PDA

Bekijk de volledige versie : "I Lie And I Cheat"


Barst
22nd March 2006, 02:30
Scotland Yard onderzoekt 'geheime' leningen van Labour


Scotland Yard gaat de "geheime leningen" van private geldschieters aan de Britse regeringspartij Labour onderzoeken. Er werd een onderzoek ingesteld op basis van drie klachten, zo deelde de politie dinsdag mee.


De Britse premier Tony Blair staat al een week onder zware druk door de affaire. Labour gaf toe dat het bij de parlementsverkiezingen van 2005 omgerekend 21 miljoen euro aan geheime kredieten ontving.

De namen van de twaalf geldschieters -allen rijke zakenlui- werden dinsdag bekendgemaakt. Vier van hen werden door Blair voorgedragen voor een adellijke titel en een zitje in het Hogerhuis. Blair betwist echter dat er een verband bestaat tussen de leningen en het feit dat ze werden voorgedragen voor een titel.

In Groot-Brittannië moeten alle giften aan politieke partijen hoger dan 5.000 pond (7.200 euro) worden geregistreerd. Voor leningen geldt deze regeling echter nog niet. De klachten die nu werden ingediend, zijn gebaseerd op een wet uit 1925 die tot stand kwam na een gelijkaardige affaire.


Weblog HLN, 21/03/06 19u48

wimjansen
22nd March 2006, 15:09
Dat kost je dan 25000 pond, wij regelen de rest. Zo simpel is dat tegenwoordig blijkbaar. Wat men allemaal niet moet doen om zijn plaats te verzekeren.
Ik vind het echt belachelijk wat voor schandalen er de laatste tijd allemaal op het nieuws komen. Het zijn altijd dezelfde egoïstische figuren die aan zo'n dingen meedoen. IK wil nu ook wel eens goed geld maken! Als je snapt wat ik bedoel.
Er is een fundamenteel verschil tussen opkomen voor jezelf en egoïstisch zijn. Ik weet dat beide begrippen kort bij elkaar liggen, want waar trek je de grens. Wanneer spreek van je van een egoïst en wanneer van een assertief persoon? Iets goed over jezelf vertellen wordt meestal afgedaan als verwaand of egoïstisch.