PDA

Bekijk de volledige versie : Facebook en Twitter geblokkeerd in Turkije


amina.j*cops
14th March 2016, 10:11
De Turkse autoriteiten hebben zondag onder meer Twitter en Facebook geblokkeerd nadat er op deze sociale media beelden opdoken van de bomaanslag in Ankara. Bij die aanslagen vielen tientallen doden en gewonden.

De blokkering van de sociale media en van enkele websites gebeurde op bevel van een rechter en werd uitgevoerd door de telecomwaakhond TIB.

Ook de traditionele media klaagden dat ze moeite hadden om verslag uit te brengen van de aanslag.

Intussen raakte ook bekend dat de Australische ambassadeur zich toevallig op slechts een 20-tal meter van de bomaanslag bevond. ‘Ambassadeur James Larsen zat in zijn wagen op het kruispunt in Ankara toen de bom afging. Hij raakte niet gewond, maar is wel aangedaan door wat hij zag’, aldus de Australische minister van Buitenlandse Zaken Julie Bishop.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160314_02181289 (geraadpleegd op 14/03/2016)
Eigen mening: Ik vind dit absoluut ongehoord, waar is het recht op vrije meningsuiting naartoe? Ik vind het juist belangrijk dat mensen geďnformeerd zijn over wat er gebeurt in hun land en in de rest van de wereld. Naar mijn mening moeten de media dan ook het recht hebben om over deze aanslag verslag uit te brengen. Dus het kan niet dat de traditionele media, maar eveneens de nieuwe media, worden verhinderd om deze gebeurtenis naar buiten te brengen. Wat hebben ze te verbergen, waarom mogen mensen niets afweten van deze aanslag?