PDA

Bekijk de volledige versie : Geheime minnaar legt homoseksuele affaire van Premier League-speler bloot: “Dit kan z


Celien.G*ns
12th May 2018, 17:12
Homoseksualiteit in het voetbal, het is nog steeds een heel gevoelig thema. Er zijn amper professionele voetballers die zich al hebben geout. Dat heeft veel te maken met de angst voor negatieve reacties. Dat wordt pijnlijk geïllustreerd met een ophefmakend verhaal uit Engeland. In de Britse tabloid The Sun doet een voormalig minnaar van een Premiel League-speler zijn verhaal. Hij had vier jaar lang een seksuele relatie met een international, die nu een vriendin en een kind heeft. “Als dit uitkomt, is zijn carrière gedaan.”

De 21-jarige man, die in de modewereld werkt, had vier jaar lang een relatie met de voetballer. Hij is wel openlijk homoseksueel en heeft geen problemen met zijn geaardheid. De voetballer - die ook Engels international is - heeft daarentegen enorm veel schrik dat zijn geaardheid uitkomt. Juist daarom wil de geheime minnaar zijn verhaal doen, om het taboe te doorbreken.

De twee kwamen elkaar vier jaar geleden tegen in een nachtclub, waar ze aan elkaar werden voorgesteld door gemeenschappelijke vrienden. Ze zochten steeds meer contact met elkaar en begonnen uiteindelijk te daten. “Ik had van begin af aan in de gaten dat hij op me viel. Het valt op als iemand die op mannen valt zich voordoet als hetero”, aldus de man in The Sun. “Hij is heel mannelijk, maar wel biseksueel en daar worstelt hij mee. Het is alsof hij iets heel beschamend met zich meedraagt. En dat kan niet meer in 2018.”

De twee spraken steeds vaker af en het werd steeds intiemer. “Maar ik moest beloven dat ik het aan niemand zou verklappen. Ik stond er niet dat hij een bekende voetballer was. Ik zag gewoon de persoon en vond hem aantrekkelijk om dat hij sportief is en zich goed verzorgt.” Maar voor de speler lag de situatie helemaal anders. “Mensen denken dat we gewoon vrienden zijn, en dat zijn we ook. Maar hij moet een enorm geheim met zich meezeulen. Het is een emotionele kwelling als je constant moet liegen tegen mensen en je anders moet voordoen dan je bent.”

Ploegmaats op de hoogte

Gek genoeg is het niet de reactie van medespelers die de voetballer zorgen baart. “De meeste van zijn ploegmaats en vrienden in de Premier League weten dat hij ook op mannen valt. Zij steunen hem daarin. De spelers zijn niet het probleem, hij is vooral bang van de reacties van de fans. Hij moet er niet aan denken dat ze spottende gezangen aanheffen in het stadion. De Premier League is een vreemde omgeving om homo of bi te zijn. Het is een moderne instelling, maar ze strookt niet helemaal met de huidige maatschappij. Op straat kijkt niemand nog vreemd op wanneer twee mannen of vrouwen hand in hand lopen, maar in de voetbalwereld kan je carrière gewoon geruïneerd worden.” De minnaar houdt zich er dan ook om de naam van de speler in kwestie geheim te houden. The Sun claimt de identiteit wel te weten, maar zwijgt eveneens.

Mening:
Voetballers horen knap, gespierd, rijk,... te zijn en vooral mooie vrouwen te hebben. Dit is natuurlijk absurd, maar toch heeft zo goed als iedereen dit ideaalbeeld over profvoetballers. Deze engelse voetballer zal ongetwijfeld niet de enige zijn die homo of bi is. In het mannenvoetbal is homo of bi zijn een groot taboe. Bijna geen enkele speler durft hiervoor uitkomen. Ik denk echter ook dat deze speler nooit gelukkig zal worden aangezien hij zichzelf niet honderd procent kan zijn. Uiteindelijk zou homoseksualiteit geen taboe meer mogen zijn en zou iedereen zonder schrik moeten kunnen uitkomen voor zijn/ haar geaardheid. Zo kan elke persoon gewoon zichzelf zijn en een gelukkig leven leiden.


Bron: Gazet Van Antwerpen
Datum:12/5/2018
Link: https://www.gva.be/cnt/dmf20180512_03509591/geheime-minnaar-legt-homoseksuele-affaire-van-premier-league-speler-bloot-dit-kan-zijn-carriere-ruineren?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_term=gva&utm_content=article&utm_campaign=seeding