PDA

Bekijk de volledige versie : Lierse krijgt geen nieuw uitstel van BAS, "1B volgend seizoen lijkt utopie"


Stef.L*enaerts
7th May 2018, 19:57
Lierse heeft zich vanavond komen verdedigen voor het BAS. De club vroeg een 2e keer uitstel, maar daar ging het Arbitragehof niet op in. Later beslist het BAS of Lierse alsnog een licentie krijgt voor 1e klasse B. Anders wacht de amateurliga en mogelijk ook het faillissement.

Samen met een vertegenwoordiger van Wadi Degla kwam CEO Jan Van Elst het (onvolledige) dossier van Lierse bespreken op het BAS. Van de nieuwe overnemer David Nakhid was geen spoor, mogelijk voorgoed.

Omdat Lierse niet de financiële garanties kon voorleggen die het BAS gevraagd had om een licentie te kunnen geven, lijkt de kans erg klein dat het een positieve beslissing van het Arbitragehof wordt. Het BAS zal voor 10 mei een uitspraak doen.

"De kans dat we volgend seizoen in 1B zullen spelen, is nagenoeg onbestaand", beseft Van Elst. Lierse zal het seizoen wel gewoon uitdoen. De match op Moeskroen van morgen gaat dus gewoon door.

Als Lierse geen licentie krijgt, dan mag het gedegradeerde Tubeke toch in 1e klasse B blijven.

Bron: Sporza - 07/05/2018. Geraadpleegd via http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/lagere_klasse/1.3193303#

Eigen mening: Ik besef dat dit voor veel mensen geen groot nieuws is, ze zullen hooguit de ogen draaien: voetbal ... Voor anderen komt dit nieuws heel erg hard aan. Ikzelf verloor enkele jaren geleden mijn hart aan deze club. Dit nieuws vind ik dan ook héél erg triest. Verder krijg ik daar op dit moment weinig meer over gezegd ... Als het mij al zo hard raakt, wat dan met de mensen die reeds tientallen jaren trouwe supporter zijn? Of wat met de Lierse jeugdspelertjes die hun grote helden ten onder zien gaan? Een mooie traditieclub verdwijnt door enkele jaren van wanbeleid. Voor de houding van de supporters en de spelers breek ik dan weer graag een lans. Hoewel ze maanden aan een stuk aan het lijntje en in het ongewisse gehouden werden, gingen ze door tot het eind. De steun die uit allerlei hoeken kwam, toonde mij hoe groot de liefde voor een sportclub kan zijn. De mooie momenten worden nu reeds erg gekoesterd.