PDA

Bekijk de volledige versie : vraagje waar ik al lang mee zit


judithgielens
2nd December 2004, 14:04
Het is misschien een beetje stom dat ik het vraag hoor. Maar ik vraag me dit toch al een hele tijd af.

Voor de verkiezingen was Marleen Vanderpoorten minister van Onderwijs. Nu hebben we opeens een nieuwe: Franck Vandenbroucke (SP.A)

Bert Anciaux (spirit) bijvoorbeeld is een hele tijd minister van Cultuur, Jeugd, Sport, Brusselse Aangelegenheden en Ontwikkelingssamenwerking geweest.
In 2003 is hij benoemd tot minister van Mobiliteit en Sociale Economie. Nu is hij Vlaams minister van cultuur


Hoe kan het eigenlijk zomaar dat de ministers telkens switchen tussen een bepaalde bevoegdheid? Zijn die dan zo goed dat ze elk deel kunnen besturen?

Ik vind het een beetje raar dat je na de ene verkiezing minister van verkeer kan zijn,daarna weer minister van cultuur; terwijl dat die 2 eigenlijk helemaal geen/weinig samenhang hebben.

Er komen ook steeds nieuwe ideeen, terwijl de oude mss nog niet eens af zijn:
Marleen Vanderpoorten voerde GOK 1, 1 en 3 in. Gok 3 is er nog niet. Maar als
Franck Vandenbroucke dit nu geen goed idee vindt, kan hij gewoon alles stopzetten en zelf terug van voor af aan beginnen? (of zie ik dit verkeerd)


Ik vraag me ook af hoe alles goed kan draaien als er dus constant wissels zijn tussen de ministers enz.

Davy V.H.
2nd December 2004, 17:18
[QUOTE=judithgielens]
Ik vraag me ook af hoe alles goed kan draaien als er dus constant wissels zijn tussen de ministers enz.[/QUOTE]


Enkel hun portefeuille wisselt niet van inkomen... :)