PDA

Bekijk de volledige versie : Duitsland telt officieel een miljoen vluchtelingen


Toon.V*nHoof
8th December 2015, 20:49
Drie weken voor het jaar afloopt heeft Duitsland officieel een miljoen vluchtelingen opgetekend, zo maakte de Beierse minister voor Sociale Zaken Emilia Müller dinsdag bekend.

Tot dinsdag zijn er in het Easy-systeem, dat de vluchtelingen telt die aankomen in het land en asiel zullen aanvragen, maar dat nog niet gedaan hebben, een miljoen asielaanvragers geregistreerd. Alleen in november al kwamen er 200.000 bij. De toename overtreft alle prognoses.

Minister van Binnenlandse Zaken Thomas de Maizière had tegen het jaareinde 800.000 asielzoekers verwacht.

Onder vaklieden is het omstreden hoe precies Easy het aantal vluchtelingen in Duitsland weerspiegelt. Vele deskundigen gaan ervan uit dat de daadwerkelijke cijfers nog hoger liggen, omdat het wegens de overbelasting van de autoriteiten intussen weken kan duren tot een vluchteling is geregistreerd. Anderen denken dat het cijfer lager ligt, omdat er ook meervoudige registraties zijn.

Müller (CSU) herinnerde gezien het nieuwe aantal nog eens aan haar eis dat er ‘dringend een bovengrens moet komen aan de opvang van vluchtelingen’, omdat Duitsland dit op termijn niet langer kan volhouden.

bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151208_02010883

Mening:
Of het er nu 800.000 zijn of 1.2 miljoen, de vluchtelingenstroom in Duitsland loopt stilaan uit de hand. Als de voorziene hoeveelheid (in een noodtoestand welteverstaan) al is overschreden, zal het niet lang duren voor er zich problemen voordoen. Begrijp me niet verkeerd: ik wil absoluut niet zeggen dat Duitsland alle vluchtelingen moet beginnen buiten houden! Ik wil enkel zeggen dat een land ook maar voorzien kan zijn op zoveel noodhulp. Fantastisch dat er meer werkkrachten komen en de Duitse economie kunnen vooruithelpen, maar hoe blijven al deze monden gevoed? Wat als er plots blijkt dat de slaapplaatsen op zijn. Wat met mensen die niet in staat zijn om een bijdrage te leveren op zo'n moment?

Vanaf het moment dat de vluchtelingencrisis niet meer handelbaar wordt, is het essentieel dat we de wetten van de jungle niet laten gelden en meteen weer controle over de situatie nemen. Regeringen en politiek terzijde, menselijkheid komt eerst. Dat is een punt dat hier zeker niet mag verloren gaan.