PDA

Bekijk de volledige versie : Films die uitkomen op 29/11/2004


katleen
27th November 2004, 14:22
Hallo allemaal,

ik heb voor jullie de films die deze week uitkomen in Videotheek Rewind al eens op een rijtje gezet met een korte beschrijving.
Wat is nu de bedoeling, dat jullie uiteraard op de hoogt zijn van de nieuwkomers maar dat er ook over gediscussieerd word!
Als er iemand zijn mening kwijt wil over een film, gooi het hier gewoon in de groep! Wat vind je een aanrader, wat vind je trash.

Have fun

Davy V.H.
27th November 2004, 14:50
De films die ik al gezien heb zijn:

- I Robot
- King Arthur
- Harry Potter 3


Ik zal even snel mijn mening over de films geven.

I Robot was een leuke film waar ik wel de hele duur van de film geamuseerd heb gekeken. Ik zie Will Smith zeer graag acteren en hij draagt dan ook de hele film. Want het verhaal op zich is maar magertjes. Ik wist al ongeveer na 15 minuten hoe de film zou eindigen. Is wel een beetje spijtig. Maar op zich wel eens leuk om te huren denk ik.

King Arthur is dan weer iets totaal anders. De film begint al met een hekeling van de legende van King Arthur. Vergeet al wat je tot nu al hebt gezien en gelezen van de man. Hij was geen Britse koning maar gewoon een Romeinse veldheer. Ook zijn de ronde tafelridders zijn 'maar' speciale ellite soldaten van het ROmeinse leger die in de UK gelegerd zijn. Ze komen oorspronkelijk uit Perzië dacht ik. Ver van huis dus. Al dit is zogezegd met historische bewijzen gevonden met behulp van recente opgravingen. Beetje raar natuurlijk maar kom. De geschiedenis fans zullen dit verhaal misschien beter aannemen maar het doorsnee plebs minder denk ik. Voor de rest was de film een beetje aanpassen. Op zich zit het goed ineen en zou ik het kunnen aannemen van 'ah ja, eigenlijk zou het zo wel kunnen geweest zijn'. Maar zit het publiek op zoiets te wachten? Wil het publiek wel dat een legendarische legende doorprikt word? Ik vond de film goed om naar te kijken maar dat was het dan ook.

Harry Potter 3 is dan weer iets helemaal anders. Ik had de 2 eerste films gezien en vond ze wel te pruimen. Het magische sprak mij en vele anderen zeker wel aan. Wie zou niet over magische krachten willen beschikken als kind? Het viel me wel op dat de 'kindjes' uit Deel 1 en 2 al serieus volwassen beginnen te worden. Wat wel even aanpassen was. Maar als je deel 1 en 2 leuk vond ga je natuurlijk deel 3 ook zien. Voor de anderen zou ik zeggen dat ze eerst de andere delen moeten zien. Vinden ze het niet leuk dan laat je het links liggen.

judithgielens
27th November 2004, 14:53
Harry Potter blijft 1 van mijn topfavorieten!
De boeken zijn fantastisch, maar de films zijn ook zalig! Ik denk ook dat ze beter en beter worden telkens. Het 4e boek van Harry Potter vind ik het beste tot hier toe, en ik hoop dat ze die film ook even fantastisch maken!

King arthur ben ik in de cinema gaan zien.Normaal ben ik niet zo een legende en geschiedenis en al dat ander gedoe-liefhebber, maar deze vond ik toch wel goed. Ze hebben mij wel een heleboel keer moeten zeggen dat de tekenfilm van merlijn de tovenaar niet klopt en dat was zo even hetzelfde effect als tgn kinderen zeggen dat de sint niet bestaat :( maja


de rest van de films(buiten I Robot, maar das ni mn stijl) ken ik niet.

katleen
28th November 2004, 11:12
Ik heb mij gisteren op de films gestort. Ik heb I Robot en Home on a range gezien.

I Robot is een goeie science fiction met fantastisch gemaakte robots.. Dat vond ik echt super. Het plot had iets vlotter gemogen maar ladies Will Smith zag er weer fantastisch uit! Hij is in topconditie, fysiek en als acteur. Wat ik het langste zal onthouden is volgens mij de knipoog met de Converse All Stars.. Wie wil weten wat ik hier mee bedoel, ga hem huren hé!

Home on a range of paniek op de prairie is een goeie disneyfilm. Ik heb hem in het nederlands gezien en de stemmetjes zijn goed gekozen. Het enige dat ik wat minder vond waren de liedjes, die vond ik minder dan bij de andere disneyfilms. Maar het is een ontspannende, grappige, onderhoudende film die het kind in jou zal bekoren :p

katleen
30th November 2004, 14:04
Maar zit het publiek op zoiets te wachten? Wil het publiek wel dat een legendarische legende doorprikt word? Ik vond de film goed om naar te kijken maar dat was het dan ook.

King Arthur
Ja, ik vond het ook op bepaalde momenten leuk om naar te kijken, maar mijne vriend moest toch is af en toe controleren of ik ni sliep ofzo :) Ik ben tijdens de film ineens koffie gaan zetten, naar de wc geweest enzo.. Maar tijdens de meer interessante scenes zat ik wel op het puntje van de zetel te volgen! Best te doen en ik vind Guinevere een grave madam in de film :cool: