PDA

Bekijk de volledige versie : Films die uitkomen op 20/12/2004


katleen
20th December 2004, 15:49
Hello filmfreaks
sorry dat het deze week wat later op het forum staat! Maar er zitten er weer bij om van te snoepen. Laat maar weten wat jullie er van vinden.
Tot de volgende!

katleen
21st December 2004, 12:16
"Stille nacht" is een sterke Nederlandse thriller
Mocht u op zoek zijn naar een goeie jeugdfilm dan kunnen we u van harte "Polleke" van Ineke Houtman aanbevelen. Dat de Nederlandse cineaste ook uit de voeten kan met (min of meer) volwassen verhalen, laat ze nu ook zien met de studententhriller "Stille nacht".

Er heerst paniek aan de universiteit waar "Stille nacht" zich afspeelt, en dan vooral onder de vrouwelijke studenten. Het bos waar ze doorheen moeten als ze van de flats naar de aula's willen, wordt namelijk al een hele tijd onveilig gemaakt door een verkrachter. Meisjes die in het donker alleen door het bos rijden, lopen het risico van hun fiets gesleurd en brutaal aangerand te worden.

Om de directie tot grotere inspanningen te dwingen, vormen vijf meisjes een actiegroep. Maar wanneer één van hen zelf het slachtoffer wordt van de verkrachter besluiten ze om dan maar tot de actie over te gaan. Aan mogelijke verdachten is er ook geen gebrek. Maar hebben de meisjes wel genoeg doorzicht om de juiste dader te strikken

Film neemt soms loopje met de waarschijnlijkheid

Als verhaal legt "Stille nacht" de lat niet echt hoog. Als één van de meisjes het woord "recidivist" in de mond neemt, vraagt een ander meteen wat dat ook al weer betekent, zodat het uitgelegd kan worden. Hij neemt bovendien soms een loopje met de waarschijnlijkheid.

Die gebreken halen de film echter nooit onderuit, omdat er genoeg donkere humor in steekt en omdat Ineke Houtman er alle spanning uit puurt die ze kan krijgen.

Nederlandse film krijgt weinig Vlaamse aandacht

"Stille nacht" werkt nog het best als paranoïde thriller. De dreiging van de verkrachter is zo reëel dat de meisjes op de duur zowat al hun mannelijke collega studenten en proffen beginnen te verdenken, en Houtman speelt het zo dat je als kijker dat ook doet. Pure manipulatie, maar je laat je gewillig bij het handje leiden en je voelt je achteraf ook niet bekocht.

Bron: vrtnieuws.net

Ik heb stille nacht gisteren bekeken en ik vond het een goede film. Niet meteen een hoogstaande film maar ik herken er veel gevoelens in die ik vroeger ook had en nu nog soms heb als ik alleen in het donker langs bos moet rijden met de fiets.. Het is een toffe jeugdfilm met een heel verassend einde! Ik vind het zeker de moeite om eens te huren ;)

katleen
21st December 2004, 12:19
Twisted
Dit was nog eens een goede thriller. Ik ben gek op Ashley Judd en Samuel L. Jackson! Het is een film met een ijzersterke cast en een goed onderbouwd verhaal. Ik heb er van genoten. Het was een ontspannende avond met een goeie film!

Barst
26th December 2004, 00:53
[SIZE=3][FONT=Trebuchet MS]Heeft iemand de film 'Lost in Translation' gezien? Heb de DVD cadeau gekregen... Wat vonden jullie ervan?[/FONT][/SIZE]

Kenny
26th December 2004, 13:21
[QUOTE=Barst][SIZE=3][FONT=Trebuchet MS]Heeft iemand de film 'Lost in Translation' gezien? Heb de DVD cadeau gekregen... Wat vonden jullie ervan?[/FONT][/SIZE][/QUOTE]

Prachtige film, dit had dé grote Oscarwinnaar van 2004 moeten zijn.

Ik ben normaal niet zo te vinden voor de recente Hollywood-troep, maar deze film heeft me zeer aangenaam verrast.

katleen
26th December 2004, 14:56
Lost in translation is een van mijn favoriete films! Het is een kwaliteitsvolle maar toch ontspannende, soms grappige film. Ik vind hem fantastisch en zeker een mooi kerstgeschenk :D