PDA

Bekijk de volledige versie : IOC verwacht nog veel dopinggevallen van Olympische Spelen in Londen 2012


maxim.g*ris
7th December 2016, 21:44
IOC verwacht nog veel dopinggevallen van Olympische Spelen in Londen 2012

Richard Budgett, de medische directeur van het Internationaal Olympisch Comité (IOC), denkt dat bij de heranalyse van stalen die afgenomen zijn tijdens de Olympische Spelen in Londen in 2012 nog veel atleten tegen de dopinglamp zullen lopen. Dat verklaarde hij woensdag tijdens een bijeenkomst op de hoofdzetel van het IOC in het Zwitserse Lausanne.

Met behulp van nieuwe technieken zijn bij de heranalyse tot dusver al meer dan honderd atleten betrapt op het gebruik van doping op de Spelen in Londen. “Maar daar zullen de komende weken en maanden nog meerdere gevallen bijkomen”, voorspelde Budgett. “Daarnaast gaan we ook de stalen van de Winterspelen van 2010 in het Canadese Vancouver opnieuw onderzoeken. De hercontroles van de monsters van Peking 2008 zijn daarentegen gestaakt op basis van de huidige regelgeving.”

74 sporters zijn intussen op de hoogte gebracht dat ze positief getest hebben op doping in Londen. Rusland levert de meeste zondaars, gevolgd door landen uit het voormalige Oostblok. Voorlopig verliezen zestien sporters hun medaille.

Met 38 positieve hercontroles voert het gewichtheffen de ranking aan, voor atletiek, wielrennen, zwemmen en worstelen.

Bron: De Standaard : 7/12/2016
(http://www.standaard.be/cnt/dmf20161207_02614099)

Mijn mening:
Ik vind het volkomen terecht dat ze deze dopingcontroles uitvoeren. Je mag dan al deelnemen aan het grootste sportkampioenschap op onze planeet, en dan ga je nog valsspelen ook? Ik vind het ongelofelijk belachelijk hoeveel athleten er nu nog aan doping doen terwijl ze verdomd goed weten wat de huidige wetenschap allemaal kan. Hoe hard je het ook probeert te verstoppen, ze zullen er vast en zeker wel weet van hebben. Ik schrik er ook niet van dat de meeste athleten die betrapt zijn uit het oostblok komen. Ik heb geen vooroordelen maar zij hebben toch een andere visie op zo'n dingen.