PDA

Bekijk de volledige versie : Jonge Amerikanen bijzonder slecht in aardrijkskunde


Barst
3rd May 2006, 02:14
Jonge Amerikanen bijzonder slecht in aardrijkskunde


De meerderheid van de jonge Amerikanen is bijzonder slecht in aardrijkskunde. De meesten kunnen Irak bijvoorbeeld niet aanwijzen op de wereldkaart, zo blijkt uit de resultaten van een onderzoek dat door National Geographic werd gepubliceerd.


Het onderzoek werd uitgevoerd door het Roper Center onder 510 Amerikanen tussen de 18 en 24 jaar. De respondenten bleken ook hun eigen land niet bijster goed te kennen: de meerderheid slaagde er niet in New York of de staat Ohio op de kaart aan te wijzen en 30% was van mening dat de Verenigde Staten tussen de 1 en 2 miljard inwoners tellen.


Irak onvindbaar

De meerderheid van de ondervraagde jongeren was van mening dat het "belangrijk maar niet echt noodzakelijk" is om een land op de kaart te kunnen aanwijzen of een vreemde taal te spreken, zo meldt het Roper Institute. De meeste ondervraagden maken zich geen zorgen over hun gebrek aan geografische kennis, zo bleek. Hoewel zich al sinds maart 2003 Amerikaanse soldaten in Irak bevinden en het land steevast op de voorpagina van de Amerikaanse media staat, bleek 63% van de ondervraagden niet in staat het land op de kaart terug te vinden. Drie kwart van de ondervraagden weet ook niet waar Israël en Iran zich bevinden.


Soedan?

Dat Soedan zich in Afrika bevindt is iets wat 46% van de respondenten weet. Twintig procent denkt dat het om een Aziatisch land gaat, 10% lokaliseert Soedan in Europa en 5% denkt dat het land in Zuid-Amerika ligt. Twee procent vermoedt dat dit grootste Afrikaanse land in Australië ligt en 1% gokt op Antarctica. Antarctica herbergt volgens 3% van de ondervraagden het Amazonegebied. Ruim de helft (59%) van de ondervraagden weet wel dat deze tropische wouden zich in Zuid-Amerika bevinden.


Weblog HLN, 02/05/06 23u30

toon caers
3rd May 2006, 10:30
Toen aan Bush in het begin van zijn legislatuur gevraagd werd Spanje aan te duiden op een blinde kaart, moest hij schromelijk passen. Spanje had net toegezegd de Verenigde Staten te helpen (Aznar) in Irak.

En zeggen dat een president 'de eerste onder de burgers' is. Bush is blijkbaar toch niet de lompste Amerikaan ter wereld. :rolleyes:

Kenny
3rd May 2006, 13:09
[QUOTE=toon caers]Toen aan Bush in het begin van zijn legislatuur gevraagd werd Spanje aan te duiden op een blinde kaart, moest hij schromelijk passen. Spanje had net toegezegd de Verenigde Staten te helpen (Aznar) in Irak. [/QUOTE]

Bron?

Probeer trouwens maar eens dezelfde vragen te stellen aan eender welke klas in onze school. Verbazingwekkend hoe weinig parate kennis de meeste mensen hebben.

stijn.janssens
3rd May 2006, 19:41
Ik zie in dit artikel niet alleen dat de Amerikaanse jeugd slecht is in aardrijkskunde, maar ik vraag me vooral af waar hun respect naartoe is.
De Amerikaanse soldaten verblijven al een hele tijd in Irak en er zijn er al vele gesneuveld ook. Deze soldaten verdedigen hun land met hun eigen leven. Ik vind dat de rest van de Amerikaanse bevolking hier best wat meer respect voor mag hebben en omdit respect te tonen mogen ze op zijn minst wel wat kennis hebben over de plaats en situatie waarin de soldaten zich vertoeven.

toon caers
3rd May 2006, 19:51
Bron?
Hallo! Dat is vijf jaar geleden. Trouwens, geloof mij, als dit niet echt is gebeurd had ik wel wat spectaculairders verzonnen :D

Probeer trouwens maar eens dezelfde vragen te stellen aan eender welke klas in onze school. Verbazingwekkend hoe weinig parate kennis de meeste mensen hebben.
Bron? just kiddin'

De Amerikaanse soldaten verblijven al een hele tijd in Irak en er zijn er al vele gesneuveld ook. Deze soldaten verdedigen hun land met hun eigen leven. Ik vind dat de rest van de Amerikaanse bevolking hier best wat meer respect voor mag hebben en omdit respect te tonen mogen ze op zijn minst wel wat kennis hebben over de plaats en situatie waarin de soldaten zich vertoeven.

Klopt: zoals de Amerikanen de gelederen sluiten voor 'our boys', vind je nergens een ander volk (mss engeland), maar als een een kaart aan te pas komt laten 'the brave' het afweten...

Bram
4th May 2006, 11:21
Ik vind dat de rest van de Amerikaanse bevolking hier best wat meer respect voor mag hebben en omdit respect te tonen mogen ze op zijn minst wel wat kennis hebben over de plaats en situatie waarin de soldaten zich vertoeven.
Met citaat antwoorden

Dit doet me denken aan de periode na Vietnam, toen de 'helden' ook niet bepaald met respect werden benaderd. Door de veranderde politieke en publieke opinie tijdens de oorlog, werden de terugkerende soldaten scheef bekeken en uitgesloten. :(

Jelle thijs
14th May 2006, 19:49
Blijkbaar heb ik de verkeerde vakken gekozen.
Ik had ipv geschiedenis, godsdienst en PAV voor geschiedenis, godsdienst en aardrijkskunde moeten kiezien :'(
Was ik nog kunnen gaan werken in Amerika!!!
Spijtig enkel dak geen amerikaans spreek? Of wa taal spreken ze daar?

gegroet