PDA

Bekijk de volledige versie : Antwerp start met automatische controle en online ticketverkoop


Annelies H*nssens
16th May 2016, 22:54
Het Antwerpbestuur is de hevige rellen net na de laatste match tegen Eupen, eerst in en nadien buiten het Bosuilstadion, niet vergeten. Daarom worden nieuwe, grondige maatregelen getroffen zodat zulke ongeregeldheden volgend seizoen niet meer of toch veel moeilijker mogelijk zijn. "De club wil het comfort en de veiligheid verhogen en zal aan alle tribunes automatische draaipoortjes installeren", zo laat de Great Old weten.
Maar daarmee is de kous niet af: "Gescande tickets of abonnementen kunnen ook niet worden hergebruikt, en bovendien zullen de controles waterdicht zijn, omdat de menselijke fout wordt uitgesloten", klinkt het bij Antwerp. "Personen met een stadionverbod zullen makkelijker geweerd worden doordat iedereen door een draaipoortje moet en politie en stewards zo meer tijd hebben (om grondig te controleren, red.)."

De Great Old pakt straks ook uit met een online abonnementen- en ticketingsysteem, zodat lange wachtrijen zoals we die afgelopen seizoen hebben gekend niet meer zullen voorvallen. Tickets in voorverkoop zullen evenwel niet meer aan verminderde prijzen beschikbaar zijn. De huidige abonnees krijgen vanaf 1 tot 21 juni voorrang voor een verlenging, nadien krijgen andere gegadigden de tijd om zich een seizoenskaart aan te schaffen.

Bron: De Standaard
Datum: 16 mei 2016

Mijn mening:
Ik ben blij dat Antwerp iets wil doen aan de veiligheid van hun toeschouwers tijdens de matchen. Het is jammer dat er een aantal mensen de sfeer verpesten voor andere supporters die willen genieten van een sportief moment. Dat er nu meer controle mogelijk is door stewards en politie lijkt me ook wel nodig. Mensen die als straf een stadionverbod kregen of die met de intentie om rellen te schoppen naar de wedstrijd komen, moeten buiten het stadion gehouden worden. Dit is in het voordeel van de veiligheidsdiensten, de club en andere supporters. De club wil ook beter gaan controleren of de supporters in het bezit zijn van geldige tickets of abonnementen. Dit kan een groot voordeel opleveren voor hun financiële plaatje. Als er nu veel mensen de wedstrijd kunnen bijwonen zonder hier eerlijk voor te betalen, zijn dit misgelopen winsten voor de club.

Sofie.DeWolf
30th May 2016, 20:52
Net zoals Annelies vind ik het zeker geen overbodige luxe om extra te controleren op de veiligheid bij voetbalmatchen. Nagenoeg bij elke match breken er rellen uit omdat er altijd enkele rotte appels zijn die het voor iedereen willen verpesten. Voetbal zou ontspanning moeten zijn, geen frustratie en al zeker geen agressie. Mensen met een stadionverbod moeten zeker buiten blijven, daarvan zou geen enkele persoon de mogelijkheid mogen kunnen hebben om binnen te geraken. Deze personen zorgen er namelijk sneller voor dat de boel escaleert. Hopelijk helpen de extra maatregelen zodat er in de toekomst minder incidenten voorvallen tijdens het voetbal.