PDA

Bekijk de volledige versie : Vanderbiest zie-dend na late uppercut: "300 matchen in de Premier League! Pipo!"


Chloë.v*nmingeroet
14th December 2015, 18:42
Koude douche voor Cercle Brugge gisteren in de thuiswedstrijd tegen Lierse. De 'Vereniging' leek op weg naar de overwinning, maar in blessuretijd gooide Ludovic Buysens alsnog roet in het eten. En dat was natuurlijk niet naar de zin van Cercle-coach Fred Vanderbiest. Vooral Faris Haroun moest het stevig ontgelden toen de trainer naar binnen stormde na affluiten. "Godverdomme, hij heeft 300 matchen (sic.) in de Premier League gespeeld! Hij moet die bal buiten stampen, PIPO! Zoveel ervaring man!" 300 matchen in de Premier League is wat bij de haren gegrepen, maar we begrijpen wat Vanderbiest bedoelt. Of hij dat op zo'n manier moet duidelijk maken, is dan weer een ander verhaal...

Eigen mening: Dit draait niet rond de wedstrijd maar gaat over de persoonlijkheid van trainer Vanderbiest. Wat voor mij op een onbeschofte manier aangebracht is aan de media. In een voetbalmatch heb je te maken met winnen en verliezen en iedereen speelt als een team om zijn team te laten winnen. Ik heb nog nooit geweten dat iemand zijn team heeft laten verliezen met opzet dit, daardoor vind ik de reactie erover. Als eerst richt je u niet alleen op 1 persoon, zeker niet met zulke commentaren. Als tweede verteld dit heel veel over de persoonlijkheid van de trainer die helemaal niet kan omgaan met winnen of verliezen ook al gebeurt dit in de laatst minuut van de wedstrijd. Wat gebeurt is, is gebeurt en dit kan je als team bespreken maar niet door u frustraties uit te staan aan alle media.

Bron: Het laatste nieuws
14/12/2015