PDA

Bekijk de volledige versie : Brusselse volksclub Union komt vandaag in Engelse handen


maxim.g*ris
18th May 2018, 11:22
Brusselse volksclub Union komt vandaag in Engelse handen

Bron: De Standaard
Opgehaald van: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180518_03519146

De overname van 1B-club Union wordt in principe vandaag afgehandeld. In Brussel is er een grote vergadering gepland met de huidige aandeelhouders en de gemeente. De Britse gokgigant Tony Bloom die ook Premier League-club Brighton bezit wordt de nieuwe hoofdaandeelhouder en eigenaar.


Eigen mening:
Ik heb dit artikel onder het forum sport gezet, maar ik vind dat dit ook perfect binnen het onderdeel economie zou passen. Ik sprak eergisteren al over het faillissement van voetbalclub Lierse, ook een kleine gezellige volksclub uit de Kempen, dat opgedoekt werd door het verdwijnen van geldschieter en voorzitter Maged Samy. Nu lees ik vandaag dat een andere volksclub wordt overgenomen door Engelse handen, en ik hoop dat binnen enkele jaren niet hetzelfde gebeurt voor Union. Ik ben zelf geen voorstander van buitenlandse overnemers, ik vind dat de Belgische clubs, vooral kleine volksclubs, in Belgische handen moeten blijven. Ik vind het zonde dat voetbal de laatste jaren altijd rond het geld moet draaien. Er is natuurlijk geld nodig om het voetbal en alles daaromheen draaiende te houden, maar het geld is een prioriteit geworden. Ik ben er zeker van dat Union in de nabije toekomst veel voordelen kan halen uit deze overname. De andere ploeg van overnemer Tony Bloom, Brighton, deed het afgelopen seizoen erg goed mee met de miljardenclubs zoals Manchester City en Chelsea, ookal was het het eerste seizoen van Brighton in de beste voetbalcompetitie ter wereld. Dit betekent dat mijnheer Bloom toch iets kent van voetbal. Ik vrees alleen dat de clubliefde zal ontbreken die nodig is om met volle overgave aan de club te werken.