus al maar goed dat ze het aan het einde kunnen relativeren en inzien dat het maar een spel is.

hans
26th June 2006, 20:01
Waarop wacht de FIFA in godsnaam nog om videobeelden te gebruiken om scheidsrechterlijke dwalingen te niet te doen. Vandaag weeral een prachtig voorbeeld in Italië-Australië. De Italianen mogen de scheidsrechter vriendelijk bedanken voor zijn cadeau in de 93min. Als dat een strafschop was dan word ik ook voetballer, dat kan ik ook :p

De Australiër ligt op de grond en doet nix, en die Italiaan loopt er gewoon bewust naar toe, valt erover en dat moet dan een penalty waard zijn?

Onterecht dus. Spijtig voor de socceroos, ze hadden het meer verdiend dan het hautaine Italië.

Wouter
26th June 2006, 20:45
Hm, 'k weet het niet. Los van het feit dat die strafschop totaal uncalled for was, vond ik Australië bijzonder zwak spelen. Veel te traag, slechte combinaties, voor veel te weinig gevaar zorgend, het was een beetje futloos so to say, allesbehalve overtuigend. My 2 cents, de betere gaat hier door.

Barst
28th June 2006, 03:34
Cruijff is een zeikerd

Waarom zegt niemand in Nederland nou eens hardop wat we allemaal al heel lang weten, maar om een of andere reden niet onder ogen willen zien, namelijk dat Johan Cruijff een zeikerd is?

Ja, u leest het goed, in de beste krant van Nederland: Johan Cruijff is een zeikerd. Ik erger me kapot aan die man. Nu heeft Rita Verdonk het weer gedaan – zie de Telegraaf van gisteren – door Kalou niet te naturaliseren. De ’doorgroei’ van Oranje heeft hierdoor geen ’extra impuls’ gekregen, en daardoor werd ons ’landsbelang’ geschaad.

Is er dan niemand in Nederland die tegen die man durft te zeggen dat hij niet goed snik is? Dat dat een domme, laag bij de grondse opmerking is, zelfs een Telegraaf-columnist onwaardig, laat staan een nationale voetbalvedette?

Oranje is ’volop in ontwikkeling’, schrijft Cruijff. Heeft ’maximaal gepresteerd’.

Je vraagt je af waarom hij eigenlijk altijd zo schamper is over politici, qua gedraai kunnen de meeste nog wat van hem leren. Geef toch gewoon toe dat het mislukt is, of hou je mond, maar alsjeblieft, wees een vent. ’Doorgroei?’, ’Leerproces?’ Waar was dat vocabulaire toen Van Gaal en Advocaat aan het bewind waren? Of in 1993, for that matter, toen hij gevraagd werd als bondscoach? Nee, Cruijff machineert liever achter de schermen, maakt liever stemming in een onfrisse ochtendkrant, en dan, als ze eindelijk zo stom zijn een protégé van hem aan te stellen, dan hebben we ineens geen verstand meer van voetbal en trekken we de zalfpot open. Wat een armzalig schouwspel.

Het ergste is nog dat heel Nederland erin meegaat. De ene bondscoach kan na een ongelukkige wissel een stenenregen en een brandend kruis in zijn voortuin verwachten, de andere wordt na een beschamende vertoning naar huis gestuurd (tegelijk met zijn twee verfoeide voorgangers, die niet half zijn materiaal hadden) en de natie drukt hem kwijlend aan de borst. Omdat Johan het zegt. Want de minister van vreemdelingenzaken heeft het gedaan.

Johan Cruijff is een soort uitvergrote versie van die voetbalvader die op zaterdagmiddag langs de lijn staat en iedereen de schuld geeft dat zijn zoontje niet scoort, behalve dat zoontje. Zo’n zelfingenomen zeikerd, die je graag een muilpeer zou verkopen. ’Ja, je zit dus met een situatie, waarin de omstandigheden dus zodanig zijn, dat mijn zoontje dus niet in een dusdanig optimale situatie wordt gebracht dat hij ken scoren.’

Kan die man niet gewoon weg? Met die kromme teksten en dat goedkope favoritisme? Dan kan het voetbal zich misschien weer op de kern van de zaak concentreren, in plaats van voortdurend over z’n schouder te moeten kijken of het de voormalige non-bondscoach wel bevalt.

’Het landsbelang’. Ga je mond uitspoelen!

Ik ben bang dat we tot na zijn overlijden zullen moeten wachten tot het weer wat wordt met ons nationale voetbal. Let wel, ik wens hem nog vele jaren van goede gezondheid, dus dat moeten we er dan maar voor overhebben. Maar zolang vanaf de zijlijn het gezeik van Cruijff klinkt, wordt het niks. Of we moeten nu tegen hem opstaan.

Johan! Vierenzeventig! Johan! Drieënnegentig! Johan! Koest!

Wie durft?

Trouw, 28-06-2006

Kenny
30th June 2006, 01:04
Poll stopt als internationale ref

De Engelse WK-scheidsrechter Graham Poll stopt als international. Hij wil enkel nog in zijn thuisland fluiten.

De 42-jarige Poll flaterde vorige week donderdag op het WK toen hij in het duel Australië-Kroatië (2-2) de Kroaat Josip Simunic pas van het veld stuurde na een derde gele kaart. Na die wedstrijd wilde hij volledig kappen met het fluiten, maar op die beslissing kwam hij dus deels terug.

Poll werd door de Fifa niet weerhouden voor de rest van het WK en keerde ondertussen terug naar huis. Poll begrijpt dat, zo zei hij donderdag.

"Wat vorige week gebeurd is, betreur ik ten zeerste. Ik heb er enkele nachten niet van geslapen. Maar nu is het tijd om dat achter me te laten. Er is tenslotte niemand gestorven", aldus Poll, die ook wedstrijden floot op het EK 2000 en het WK 2002.

Bron: Sport.be 29/06 (http://www.sport.be/nl/voetbal/wk2006/?Article_ID=146220)

Jelle thijs
3rd July 2006, 20:40
Als je in Winterslag (Genk) over de cité loopt, weet je het al: Italië wordt kampioen. Als ik daarna na mijn meter telefoneer (die in Duitsland woont) weet ik het al: Duitsland wordt kampioen! Als ik dan na de ouders van ons vakantiekindje bel (die in Parijs wonen) weet ik het al: Frankrijk wordt kampioen. En als ik naar men neef zijn tante kijk (die Portugees is) weet ik het al Portugal wordt kampioen!
Lang leve het voetbal, dat de op 2 na beste moge winnen. (De beste doet niet mee: De Rode Duivels)

Wouter
5th July 2006, 09:02
Hm, spijtig. De ploeg waarop ik gestemd had is a goner..

Sanne Lievens
23rd November 2009, 15:59
Ik denk dat dit jaar Duitsland het nog een keertje gaat doen.
Ze hebben er al enkele jaren naast gegrepen, dus ze gaan extra geprikkeld zijn.

dieter.tielemans
23rd November 2009, 16:15
Football is a simple game where 22 players play against each other and in the end Germany wins :)