PDA

Bekijk de volledige versie : Herdenkingsdienst Stephen Hawking ook toegankelijk voor tijdreizigers


Karolien H*eselmans
14th May 2018, 22:54
Op 15 juni vindt in Groot-Brittannië een herdenkingsdienst voor de illustere wetenschapper Stephen Hawking plaats. Omdat de aanwezigen via een openbare lottrekking worden bepaald, kan u daarbij zijn, maar ook mensen ... die nog geboren moeten worden.

Op de website van de herdenkingsdienst moeten mensen die de herdenkingsdienst willen bijwonen onder meer een geboortedatum invullen. Daarvoor kunnen data tot 31 december 2038 aangekruist worden. "We kunnen niet uitsluiten dat tijdreizen bestaat want het is niet op bevredigende wijze weerlegd. Alles is mogelijk tot het tegendeel wordt bewezen", legt een woordvoerder van de Stephen Hawking Foundation uit aan de openbare omroep BBC.

Hawking zelf had in 2009 al een poging ondernomen om het tijdreizen empirisch vast te stellen. In een filmpje op YouTube legde de legendarische Britse astrofysicus toen uit dat hij een feestje had georganiseerd waarvoor de uitnodigingen pas na afloop werden verstuurd. Niemand kwam opdagen. "Ik heb het experimentele bewijs dat rijdreizen onmogelijk is", stelde de wetenschapper toen droogweg vast.

De herdenkingsplechtigheid vindt plaats in Westminster Abbey, een eer die enkel voor de allergrootsten is weggelegd. De as van Hawking, die in maart op 76-jarige leeftijd overleed, wordt er bijgezet naast de graven van Isaac Newton en Charles Darwin. Via lottrekking worden duizend tickets verspreid. Sinds 9 mei kunnen geïnteresseerden zich aanmelden op de website. In de eerste 24 uren stroomden alvast 12.000 kandidaturen binnen, uit alle uithoeken van de wereld. De registratie sluit op 15 mei.

Bron: https://www.demorgen.be/wetenschap/herdenkingsdienst-stephen-hawking-ook-toegankelijk-voor-tijdreizigers-b135b40d/
Datum bron: 12/05/2018

Eigen mening:
Dit vind ik wel een leuk initiatief. Hawking was nu eenmaal bezig met tijdreizen. Ikzelf wil graag geloven in tijdreizen. Ik wil het ook graag is zien en zelf meemaken, ookal is dat wel eng om het zelf te doen. Op YouTube kan je veel filmpjes vinden over foto's met mogelijke tijdreizigers op. Sommige lijken geloofwaardig, andere wil je niet geloven omdat je denkt dat het iets anders is. Ik geloof dat we ooit gaan tijdreizen. Hoelang dat nog gaat duren weet ik niet, maar er zijn genoeg mensen mee bezig om het snel aan het publiek te kunnen tonen. Dit is net als dat we binnenkort op Mars gaan kunnen landen als gewone mens. Dit gaat ook super snel. Ik geloof dat de ontdekking naar tijdreizen nog geen 50 jaar gaat duren en dit is redelijk snel. Ik kan niet wachten tot ik met mijn eigen ogen kan zien dat tijdreizen echt bestaat.