PDA

Bekijk de volledige versie : 'Op heterdaad' anders bekeken...


Barst
3rd January 2005, 22:14
Luikse politie komt tien uur na schietpartij ter plaatse


In een bowlingzaak in het Luikse Crisnée is het in de nacht van zondag op maandag tot een schietpartij gekomen. De politie kwam pas tien uur later ter plaatse. Het incident deed zich voor nadat een vrouw in de zaak werd lastig gevallen door enkele jongeren. De man die de vrouw vergezelde, haalde plots een pistool te voorschijn en bedreigde de aanwezigen. Vervolgens begeleidde hij de vrouw naar de uitgang, terwijl hij 4 tot 5 schoten loste.

De politie van de zone Crisnée werd verwittigd maar kwam pas tien uur na de schietpartij ter plaatse. Het politiekantoor bleek onderbemand en op het ogenblik van de schietpartij waren de agenten uitgerukt om een zelfmoord vast te stellen. Het parket van Luik, ook pas tien uur na de feiten op de hoogte gebracht, kwam eveneens ter plaatse. Toen was de bowlingzaak echter al schoongemaakt en waren de kogelhulzen van de afgevuurde kogels al verdwenen. Het Luikse parket zet het onderzoek voort. (SCS/LME, belga)


Weblog HLN, 03/01/05 21u47

A'lies Van Hoof
3rd January 2005, 23:06
:confused: Goe bezig... :rolleyes:

katleen
4th January 2005, 10:43
Toen was de bowlingzaak echter al schoongemaakt en waren de kogelhulzen van de afgevuurde kogels al verdwenen. Het Luikse parket zet het onderzoek voort.
Ja, da is wel chic.. Ze zullen na den opkuis is beginnen zoeken naar bewijsmateriaal en forensisch materiaal :D
Goe begin mannen!

Davy V.H.
4th January 2005, 14:24
Als we dan toch bezig zijn om de politie te bekritiseren :D

Maar ja... zo zijn er veel verhalen. Mijn neef heeft nu een vriendin die bij de politie in Nijlen is. Die gaan als ze in het weekend met de nacht staan altijd gratis frieten halen bij een bepaalde frituur ginder. Is dat eigenlijk ook niet verboden? Ook bij de kebab en zo krijgen die korting...

Hier stel ik toch wel vragen bij. Bij het wijsen op het toch wel dubieuze van dit alles gaf de politieagente zelf het antwoord: "Ja, ik werk daar nog niet zo lang en die doen dat al jaren."

Hehe

Barst
4th January 2005, 14:37
Ik vind dat die politie van Nijlen een zeer goede manier heeft gevonden om het contact met de bevolking terug te winnen... Waar kunt ge nu beter de hartslag van de straat voelen dan in een frituur? En zijn er betere plaatsen om voeling te houden met het wel en wee van onze allochtone medemens dan een kebabzaak?

Vraag is natuurlijk of ze na veel weekendshifts nog in staat zijn om een spurtje van 100m te trekken in minder dan 15"? Afhankelijk allicht van de bouletten, de mayonaise en de looksaus... :D

Davy V.H.
4th January 2005, 20:39
[QUOTE=Barst]Ik vind dat die politie van Nijlen een zeer goede manier heeft gevonden om het contact met de bevolking terug te winnen... Waar kunt ge nu beter de hartslag van de straat voelen dan in een frituur? En zijn er betere plaatsen om voeling te houden met het wel en wee van onze allochtone medemens dan een kebabzaak?

Vraag is natuurlijk of ze na veel weekendshifts nog in staat zijn om een spurtje van 100m te trekken in minder dan 15"? Afhankelijk allicht van de bouletten, de mayonaise en de looksaus... :D[/QUOTE]

Mja maar ik denk dat je het gegeven vergeet dat ze alles GRATIS krijgen. Gewoon door het feit dat ze zich vertonen in hun uniform en dat ze heel wat gezag hebben. Ik denk niet dat de frituur zich echt zorgen hoeft te maken over onverwachte invallen of zo. Zelfde met de plaatselijke kebab. Die kunnen door de wekelijkse "omkoperij" door gratis eten (het zijn en blijven flikken he :D ) hun gangetje blijven gaan zonder echte controle.