PDA

Bekijk de volledige versie : Vlaams blelang, mét of zonder dotatie?


Barst
1st December 2004, 02:34
Is het Vlaams Blelang een echte nieuwe partij, of is het gewoon de voortzetting van het oude Blok met alleen maar een nieuwe verpakking? En is de dotatie per rato van €1.500.000 door het Vlaams Parlement volgens jou (ge)wettig(d)?

Davy V.H.
1st December 2004, 02:40
[QUOTE=Barst]Is het Vlaams Blelang een echte nieuwe partij, of is het gewoon de voortzetting van het oude Blok met alleen maar een nieuwe verpakking? En is de dotatie per rato van €1.500.000 door het Vlaams Parlement volgens jou (ge)wettig(d)?[/QUOTE]

Hahahaha... ik maar denken dat je serieus wat dyslexie symptomen aan het vertonen was. Maar inderdaad, heb al veel mensen 'Vlaams Blo... heu... Belang' horen zeggen (al letters inslikkend). Volgens mij is het gewoon Pepsi Cola gegoten in het blikje van Coca Cola... Looks the same but tastes like shit... :p

De dotatie is natuurlijk een andere zaak. Wettig is het zeker... no doubt 'bout it. Maar is het moraal aanvaardbaar? Ik noem het Belgisch... weer een achterpoortje dus...

Barst
1st December 2004, 02:48
Refereert aan 'blabla' (en wellicht ook veel 'boemboem')... maar wat er van moet komen? (suggestie van Kenny overigens, maar misschien niet echt gewild :p ...) Contaminatie alleszins, maar dan van het gezond verstand :D En wettig? Ja, tarara... juist het tegendeel!!

Pieterjan
1st December 2004, 08:58
Naar mijn eigen mening (als ik die in deze tijden nog mag verkondigen) was het proces tégen het Vlaams Blok zelf onwettig. Ik heb het hier op het forum al gehad over die rechter die partijlid is van de "BUB" en de "Belgian Lions Club" (Een of ander "elite-clubje" van rijke stinkerds van wie hun financiële toestand nauw samenhangt met het voortbestaan van België)

Hier wil ik nog bijzeggen dat ik -waarschijnlijk veel mensen tegen de schenen schoppend- voorstander ben van een totale vrije verbale meningsuiting. Als was het nu iemand die in iets als de rassentheorie wil geloven, laat die mening toch bestaan! Op welke communistische toestanden varen we af wanneer je zelfs je eigen mening niet in gedachte mag houden, want zo staat het in de wet: Je mag zelfs niet DENKEN dat iemand minderwaardig zou kunnen zijn. Persoonlijk vind ik dat ik zelf wel zal kiezen wat ik denk of zeg, en zal mijn mening nooit met geweld opdringen zoals enkele moslims of extreem - rechtsen dat wel doen. Misschien ben ik te idealistisch om te denken dat mensen met totale vrije meningsuiting in harmonie kunnen samenleven... Ach het heeft weinig zin om dit allemaal te verkondigen, en ik verwacht nu ook wel heel het forum tegen mij te hebben...

I rest my case

SuperJef
1st December 2004, 10:27
Ik ben van mening dat het vlaams belang hun dotatie mag behouden..
Waarom niet? Je kan toch geen 1 miljoen kiezers die voor het vlaams blok stemden hun partij afnemen? Maarja, ik vond dan ook het proces al nutteloos en geldverkwisting..

katleen
1st December 2004, 12:11
Ik heb zoiets van "geef ze nog een kans"! Als ik echt ondervind dat er dingen veranderen en de scherpe kantjes eraf worden geschaafd zit ik helemaal niks mee in dat ze hun dotatie houden. Ze krijgen nu nog een eerlijke kans en ik vind dat ze die wijs moeten benutten! We zullen zien wat ze er van maken..

Kenny
1st December 2004, 13:44
Een partij kan op een paar dagen niet zomaar veranderen van inhoud, ik denk ook niet dat dat gebeurd is. Ik denk echter wel dat de eerste stappen gezet zijn die die verandering op lange termijn in de hand zullen werken.

Een officiële gematigdheid (zeker nog "reëele") kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat gematigden de (over)stap sneller zullen zetten wat dus op lange termijn wel iets kan betekenen.

Ik denk trouwens ook niet dat nieuwkomers op dit moment op zoveel bijval kunnen rekenen bij de oudgediende hardliners in de partij. Met de tijd zullen ook zij stilletjes verdwijnen, maar zolang dat niet het geval is moet men geen hoop koesteren dat het VBE het VBL niet meer is.

Voor mijn part mogen ze hun dotatie houden. Na al dat getater van "wat is, wat zou en wat was" blijft er natuurlijk nog altijd wel het onweerlegbare feit over dat het VB 1.000.000 kiezers achter zich had staan. Daar kan men niet omheen, de partij moet blijven bestaan, en zodus ook hun partijfinanciering.

Marie
1st December 2004, 17:20
Eerstenvooral : goed geraden Pieterjan, hier wil ik op reageren...

Hier wil ik nog bijzeggen dat ik -waarschijnlijk veel mensen tegen de schenen schoppend- voorstander ben van een totale vrije verbale meningsuiting. Als was het nu iemand die in iets als de rassentheorie wil geloven, laat die mening toch bestaan!

Meningen zijn er om gedeeld te worden, ieder heeft een eigen mening en dat wil ik ook respecteren. Maar vergeet niet dat een mening niet gratis is! Wat je ook zegt, je schopt altijd mensen tegen hun schenen... Ook vind ik dat er nog een verschil is tussen je mening uitten en platweg beledigen. Als iemand mij te dik vind ofzo en het dan nodig vind om mij dikkie te noemen, dan mag die dat zeggen. Maar dan heb ik ook het recht om mijn mening te vormen over die persoon...



Dan : dotatie...
Ik weet het niet hoor, maar ik kan langs geen kanten meer volgen.

Eerst waren ze een totaal nieuwe partij, zoals Dewinter het zo mooi verkondigde op de voorstelling. Dat moest dan ook want het blok was veroordeeld...

Maar toen bleek dat een nieuwe partij (die dus niet deel nam aan de laatste verkiezingen) geen recht heeft op een dotatie.

Dus werd het belang geen nieuwe partij, maar een vernieuwing van het Blok.

En toen waren er de groenen... Mag een partij die veroordeeld is voor rasicme wel een dotatie krijgen???


Hoewel ik nimmer kan volgen trek ik toch maar een conclusie : als we een democratie willen blijven zullen we die dotatie moeten geven, ookal beland deze in de handen van wat ik geen democraten noem...

Lol, als je er zo over nadenkt : het belang zou wel eens gered kunnen worden door de democratie, terwijl de democratie stilletjes sterft aan het belang...

Roel
1st December 2004, 22:10
Geef ze idd nog maar een kans. Zolang we maar niet bedrogen uitkomen!
even aan kenny, u avatar is een beetje uit de vorm getrokken met de upload blijkbaar . (maar het blijft een mooi ferrari-teken- :D :p )