PDA

Bekijk de volledige versie : Berlusconi is bang voor agressie tegen zijn persoon


jonas_de_cnaep
22nd May 2006, 23:09
Berlusconi is bang voor agressie tegen zijn persoon

ROME - De voormalige Italiaanse premier Silvio Berlusconi heeft in een televisieprogramma gezegd bang te zijn dat hij ooit nog eens het slachtoffer wordt van mishandeling of een aanslag. Hij stelde linkse media die hem een negatief imago zouden hebben bezorgd, verantwoordelijk voor agressie tegen zijn persoon.

Berluscon verwees naar een incident op oudejaarsavond 2004, toen een metselaar hem op een plein in het centrum van Rome met de driepoot van een camera te lijf ging. Berlusconi liep daarbij een blauwe plek in zijn nek op. ,,Ik ben bang midden tussen mensen te zijn. Er kan altijd een fanaticus zijn, zoals de man die probeerde mijn schedel met een driepoot te splijten, die denkt: ’Als ik Berlusconi vermoord doe ik iedereen een plezier’ '', zei de oud-premier tijdens opnamen voor de televisieshow Porta a Porta.

Het Nieuwsblad

De mediamagnaat weet het voor hem negatieve klimaat aan ,,vijf jaar van belasteren van de premier, met kranten die een negatief beeld van mij schetsten''.

De metselaar, Roberto Dal Bosco, kreeg verleden jaar vier maanden voorwaardelijk wegens het toebrengen van lichamelijk letsel. Hij zei dat hij Berlusconi alleen maar een beetje had willen plagen, om enige jongedames in zijn gezelschap te imponeren. Hij zou niet van plan zijn geweest de premier werkelijk te raken.