PDA

Bekijk de volledige versie : Opnieuw geïmproviseerd vluchtelingenkamp in centrum van Parijs ontruimd


Melissa V*n Tendeloo
30th March 2016, 13:03
[SIZE=4]Opnieuw geïmproviseerd vluchtelingenkamp in centrum van Parijs ontruimd[/SIZE]
De Franse politie heeft woensdag in het centrum van Parijs opnieuw een geïmproviseerd vluchtelingenkamp met 985 mensen ontruimd. De actie verliep zonder incidenten, zo deelde de Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve mee.

Het kamp werd voornamelijk door Eritreeërs, Soedanezen en Afghanen bewoond. Ze hadden zich begin maart gevestigd onder een spoorwegbrug aan het station Stalingrad, in het noorden van het stadscentrum. Ze leefden er in tenten en op matrassen, onder erbarmelijke hygiëne omstandigheden,

De bewoners van het kamp worden in bussen naar erkende opvangplaatsen voor vluchtelingen gebracht. Volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken werden sinds juni vorig jaar al negentien vluchtelingenkampen, met in totaal 6.500 mensen, ontruimd in Parijs.

Bron:
De Morgen, 30-03-2016
http://www.demorgen.be/buitenland/opnieuw-geimproviseerd-vluchtelingenkamp-in-centrum-van-parijs-ontruimd-b908a453/

Mening:
Vluchtelingenkampen ontruimen, is volgens mij niet meer de oplossing. Ik vraag me zelfs af of er nog wel genoeg opvangplaatsen zijn om alle vluchtelingen een plek te geven. Door de kampen te ontruimen, nemen we een veilige haven weg voor de vluchtelingen. Hierdoor krijgen die mensen het gevoel dat ze nergens welkom zijn. Ze leven bijna constant in angst.
De vluchtelingen kunnen wel terecht in opvangkampen, maar toch lijkt het alsof ze hier niet heen willen. Ze zetten steeds ergens anders hun kamp op. Misschien moeten we ons eens afvragen waarom ze niet naar de opvangkampen willen in plaats van eerst hun kamp te ontruimen.