PDA

Bekijk de volledige versie : 26.500 dollar voor een digitaal eiland


Davy V.H.
19th December 2004, 23:52
Op de nieuwssite van BBC valt te lezen dat een 22-jarige gamer zonet $26.500 heeft geïnvesteerd in de aankoop van een eiland in het spel Project Entropia. Het spel gebruikt een speciaal systeem om echt geld in digitaal geld om te zetten en omgekeerd, gecombineerd met een veilingsysteem. Hierdoor is het niet meer nodig om digitale objecten in een spel via e-bay te verkopen (wat wel meer wordt gedaan in MMORPG's). Hierdoor ontstaat een economie waar echt geld in omgaat en economisten hebben berekend dat deze even groot is als het BNP (bruto nationaal product) van Namibië.

Deathifier, de nieuwe eigenaar, zal natuurlijk niet zoveel geld in het eiland pompen om er geen winst aan te kunnen maken. Dit kan door bouwpercelen te verkopen, jacht- en ontginningstaksen te heffen en bovendien beschikt hij over een kasteel op zijn nieuwe eigendom (inboedel niet inbegrepen). Meer dan zijn nickname en leeftijd is niet bekend over de nieuwe digitale makelaar, behalve dan dat hij het spel blijkbaar bloedserieus neemt.

Hehe... rare jongens die mensen :D

http://news.bbc.co.uk/1/hi/technology/4104731.stm

yannick.staelens
20th December 2004, 14:25
Als je veel geld hebt, volgens mij wel een goede investering???? Gamers zijn er bij de vleet!!, bouw van je eilandje zoals er gezegd is, een RPG-eiland, en het geld stroomt binnen.

SuperJef
20th December 2004, 18:59
Ik verschiet tegenwoordig van niks nimmer.. Ik vind het tof dat zo'n dingen kunnen in deze moderne wereld maar ik hoop dat ze er toch niet in gaan overdrijven..

PS: IK WIL OOK EEN EILAND :rolleyes: