PDA

Bekijk de volledige versie : Ex-gangleden bouwen betere auto dan grote fabrikanten

Barst
1st April 2006, 14:32
Ex-gangleden bouwen betere auto dan grote fabrikanten

Ford, Toyota en General Motors hebben op de autoshow iin Philadelphia het schaamrood op de kaken gekregen. Want daar werd een nieuwe auto gepresenteerd, die in vier seconden van nul tot honderd gaat, én die op biobrandstof rijdt...

Maar de auto was niet ontwikkeld door één van de grote fabrikanten. De auto is zelfs helemaal niet ontwikkeld door een autofabrikant, maar door een groep leerlingen van een middelbare school in Philadelphia, als een na-schools project. Het project is vooral bevolkt met drop-outs en ex-gangleden, die zo enthousiast werden van de mogelijkheden dat ze al hun tijd erin staken. Om binnen het jaar met deze auto aan te komen.

En waarom de grote autofabrikanten zo'n auto niet allang hebben bedacht? De leerlingen snappen er weinig van. " Als wij het kunnen, zouden zij het ook moeten kunnen. Misschien ligt het aan de grote oliemaatschappijen, die er geen baat bij hebben."

http://www.cbsnews.com/stories/2006/02/17/eveningnews/main1329941.shtml

wim leenaerts
1st April 2006, 16:46
[QUOTE=Barst]Misschien ligt het aan de grote oliemaatschappijen, die er geen baat bij hebben[/quote]
exactly my thoughts.
Dat het mogelijk is, was volgens mij al langer geweten. Dat het nog niet gebeurd is, komt volgens mij doordat de ontwikkeling serieus geboycot wordt door de grote olieleveranciers.
Goed dat er nu eens een groep onafhankelijke 'ontwikkelaars' hebben bewezen dat het perfect mogelijk is.
Ik hoop dat het startsein nu gegeven is en dat ze er wel mee moeten beginnen.
Leve de milieuvriendelijke auto ! !
Maar nog meer: leve de fiets ! !

Dit bericht fleurt mijn dag helemaal op :)