Hannah.P*eters
24th December 2017, 22:51
Music for Life, de benefietactie van Studio Brussel, heeft dit jaar 10.846.566 euro opgehaald bij het afsluiten van De Warmste Week. Dat is meer dan vorig jaar, toen de actie in totaal 7.802.913 euro opbracht.
Het recordbedrag werd bekendgemaakt tijdens de slotshow van Music For Life, die live werd uitgezonden vanop provinciaal domein Puyenbroeck in het Oost-Vlaamse Wachtebeke. Meer dan 75.000 mensen brachten deze week een bezoek aan het domein.
Er werden in het kader van Music For Life meer dan 10.500 acties op touw gezet voor ruim 1.600 goede doelen. De Koning Boudewijnstichting zal de komende weken al het ingezamelde geld uitbetalen aan de goede doelen. De stichting verwacht dat er de komende dagen nog een aantal stortingen zullen binnenkomen van acties die pas dit weekeinde werden afgesloten.
"Pakkend en intens"
Presentatoren Linde Merckpoel, Bram Willems en Eva De Roo, die in Wachtebeke een week nummers voor het goede doel draaiden, reageren in een persbericht verheugd over de recordopbrengst: "Er zijn geen woorden voor om te beschrijven hoe pakkend en intens de verhalen zijn die we deze Warmste Week elke dag opnieuw gehoord hebben. De veerkracht en weerbaarheid van jong en oud die zich inzetten voor anderen is ontroerend om te zien. Dit overstijgt gewoon alles!"
Ook StuBru-nethoofd Jan Van Biesen is in de wolken. "Al enkele jaren is de week voor Kerstmis De Warmste Week, maar zo warm als dit jaar was ze nog nooit", zegt hij tegenover de openbare omroep. "Het was echt ongelofelijk en indrukwekkend."
Studio Brussel zet zijn succesverhaal volgend jaar verder. Ook in 2018 wordt Puyenbroeck het decor voor een nieuwe, dertiende editie van Music for Life.
De cijfers
Totale opbrengst: 10.846.566 euro
10.576 warme acties
1.642 goede doelen
75.000 bezoekers in Provinciaal Domein Puyenbroeck
44.767 deelnemers aan de Warmathon in 6 steden leverde 492.670 euro op
2.604 klassen en 51.665 leerlingen deden een Ketnet-Koekenbak
200.000 euro opbrengst Jingle bal
14.324 aangevraagde platen
Bron: DeMorgen.be, 24-12-17, 18.01u https://www.demorgen.be/binnenland/record-van-10-846-566-euro-voor-music-for-life-dit-overstijgt-alles-b91b0a1c/
Eigen mening: Het concept van 'De Warmste Week' lijkt elk jaar meer en meer een populair fenomeen te worden en het record van hun inkomsten wordt dan ook elk jaar opnieuw verbroken. Dit is zeker een goede zaak, aangezien er op deze manier ongelooflijk veel geld ingezameld kan worden voor goede doelen (voor vele vzw's is De Warmste Week zelfs een van hun grootste jaarlijkse inkomstbronnen). Ik vind dat ze een sterk concept neerzetten en ik denk dat zulke acties op poten zetten ook aanstekelijk werkt. Bijvoorbeeld wanneer de ene school een Ketnet-koekenbak organiseert, zullen anderen wellicht ook mee op de kar springen. Ik was verrast van het grote bedrag dat ze hebben kunnen inzamelen. Uit eigen ervaringen hiermee weet ik dat ze zelf een (weliswaar klein) deeltje van de inkomsten zelf claimen, dus dat het niet compleet integraal aan de goede doelen wordt geschonken, maar in de grote lijnen vind ik het wel een zeer positieve en effectieve manier om een groot publiek te activeren om zelf een evenement op poten te zetten of om simpelweg te doneren voor een goed doel.
Het recordbedrag werd bekendgemaakt tijdens de slotshow van Music For Life, die live werd uitgezonden vanop provinciaal domein Puyenbroeck in het Oost-Vlaamse Wachtebeke. Meer dan 75.000 mensen brachten deze week een bezoek aan het domein.
Er werden in het kader van Music For Life meer dan 10.500 acties op touw gezet voor ruim 1.600 goede doelen. De Koning Boudewijnstichting zal de komende weken al het ingezamelde geld uitbetalen aan de goede doelen. De stichting verwacht dat er de komende dagen nog een aantal stortingen zullen binnenkomen van acties die pas dit weekeinde werden afgesloten.
"Pakkend en intens"
Presentatoren Linde Merckpoel, Bram Willems en Eva De Roo, die in Wachtebeke een week nummers voor het goede doel draaiden, reageren in een persbericht verheugd over de recordopbrengst: "Er zijn geen woorden voor om te beschrijven hoe pakkend en intens de verhalen zijn die we deze Warmste Week elke dag opnieuw gehoord hebben. De veerkracht en weerbaarheid van jong en oud die zich inzetten voor anderen is ontroerend om te zien. Dit overstijgt gewoon alles!"
Ook StuBru-nethoofd Jan Van Biesen is in de wolken. "Al enkele jaren is de week voor Kerstmis De Warmste Week, maar zo warm als dit jaar was ze nog nooit", zegt hij tegenover de openbare omroep. "Het was echt ongelofelijk en indrukwekkend."
Studio Brussel zet zijn succesverhaal volgend jaar verder. Ook in 2018 wordt Puyenbroeck het decor voor een nieuwe, dertiende editie van Music for Life.
De cijfers
Totale opbrengst: 10.846.566 euro
10.576 warme acties
1.642 goede doelen
75.000 bezoekers in Provinciaal Domein Puyenbroeck
44.767 deelnemers aan de Warmathon in 6 steden leverde 492.670 euro op
2.604 klassen en 51.665 leerlingen deden een Ketnet-Koekenbak
200.000 euro opbrengst Jingle bal
14.324 aangevraagde platen
Bron: DeMorgen.be, 24-12-17, 18.01u https://www.demorgen.be/binnenland/record-van-10-846-566-euro-voor-music-for-life-dit-overstijgt-alles-b91b0a1c/
Eigen mening: Het concept van 'De Warmste Week' lijkt elk jaar meer en meer een populair fenomeen te worden en het record van hun inkomsten wordt dan ook elk jaar opnieuw verbroken. Dit is zeker een goede zaak, aangezien er op deze manier ongelooflijk veel geld ingezameld kan worden voor goede doelen (voor vele vzw's is De Warmste Week zelfs een van hun grootste jaarlijkse inkomstbronnen). Ik vind dat ze een sterk concept neerzetten en ik denk dat zulke acties op poten zetten ook aanstekelijk werkt. Bijvoorbeeld wanneer de ene school een Ketnet-koekenbak organiseert, zullen anderen wellicht ook mee op de kar springen. Ik was verrast van het grote bedrag dat ze hebben kunnen inzamelen. Uit eigen ervaringen hiermee weet ik dat ze zelf een (weliswaar klein) deeltje van de inkomsten zelf claimen, dus dat het niet compleet integraal aan de goede doelen wordt geschonken, maar in de grote lijnen vind ik het wel een zeer positieve en effectieve manier om een groot publiek te activeren om zelf een evenement op poten te zetten of om simpelweg te doneren voor een goed doel.