PDA

Bekijk de volledige versie : Vrouw gearresteerd na het deleten van save-game man.


Davy V.H.
20th January 2005, 21:49
Woman arrested for deleting savegame

A Japanese woman was arrested for wiping her boyfriend's save game data…
The jilted girlfriend, said to be in her thirties, logged onto her ex-lover's Lineage account with his username and password. Once there she deleted his game data including all the items, weapons and clothes he had collected.

Although the boyfriend did not suffer financially he reported the misuse of his account to the police. Police then reported the woman of Toyama Prefecture, to the Fukushima District Public Prosecutors Office accusing her of violating a law banning illegal access to someone else's online accounts.

The woman has admitted the crime. "I did it as revenge for breaking up with me," she told police.

The couple actually met through playing the game, love blossomed in the online RPG and the lovers soon met up. However the relationship did not last long and thoughts turned to revenge.

Imagine having your save games held ransom by a jilted lover. A treasured memory card held over a fire, "you better not break up with me or the Final Fantasy VII save gets it." Scary. Very scary.


Wat we allemaal toch wel niet meemaken tegenwoordig, mensen die gewond geraken bij videogames... Meestal gaat het dan wel om mensen met compulsief gedrag, zoals bijvoorbeeld een vrouw in Japan die uit wraak van haar ex zijn account van Lineage heeft gedelete. Lineage is een online spel waar duizenden mensen leven in een virtuele wereld. Je kan er vrij in rondlopen en dingen kopen, verkopen, ...

De man heeft het aangegeven en de vrouw werd opgepakt. De vrouw ontkent de feiten niet en zegt dat ze het puur uit wraak heeft gedaan. Toppunt is dat de twee elkaar ontmoet hebben op Lineage en zo de romance begon te groeien, maar lang duurde ze niet.

judithgielens
20th January 2005, 22:14
oesje, khoop da mijne vriend dees ni leest :p
kheb er ook al is aant gedacht om een paar spellekes van zn pc af te gooien omdat em soms wa verslaafd lijkt,
maar bij nader inzien kank da dan maar ni doen, tzou nog op mn strafblad kunnen komen!
en wie weet wa hij met mij doet :p

Davy V.H.
20th January 2005, 22:52
[QUOTE=judithgielens]
en wie weet wa hij met mij doet :p[/QUOTE]

Nee, vertel eens... :D

Kenny
21st January 2005, 00:21
[QUOTE=Davy V.H.]A Japanese woman was arrested for wiping her boyfriend's save game data[/QUOTE]

Terecht! :D

judithgielens
21st January 2005, 10:51
[QUOTE=Davy V.H.]Nee, vertel eens... :D[/QUOTE]
kzout ni weten mijne knuffelbeer mss afpakken? da zou zowa evenredig zijn met zijn games wissen denk ik :)
vraag het em is he ;) en let me know dan ;)