PDA

Bekijk de volledige versie : Bandleden Eagles of Death Metal in tranen bij terugkeer naar Le Bataclan


Dennis D*uurloo
8th December 2015, 19:18
De leden van de Californische rockband Eagles of Death Metal zijn dinsdag voor het eerst sinds de bloedige aanslag van 13 november naar de Parijse concertzaal Bataclan getrokken waar ze toen optraden, bericht het Franse persbureau AFP. De groepsleden waren aangedaan van de onnoemelijk veel achtergelaten anonieme steunbetuigingen aan de slachtoffers van het bloedbad.

Onaangekondigd kwamen de muzikanten kort na de middag in meerdere geblindeerde wagens aan in de Boulevard Voltaire. Sprakeloos aanschouwden zij de honderden boodschappen, bloemstukken of kaarsen die zich voor de ingang van de concertzaal hebben geaccumuleerd. Tot tranen toe bewogen omarmden de rockers elkaar, terwijl ze minuten lang ter plaatse bleven. Een van hen legde een bloem neer als eerbetuiging aan de negentig tijdens het concert vermoorde mensen.

De groep had ook oog voor een honderdtal nieuwsgierigen achter veiligheidshekkens. Voor het merendeel van die mensen ter plaatse was de onverwachte komst van de Eagles of Death Metal, nog geen maand na het drama, een krachtig signaal en toonbeeld van moed.

De groep, die een symbool van vrijheid is geworden, stond maandagavond kort maar zeer symbolisch op het podium van de Ierse band U2 in Bercy. "Dank u Parijs, wij houden van u", klonk het uit de Californische monden.
De groep neemt in februari de draad van zijn Europese tournee weer op.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151208_02010734

Mening: Ik vind het niet meer dan normaal dat de band terug keert na deze plaats. Deze mensen waren gekomen om te genieten van hun al dan niet favoriete band, maar spijtig genoeg was dit hun laatste muziek ervaring. Als ik als fan daar zou zijn gestorven, zou ik het niet liever hebben dan dat de groep waarvoor ik was gekomen, mij ook zou komen herdenken. Als mede rock/metal fan, zeg ik dat we er voor elkaar zijn en elkaar steunen. In de rock/metal wereld zijn er geen vreemde, alleen maar broeders en zusters die we nog moeten ontmoeten. We waren die dag veel broeders en zusters verloren, maar we zullen ze nooit vergeten.