PDA

Bekijk de volledige versie : Astrologie is bullshit...


Barst
29th December 2004, 01:08
Astrologie werkt niet


BRUSSEL (belga) - Het is nu ook wetenschappelijk bewezen: onze geboortedatum heeft geen invloed op ons temperament. Tot die conclusie kwamen onderzoekers van de website psycho-test.net. Ze vergeleken de resultaten van 38.507 psychologische tests met de sterrenbeelden van de respondenten. Conclusie: astrologie werkt niet.


Vlaamse en Nederlandse psychologen lanceerden in mei samen met enkele informatici een psychologische test op het Internet, waarmee je je temperament kunt bepalen. Dat is het gedeelte van de persoonlijkheid dat door de jaren heen onveranderd blijft. De test gaat uit van drie invalshoeken die bepalend zijn voor het temperament: verstand, menselijke warmte en kracht of energie.

De psychologen vroegen 38.507 personen die de test via het Internet invulden, ook om hun geboortedatum. ,,Een vergelijking van de testresultaten met de karakteristieken van de twaalf sterrenbeelden laat volgens ons en de statistische experts zien dat er geen enkel significant verband is tussen iemands temperament en sterrenbeeld, zelfs niet tussen het temperament en het seizoen waarin iemand geboren is'', aldus Guido Meersseman, de leider van het onderzoeksteam. ,,Je kunt dan ook geen zinvolle uitspraken doen over iemands persoonlijkheid als je alleen maar zijn of haar sterrenbeeld kent.''

Volgens Meersseman is dit het eerste wetenschappelijke onderzoek op dergelijke grote schaal over dit onderwerp.

www.psycho-test.net


28/12/2004

©Copyright De Standaard

Davy V.H.
29th December 2004, 01:33
Eindelijk iemand die het zegt. Kan ik die Tarrot (schrijf je dat zo?) kaarten nu ook weggooien? :D

Barst
29th December 2004, 02:40
[SIZE=3][FONT=Trebuchet MS]Choqueer uw alternatieve tante (tijdens een van die beruchte familie-eindejaarsfeestjes): doe gerust![/FONT][/SIZE] :D ;)

Davy V.H.
29th December 2004, 13:53
Barst gebruik je nu tekst die speciaal voorzien is vor slechtzienden? Alles lijkt nu zo groot :D

Barst
29th December 2004, 14:21
[SIZE=2][FONT=Trebuchet MS]Euh... nee. Was eerder zoiets van: wou een onderscheid maken tussen wat ik post op basis van bronnenmateriaal ( dat laat ik staan in het 'gewone' lettertype) en de eigen geschreven posts... Maar blijkbaar komt dat nogal bombastisch over, dus ik zal eens proberen om een maatje kleiner te nemen... [/FONT][/SIZE] :rolleyes:

Davy V.H.
30th December 2004, 01:35
Bwah leef je uit zou ik zeggen :D You are the boss he. Persoonlijk is het op een kleiner scherm nogal groot (zoals mijn 15 inch van mijn laptop) en viel het me goed op. Op een grotere resolutie (en scherm dus) zal het zeker wel te doen zijn... ;)

judithgielens
30th December 2004, 10:49
idd, eindelijk is het bewezen! :)

Ik heb ook al ettelijke malen geprobeerd om mensen het uit hun hoofd te praten dat horoscopen ook belachelijke verzinsels zijn.
Als je leeuw bent, en je leest de horoscoop van een ram, zou dit nog volledig kloppen!
Die mensen antwoordde mij dan steeds dat elke horoscoop toch wel meer met het sterrebeeld te maken heeft voor wat het bestemd is en dan zat ik dus telkens wel een beetje vast.
Volgende keer klik ik gewoon naar deze site en zet ik ze schaakmat :D