PDA

Bekijk de volledige versie : supersize me


kristofdebruyn
17th February 2006, 13:22
supersize

Ik heb een film-experiment gezien rond de problematiek in Amerika rond dikworden. De mensen daar worden "spekvet". Het is afschuwelijk hoe sommige mensen daar rondlopen. 2 meisjes (die tevens ook dik waren) hebben een klacht tegen Mcdonalds ingediend. Deze werd al snel afgewezen omdat de meisjes niet konden bewijzen dat dit eten de gezondheid van de bevolking aantast. Als zij dit wel kunnen, dan spreekt men pas van een zaak. Welkom bij SUPERSIZE ME.
Een man die ook akkoord was met het feit dat de fastfood ketens moeten verdwijnen, heeft de verantwoordelijkheid op zich genomen. Hij ging een maand lang alleen maar fastfood eten. Zowel 's morgens, als 's middags, als 's avonds. Hij doet dit wel onder medisch toezicht. De eerste keer dat hij een portie krijgt (supersize portie) krijgt hij ze niet binnen, hij geeft ervan over. Al snel merkt hij dat hij zich veel depressiever wordt en dat hij zeer snel moe is. Op het einde wordt ook afgewezen om nog verder te doen. De kans bestond erin dat zijn lever voor altijd werd aangetasd. Hij heeft verder gedaan en heeft geluk gehad. De lever staat namelijk in voor het maken van een imulsie van het vet dat binnenkomt. Is dit een te grote hoeveelheid kan de lever dit niet aan en wordt hij overbelast. Na deze maand heeft de man een dieet moeten volgen met voedselreinigende middelen. Of het proces in hun voordeel is uitgedraaid is niet duidelijk.

Yannick Stoffelen
19th February 2006, 02:47
Dat is weer typisch Amerikaans...
Ik vindt het gewoon belachelijk dat men de fastfoodketens aanklaagt voor zoiets. Die mensen kiezen er toch zelf voor of ze naar een fastfoodketen gaan of niet. Vergelijk het desnoods met iemand die elke dag een pakje sigaretten rookt, en na 10 jaar besluit om die sigarettenproducent aan te klagen omdat zn gezondheid achteruit is gegaan. Dergelijke keuzes maak je zelf, en het is belachelijk om de schuld op een ander te steken als de gevolgen van je keuze zich beginnen te tonen...

Barst
19th February 2006, 02:57
[QUOTE=Yannick Stoffelen]Vergelijk het desnoods met iemand die elke dag een pakje sigaretten rookt, en na 10 jaar besluit om die sigarettenproducent aan te klagen omdat zn gezondheid achteruit is gegaan.[/QUOTE]

[FONT=Trebuchet MS]Tiens, dat is nog eens een idee! Zou een half pakje per dag ook al voldoende zijn? :confused: :D [/FONT]

wim leenaerts
19th February 2006, 10:36
[QUOTE=Yannick Stoffelen]Vergelijk het desnoods met iemand die elke dag een pakje sigaretten rookt, en na 10 jaar besluit om die sigarettenproducent aan te klagen omdat zn gezondheid achteruit is gegaan.[/QUOTE]
Euhm dat is al enkele malen voorgevallen hoor.
Er is zelfs één heel bekend geval maar ik weet niet meer hoe dat exact ging.
Die man deed het iig niet voor zichzelf maar voor alle andere potentiële kankerstok-verslaafden :rolleyes: