PDA

Bekijk de volledige versie : Gered door auto-ongeval


stief
24th March 2006, 13:22
De man kreeg een hartaanval en een ongeval. De klap bracht hem terug tot leven.
Een Britse man werd gered doordat hij een auto-ongeval kreeg. De gepensioneerde Robert Mann kreeg een fatale hartaanval terwijl hij aan het rijden was. Daarop reed hij met zijn Honda Civic tegen een boom. De impact van het botsing was zo hevig dat hij met zijn borstkas tegen zijn stuur botste, dat in tweeën brak. Maar de klap bracht hem wel terug onder de levenden.

Boom
Tegen de Britse roddelkrant The Sun zei de man: "Ik kreeg een hartaanval van het soort waarvan je onmiddellijk dood neervalt. Gelukkig reed ik niet te snel, ik nam een bocht toen ik het bewustzijn verloor. De auto bleef verderrijden en kwam onzacht in aanraking met een boom. Daardoor werd mijn hart opnieuw opgestart. Het was al eerder geweten dat een harde schok dat kan, maar dit geval is toch vrij zeldzaam."

Airbags
De tienjarige Honda was nog niet uitgerust met airbags, wat Mann het leven gered heeft. Normaal dienen airbags net om de kans op overleven bij een auto-ongeval te vergroten. In de auto zaten nog drie passagiers, die alledrie gespaard bleven van verwondingen. "Er was enorm veel schade. Ze hebben ons moeten bevrijden door het dak van de auto open te snijden."

Achter het stuur
In het ziekenhuis kreeg Mann een pacemaker en een defibrillator, die het hart een schok geeft als het weer eens stilvalt. De man is er al weer helemaal bovenop en zit te popelen tot hij weer achter het stuur kan kruipen. (EdP)

Anneleen Verboven
24th December 2008, 16:28
Ik vind dit echt een heel straf verhaal. Ik denk niet dat dit zo vaak voorkomt dat een ongeluk eigenlijk iemand zijn leven kan redden, maar blijkbaar kan het dan toch.
Ik vind het wel raar dat niemand van de andere inzittenden heeft ingegrepen, door bijvoorbeeld de handrem op te trekken of door het stuur naar de andere kant te draaien terug.
Al een geluk dat niemand van de inzittenden gewond was en dat de man nu een betere oplossing heeft wanneer hij nog eens een hartstilstand krijgt, want elke keer een ongeluk veroorzaken zou nogal kostelijk worden. :)

Coleta
24th December 2008, 18:28
Dit moet inderdaad zeer zeldzaam zijn! Maar de man mag zich gelukkig prijzen dat hij de hartaanval in de wagen kreeg, anders was hij er misschien niet meer! Ook een groot geluk dat de inzittenden gespaard bleven van verwondingen.
Ik vind het niet zo vreemd dat de inzittenden niet in grepen. Ik denk dat je niet kan voorspellen wat je gaat doen in zo'n onverwachte situatie en het zal allemaal wel heel snel gegaan zijn. Hopelijk kunnen de pacemaker en een defibrillator er nu voor zorgen dat de man geen hartaanval meer krijgt en hopelijk ook geen ongevallen meer voor hem! Want het zal wel niet altijd zo goed aflopen!

Mathias Van der Sanden
25th December 2008, 10:44
Ik denk ook niet dat ik zou kunnen ingrijpen moest ik naast de man gezeten hebben, aangezien hij zich juist in een bocht bevond. Laat je dan even je stuur los, ben je direct verloren. De handrem optrekken zou ook niet veel opgeleverd hebben, je zou evengoed van de weg geraakt zijn. Alleen bots je dan misschien niet met zo'n grote klap tegen een boom. En dan zou de man misschien in zijn hartaanval gebleven zijn .
Dit voorval doet mij denken aan de buschauffeur die een beroerte kreeg op de autosnelweg met een hele bus vol kinderen. De leidsters hebben dit toen wel goed kunnen oplossen. Eén iemand heeft toen de bus tot stilstand kunnen brengen. Was dit in een bocht gebeurd, dan was de bus ook gecrasht.

Jens_Cools
27th December 2008, 19:39
Een schitterend verhaal! Normaal gezien zou je in zulk geval niet graag aanwezig zijn bij zulke situaties maar de passagiers in dit voertuig zijn toch wel een serieuze ervaring rijker denk ik.
De passagiers en de man zelf zijn eigenlijk toch getuige geweest van een half wonder, want dat is dit verhaal toch. Hoeveel geluk kan je hebben?!!!
Dat de inzittenden niet ingrepen verwondert me eigenlijk niet. Ik denk dat je op zo’n moment als passagier gewoon vast genageld zit aan je stoel, dat je gewoon verstijfd van angst. Maar in dit geval is het goed uitgedraaid en heeft het zelfs een mensenleven gered door niet te reageren.

Moest ik die man zijn ik kocht me direct terug een Honda Civic zonder airbags.

Nelleke Van Beylen
31st December 2008, 11:54
De man heeft enorm veel geluk gehad! Hij mag blij zijn dat hij nog leeft.
Er is overlaatst zo'n verhaal geweest over meisjes die op weg waren met een bus (ik geloof dat het iets van de chiro was?). De buschauffeur verloor plots het bewustzijn en de meisjes namen het stuur over en konden de bus gelukkig aan de kant zetten.
Dus, zo zie je maar dat er misschien wel nog kon ingegrepen worden. In het artikel staat bovendien dat de man niet zo snel reed, maar het zou kunnen dat de inzittenden schrokken omdat hij plots een hartstilstand kreeg of dat de auto net TE snel reed zodat niemand op tijd kon reageren.
Gelukkig was het ongeval niet te erg, anders was hij misschien zowizo overleden...

Sanne Van der borght
31st December 2008, 15:02
De man heeft inderdaad veel geluk had. Maar het is inderdaad zo dat als iemand een hartaanval krijgt en die persoon krijgt geen lucht meer, je het beste een harde klop op zijn borstkas geeft. Zo heb je nog een kans dat die persoon het overleefd. Het klinkt cru, maar het is wel effectief zo (behalve dan bij een baby). In dit geval is het dus goed dat die wagen nog geen airbag had, maar ik denk dat je dat toch beter wel in je auto kan hebben...