PDA

Bekijk de volledige versie : Deze week in videotheek Rewind in Vorselaar


katleen
23rd January 2005, 17:03
Helaba, lang geleden.. Sorry maar blok en examens gingen voor :D
Maar we zijn terug van weggeweest!

katleen
23rd January 2005, 17:33
Take my eyes:
Een spaanse film over een vrouw die mishandelt wordt. Een heel eerlijke en zeker geen overdreven film. één scène was echt heel aangrijpend en heel goed acteerwerk van de vrouw! Zeker een aanrader!

Walking Tall:
Goed verhaal, soms er wat over maar een goede ontspannende film die niet te lang duurt! Leuk voor als je niks anders te doen hebt.

Collateral:
Sexy!!!! En goed natuurlijk, een ijzersterke thriller die mij zeker bekoorde. Of Tom Cruise mijn mening beïnvloed? Ik pleit zeker schuldig, maar de film is echt goed!

The village:
Sucks volgens mij big time! De clou is eigenlijk halverwege de film al verraden. Veel spanning zat er niet in en ik vond het verhaal ook maar zus en zo... Niet echt een aanrader volgens mij, maar je moet zelf maar oordelen!

Girl with the pearl earring:
Superfilm, zo mooi, zo eenvoudig en zo goed geacteerd. Collin Firth en Scarlet Johansson zijn super. De spanning tussen hen. Zij die zo mooi openbloeid en toch ingetogen blijft. Een aanrader voor wie het verhaal achter het schilderij wil weten!

Catwoman:
Niet echt mijn ding, maar ik vond de trekjes die ze vertoonde als kat en als mens wel heel leuk gebracht. Een leuke film, maar zeker geen hoogstaand acteerwerk.

If only:
Daar heb ik met geweend se! Dat is een heel triestige film die een leuk romantisch avondje perfect kan maken.. Het verhaal is heel goed, mss een beetje voorspelbaar. Maar ik vond het mooi.

Lethal Dose:
Voor de spanningsfreaks. Het is een vergezochte film maar het verhaal boeit eigenlijk wel. Het is er zwaar over maar zeker geen misser. Wel voor mensen die kunnen meegaan met over the top films!

Davy V.H.
24th January 2005, 00:52
Even my comment over de films die ik al gezien heb...

Walking Tall
Met 'The Rock'!!! Toch wel 1 van mijn favoriete acteurs (samen met Vin Diesel) van het moment. . Het viel mij op dat de film eigenlijk vrij kort is. Maar de actie is dan weer vrij goed. Je zal je zeker niet vervelen.

Collateral
Tom Cruise met grijze haren staat dus totaal niet. Ik haat ook films waarvan je het verhaal al na 5 minuten doorhebt. Bij deze film was dat dan ook bij mij. Niet echt mijn ding, maar zeker niet slecht.


The village
Was inderdaad een grote teleurstelling qua spanning en verhaal. Op zich vond ik het concept wel goed hoor. De samenleving en zo (houdt zijn mond dicht over de clue). De teleurstelling was eens zo groot door de enorm goede trailers die het verhaal enorm spannend doen lijken. Wat het eigenlijk totaal niet is.

Catwoman
Geeuw... ik weet ondertussen al dat het 'IN' is om een cartoon figuur op het witte doek te verfilmen maar soms gaan ze toch wat te ver. Ik dacht dat na de verfilming van 'The Hulk' men hopelijk het ging begrijpen dat niet alle personages altijd voor een goede film zorgen. Vrouw die tot leven komt als poes in een leren pakje en zweep... nou ja... zou leuk zijn moest ze al niet DOOD zijn... :rolleyes: Actie is ook vrij flauw.

De andere heb ik niet gezien...

katleen
24th January 2005, 09:44
Vrouw die tot leven komt als poes in een leren pakje en zweep... Voor sommige mannen een droom die werkelijkheid wordt!

Heb nog twee filmkes verslonden :D

La finestra di fronte:
mooi hé.. Zelfs de titel al! Een italiaans hoogstaande film die weer is gekozen door de cinefielliefhebber van de videotheek :p Het verhaal is aangrijpend. Zeker Simone en Giovanna hebben mij geraakt. Simone heeft een aangrijpend levensverhaal dat echt binnendruipt in de film. Giovanna heeft zoveel passie in zich, zowel voor patisserie als voor...
Kijk zelf maar! Dikke aanrader voor een rustig avondje genieten van prachtig acteerwerk!

