PDA

Bekijk de volledige versie : Ja-SMS naar 3108 is 1 euro voor de Tsunami-slachtoffers


Pieterjan
6th January 2005, 09:43
Ja-SMS naar 3108 is 1 euro voor de Tsunami-slachtoffers

Geert Bourgeois
Vlaams Minister voor Media en Ontwikkelingssamenwerking

Op vraag van Vlaams minister van Ontwikkelingssamenwerking Geert Bourgeois, verenigt nu ook de telecom-sector de krachten binnen de "Tsunami 12-12"-actie. Vanaf 6 januari om 00u00 stellen de mobiele operatoren Proximus, Mobistar en BASE het sms-nummer 3108 beschikbaar voor giften van 1 euro per sms met de boodschap "ja". Hiermee hoopt de minister vooral jonge mensen te overhalen om een kleine bijdrage te leveren voor slachtoffers van de vloedgolf in Zuid-Oost-Azië.

"Voor jongeren is de stap om een bijdrage via een overschrijving te storten dikwijls groot," aldus minister Bourgeois. "Toch willen velen hun steentje bijdragen. Deze sms-actie is daarvoor een ideale manier. Jongeren die meer willen geven dan 1 euro, kunnen sms"en naar believen".

Het volledig ge-sms-te bedrag wordt gestort op de rekening 000-0000012-12 van het Consortium voor Noodhulpsituaties. Proximus, Mobistar en BASE hebben zich geëngageerd om de operationele kosten van de gefactureerde sms-jes volledig voor hun rekening te nemen. Elke sms-je naar 3108 is dus een euro voor de Tsunami-slachtoffers.

Tot middernacht op 14 januari kan iedereen via sms een bijdrage leveren voor de Tsunami-slachtoffers. Op die avond wordt de tussenstand van de sms-opbrengst op de gezamenlijke televisieshow van VRT-VTM bekend gemaakt.

Minister Bourgeois vraagt de media dit sms-nummer zo duidelijk mogelijk te communiceren naar lezers, kijkers en luisteraars. "De telecom-sector heeft alvast prima werk geleverd bij de snelle uitbouw van dit gecoördineerd initiatief. Een goede ondersteuning door de media is onontbeerlijk voor het slagen van dit initiatief. Ik wil alle betrokken media, die op één of andere manier een bijdrage leveren in de "Tsunami 12-12"-actie, bij voorbaat hartelijk danken. De enorme solidariteit die de Vlaamse media aan de dag leggen, is voorbeeldig.".

Voor de schenking van grotere bedragen, kan men nog steeds storten op het rekeningnummer 000-0000012-12. De Vlaamse Infolijn (0800-30.20.1) blijft daarenboven bereikbaar voor alle mogelijke informatie over verzamelacties allerhande en bijdragen voor de slachtoffers.

Dit e-post bericht kreeg ik gisteren binnen. Bij deze kan iedereen beginnen SMSjes te sturen. Naar mijn mening een briljante manier om ook jonge mensen te motiveren en te betrekken bij de noodkreet vanuit Azië.

Kenny
6th January 2005, 14:12
Prachtig initiatief inderdaad.

SuperJef
6th January 2005, 15:43
Bericht verzonden!

katleen
6th January 2005, 16:03
Super gevonden! Een leuke manier voor jongeren om ook een eurotje bij te dragen.. Ik heb ook al sms'je gestuurd :p

Barst
8th January 2005, 02:29
Mooi initiatief! :)

katleen
8th January 2005, 10:41
gisteren was het op het nieuws dat er van dit initiatief voor jongeren al 250 000 Euro werd ingezameld! En het zal nog oplopen, ik ben benieuwd hoeveel deze actie op 14 januari heeft opgebracht!

judithgielens
8th January 2005, 11:56
op het nieuws was er gisteren ook een heel mooi initiatief van een kind dat tekeningen had gemaakt, en daar dan placemats van had laten maken enz.
De opbrengst ervan gaat naar unicef.

Spijtig genoeg was er ook een keerzijde van de medaille: de fake e-mails die mensen ontvangen.

Met deze 2onderwerpen kwamen gisterenavond op café nog tot een volgende conclusie:
als ge op dit moment ff veel geld wilt verdienen, dan verkoopt ge vanalle waardeloze spullen, ge zegt dat da voor tsunami slachtoffers is en $$$$$
Bij ons was dit maar een veronderstelling, maar ik ben bang dat die dingen ook echt gebeuren. Hierdoor gaan mensen dan weer minder snel geneigd zijn om iets te geven voor diegene die het wel echt nodig hebben!

Marlien
11th January 2005, 22:19
Heel mooi initiatief. Het kan in ieder geval op mijn steun rekenen. :)