PDA

Bekijk de volledige versie : Films die 6 december uitkomen in Videotheek Rewind


katleen
4th December 2004, 20:00
De selectie van 6 december! Veel, en goede titels.. Have fun

Davy V.H.
5th December 2004, 02:35
Hier weer even mijn mening van enkele films die ik al gezien heb.

The Bourne Supremacy

De eerste film 'The Bourne Identity' vond ik zeer goed en origineel. Het was een zeer goede verfilming van het boek. Het tweede deel gaat gewoon verder met het verhaal waar de eerste film gestopt is. We zijn maar een jaartje later in het verhaal en diegene die de eerste film gesmaakt hebben zullen zeker niet bedrogen uitvallen als ze deze film gaan bekijken. Ik vond persoonlijk de eerste film wel beter. Jason Bourne heeft nog steeds zijn geheugen niet volledig terug en hij wordt weer gedwongen om zijn verleden op te zoeken tegen wil en dank. Gelukkig herinnert hij zich zijn combatmoves en 'to be a spy' uit deel 1 nog. Maar ga eerst deel 1 zien voor je deze film gaat huren want anders zal je wel een paar keer wat dingen missen.

The chronicles of riddick

Weer een vervolg op een andere film 'Pitch Black' wat sommige mensen niet zouden weten. Pitch Black vond ik (al in het achterhoofd houden dat het een zeer beperkt budget had) zeker niet slecht. Het was goede scifi, maar niet overdreven. Enkel veel mensen dat ik ken haakten af door de rare kleuren die in de film voorkomen (ze zitten op een planeet met 3 zonnen). Het verhaal had niet veel in huis, maar het was de film waardoor Vin Diesel echt werd opgemerkt. En ik ben echt wel een Vin Diesel fan ;) . En vele zeggen 'Either you like him or you don't'. En I like him, period.
Het is niet echt vereist om Pitch Black te zien denk ik om deze film te bekijken. Enkel in het begin komen enkele personages uit deel 1 ook voor en ze halen wat herinneringen op, maar dit is echter beperkt. Het verhaal gaat over iets totaal anders. De special effects zijn wel te pruimen. De actie zeker ook. Enkel denk ik dat als je niet van scifi houdt je de film maar niks gaat vinden. Ik hou er wel van en vond de film te doen. Maar hij heeft er al betere gemaakt. Ik ben aan het wachten op zijn eigen werk 'Hannibal' (naar de welbekende historische figuur met die olifanten he :p ). Aanrader voor Vin Diesel fans en voor mensen die houden van een freajy verhaal in een ruimte-epos.

13 going on 30

Awel, deze film wou ik eigenlijk niet gaan zien. Maar ik werd weer gedwongen door dat blondje Kim ;) . En op zich heb ik mij wel geamuseerd met de film. Maar de 'voorstujkes' lieten eigenlijk de grappigste stukken al zien (je kent dat wel he :rolleyes: ). Voor de rest is het concept zeer simpel eigenlijk ineengestoken. Ineens (door een zakje wensstof) is ze 30 met een brein van 13. Dan zoekt ze op wat er de voorbije 17 jaar gebeurt is. Dan is ze weer 13 en doet ze, wat er eerder fout was gegaan, alles goed he (dat wil ik ook wel!!!). Een beetje een 'chickfilm' zoals ze dat noemen he. Die zullen er zeker graag naar kijken.

Dat was het denk ik voor deze lijst. De andere heb ik niet gezien. Tot volgende week ;)

katleen
7th December 2004, 12:52
Beyond Borders
Een heel aangrijpende film die mijn hartje heeft doen wenen. De film laat nog maar is zien dat er iets fundamenteels moet veranderen in de derde wereldlanden en niet zomaar brandjes blussen met een camion met eten! Angelina Jolie is fantastisch in deze film!

The Bourne Supremacy
Een sterk vervolg op the bourne identity! Ik vond het onderhoudend, ontspannend, spannend en goed geacteerd. Ik vind het geen vervelende sequel maar het is idd nodig om de eerste te bekijken voor je eigen gemak!

The cooler
Een minder bekende film maar hij moet zeker niet onderdoen! William Macy is subliem met de onderliggende gevoelens in de film. Zijn expressie is soms zelfs lachwekkend goed. De film is niet echt makkelijk maar je moet niet heel de tijd geconcentreerd zitten turen. Voor de actiefreaks is dit géén aanrader, voor de lovers van het beter geacteerde werk met onderliggende betekenis een dikke aanrader!

13 going on 30
Een echte tienerfilm. Een verhaal dat heel erg voor de hand ligt maar toch boeit, want ik heb hem op pauze gezet om drinken te pakken en dat wil toch zeggen dat ik hem graag heb gezien. Je weet hoe de film gaat aflopen maar je wil toch zien hoe het allemaal gaat gebeuren!

Around the world in 80 days
Kei goed! Echt, ik heb goe gelachen! Vooral die gastrolletjes die vervuld worden door heel bekende acteurs (ga niets verklappen) zijn super.. Er zit actie in, humor, beetje geschiedenis, liefde.. Het is een dikke vette aanrader voor een leuk avondje film kijken. Deze film vind ik een verassing en eigenlijk de beste die ik heb gezien dit weekend!

En toen was het weekend om :D

katleen
10th December 2004, 08:18
Bush's Brain
Ja,op die moment niet echt mijn ding. Er wordt de hele tijd uitgelegd wie Karl Rove is en wat hij al allemaal heeft uitgestoken om te worden wie hij nu is. Ik vond het best interessant maar veel te droog. Ik heb het dan meer voor de grappige beelden bij Fahrenheit 9/11 :D Maar voor geïnteresseerden is het zeker een leuke docu!