Korte inhoud
De nog jonge Giovanna is al negen jaar getrouwd met de in haar ogen veel te goeiige Filippo. Ze verdeeld haar tijd tussen haar werk op de kippenslachterij, het zorgen voor haar twee kinderen en het bakken van taarten voor een lokaal café. Ze krijgt er een extra kopzorg als Filippo op een dag een oude heer naar huis meeneemt die zijn geheugen is kwijtgeraakt. In eerste instantie geheel tegen haar zin in, brengt Giovanni steeds meer tijd door met de amn, en ontdekt ze steeds meer feiten uit diens mysterieuze verleden: via het getatoeëerde nummer op zijn voorarm, door zijn vakkundigheid in het bakken van taarten, door de steeds terugkerende naam Simon. Tegelijkertijd ergert Giovanni zich steeds meer aan de passieve Filippo en projecteert ze haar eigen verlangens op de onbekende buurman die ze bespiedt via haar keukenraam. Terwijl haar dagdromen werkelijkheid worden, krijgen ook de schimmen uit het verleden van de oude man steeds duidelijker gestalte.

The perfect husband:
Een waargebeurd verhaal over de verdwijning van een hoogzwangere vrouw. Een voorspelbaar verhaal! Wel een beetje uitgerokken.. Kon mij niet echt bekoren maar voor de liefhebbers van het genre toch een goede keuze.

judithgielens
24th January 2005, 12:30
[QUOTE=Davy V.H.]
The village
Was inderdaad een grote teleurstelling qua spanning en verhaal. Op zich vond ik het concept wel goed hoor. De samenleving en zo (houdt zijn mond dicht over de clue). De teleurstelling was eens zo groot door de enorm goede trailers die het verhaal enorm spannend doen lijken. Wat het eigenlijk totaal niet is. [/QUOTE]
[QUOTE=katleen]
The village:
Sucks volgens mij big time! De clou is eigenlijk halverwege de film al verraden. Veel spanning zat er niet in en ik vond het verhaal ook maar zus en zo... Niet echt een aanrader volgens mij, maar je moet zelf maar oordelen![/QUOTE]

Ik vond hem eigenlijk wel heel goed!
Ik ben hem in de cinema gaan kijken maar ik wist op voorhand totaal van nix!
Een vriendin van mij was hem ook gaan kijken en vond er ook niet zoveel aan

Het feit dat de clue halverwege de film verklapt wordt, draagt daar zeker zijn steentje in bij.
Voor mij was dat net het goede aan de film: het is niet voorspelbaar.
Het zalige eraan is (vind ik) dat de clue verklapt is en opeens komt die toch nog opduiken en weet je het allemaal ff ni meer(ofwel ligt dat gewoon aan mij :p)
soit, ik denk dat als je zonder trailers en veel voorkennis gaat kijken naar een film dat je dan minder snel teleurgesteld zult zijn.

Met finding nemo was ik ook enorm teleurgesteld en vond ik er niet veel aan, juist omdat je zoveel verwacht!

katleen
24th January 2005, 19:33
Finding nemo vond ik dan weer super.. maar ik moet toegeven dat ik niet echt subjectief ben.. Ik ben namelijk een disneyfreak! Ik blijf de films bekijken tot ik ze bijna kan meezeggen :p Vooral de vlaamse versies vind ik super! En de engelse liedjes ken ik bijna van elke film allemaal vanbuiten :D

Davy V.H.
25th January 2005, 02:00
Catwoman kansrijk als slechtste film

LOS ANGELES - Catwoman met Halle Berry maakt kans om tot slechtste film van het jaar te worden uitgeroepen. Met zeven nominaties versloeg de rolprent Alexander van Oliver Stone, die in zes categorieën meedingt naar de zogenoemde Razzies van de Amerikaanse Golden Raspberry (Gouden Framboos) stichting.

De organisatie maakte de nominaties voor de Razzies maandag in Los Angeles bekend, een dag voor de onthulling van de Oscar-nominaties.

President George W. Bush maakt goede kans om tot slechtste acteur te worden uitgeroepen voor zijn 'hoofdrol' in de anti-Bush-documentaire Fahrenheit 9/11. Ook minister van Defensie, Rumsfeld, en de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, doen een gooi naar de prijs doordat zij in de film van Michael Moore voorkomen.

De winnaars van de 25 jaar oude spotprijs worden op 26 februari bekendgemaakt, traditiegetrouw een dag voor de uitreiking van de gewildere Oscars.

http://www.hallewood.com/CATWOMAN%20OFFICIAL%20POSTER.jpg