PDA

Bekijk de volledige versie : Google werkt aan slimme ooglens


Jill.V*rstrepen
1st May 2016, 19:31
Google werkt aan een slimme lens die mensen met een oogziekte zou kunnen helpen. Uit een patentaanvraag blijkt volgens Forbes dat de elektronische lens onder andere sensoren, opslag en radio bevat.

In het patent, dat op 28 april werd aangevraagd, staat beschreven dat een apparaatje via een vloeistof in de ooglens wordt gebracht. Eenmaal in het oog wordt de vloeistof hard, zodat die een kunstmatige lens vormt. De natuurlijke lens van de persoon wordt hiervoor verwijderd, een techniek die ook wordt toegepast bij ziektes zoals staar.

De lens zou via een computer ingesteld moeten worden, om zo het gezichtsvermogen van de patiënt te verbeteren. Het is niet duidelijk of de lens ook al op mensen is getest.

Bron: De Morgen, http://www.demorgen.be/economie/google-werkt-aan-slimme-ooglens-ba5600c9/

Datum: 30/04/2016

Eigen mening: Heel veel mensen hebben te kampen met een oogziekte, dus ik ben zeer blij om te horen dat Google bezig is met het ontwikkelen van een elektronische lens die deze mensen zou kunnen helpen. Er kan wel niet met zekerheid gezegd worden dat het al op mensen getest is, maar het feit dat ze zich hiermee bezighouden is al heel knap. Als deze uitvinding werkt, zou dit een heel goede zaak zijn en zouden hier veel mensen mee geholpen kunnen worden. Ik denk dat het wel belangrijk is om te weten hoeveel dit gaat kosten. Tuurlijk is het fijn om de horen dat de technologie/wetenschap niet stil staat, maar wat als het nu onbetaalbaar is, dan hebben we er eigenlijk ook niets aan. Ik vind dus dat ze hier ook zeker rekening mee moeten houden. Google zou ook zeker moeten kijken of dit ook een goed effect heeft op langere termijn. Het kan misschien even een heel goed effect hebben, maar dat wil niemand natuurlijk. Er zal dus zeker nog heel veel werk zijn aan de uitvinding, maar het is zeker goed dat er mensen zijn die blijven opzoek gaan naar behandelingen tegen ziektes.