Brent.T*eys
3rd April 2018, 21:38
[SIZE=5]Sancties voor Bpost wegens slechte dienstverlening[/SIZE]
2016 slechts 90,9 procent van de brieven een dag na de verzending, het slechtste resultaat in tien jaar. De regulator heeft sancties genomen tegen het postbedrijf.
De postwetgeving zegt dat 93 procent van de binnenlandse brievenpost besteld moet worden binnen een dag. In 2016 haalde Bpost die grens voor het tweede jaar op rij niet. Het bedrijf leverde slechts 90,9 procent van de post binnen de wettelijke termijn af.
Dat is het slechtste resultaat in minstens tien jaar, meldt postregulator BIPT. Het eist van Bpost dat het de verzendingstermijnen beter naleeft en verplicht het postbedrijf om 1,2 miljoen euro te investeren in een kwaliteitsverhoging van de traditionele brievenpost. In april moet Bpost een gedetailleerd investeringsproject voorleggen aan de regulator.
Beterschap
Bpost zegt dat het de correctiemaatregel zal respecteren, maar wijst er tegelijk op dat er al beterschap is. ‘In februari leverden we bijna 96 procent van de brieven een dag na verzending’, zegt Bpost-woordvoerster Barbara Van Speybroeck. Dat zou te danken zijn aan het nieuwe sorteercentrum Brussel X, dat in oktober openging.
‘Dankzij het nieuwe centrum kunnen brieven en pakjes volledig gescheiden afgehandeld worden. Vroeger was daar niet genoeg plaats voor.’
Bron: De Standaard, 03/07/2018
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180403_03443746
Mening: Het is een zeer sterk signaal van de regulator dat deze maatregelen neemt tegen Bpost, ondanks dat de cijfers momenteel wel in een zeer positieve lijn liggen. Het is sowieso al wel vreemd om op te merken dat Bpost het minimum van 93% niet kan halen, terwijl er steeds minder brieven gepost worden. Vroeger was er blijkbaar geen probleem om dit quota te bereiken. Het feit dat de regulator dus sancties oplegt zorgt ervoor dat Bpost de hand in eigen boezem moet gaan steken en wel degelijk diep moet gaan zoeken naar mogelijk problemen. Het is wel zeer goed nieuws om te horen dat Brussel X zo snel zijn vruchten al afwerpt.
2016 slechts 90,9 procent van de brieven een dag na de verzending, het slechtste resultaat in tien jaar. De regulator heeft sancties genomen tegen het postbedrijf.
De postwetgeving zegt dat 93 procent van de binnenlandse brievenpost besteld moet worden binnen een dag. In 2016 haalde Bpost die grens voor het tweede jaar op rij niet. Het bedrijf leverde slechts 90,9 procent van de post binnen de wettelijke termijn af.
Dat is het slechtste resultaat in minstens tien jaar, meldt postregulator BIPT. Het eist van Bpost dat het de verzendingstermijnen beter naleeft en verplicht het postbedrijf om 1,2 miljoen euro te investeren in een kwaliteitsverhoging van de traditionele brievenpost. In april moet Bpost een gedetailleerd investeringsproject voorleggen aan de regulator.
Beterschap
Bpost zegt dat het de correctiemaatregel zal respecteren, maar wijst er tegelijk op dat er al beterschap is. ‘In februari leverden we bijna 96 procent van de brieven een dag na verzending’, zegt Bpost-woordvoerster Barbara Van Speybroeck. Dat zou te danken zijn aan het nieuwe sorteercentrum Brussel X, dat in oktober openging.
‘Dankzij het nieuwe centrum kunnen brieven en pakjes volledig gescheiden afgehandeld worden. Vroeger was daar niet genoeg plaats voor.’
Bron: De Standaard, 03/07/2018
Link: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180403_03443746
Mening: Het is een zeer sterk signaal van de regulator dat deze maatregelen neemt tegen Bpost, ondanks dat de cijfers momenteel wel in een zeer positieve lijn liggen. Het is sowieso al wel vreemd om op te merken dat Bpost het minimum van 93% niet kan halen, terwijl er steeds minder brieven gepost worden. Vroeger was er blijkbaar geen probleem om dit quota te bereiken. Het feit dat de regulator dus sancties oplegt zorgt ervoor dat Bpost de hand in eigen boezem moet gaan steken en wel degelijk diep moet gaan zoeken naar mogelijk problemen. Het is wel zeer goed nieuws om te horen dat Brussel X zo snel zijn vruchten al afwerpt.