PDA

Bekijk de volledige versie : Cesar Harada: How I teach kids to love science


Ben.v*rlinden
8th December 2015, 19:03
At the Harbour School in Hong Kong, TED Senior Fellow Cesar Harada teaches citizen science and invention to the next generation of environmentalists. He's moved his classroom into an industrial mega-space where imaginative kids work with wood, metal, chemistry, biology, optics and, occasionally, power tools to create solutions to the threats facing the world's oceans. There, he instills a universal lesson that his own parents taught him at a young age: "You can make a mess, but you have to clean up after yourself."

http://www.ted.com/talks/cesar_harada_how_i_teach_kids_to_love_science
(bekijk het fragment)
Bron: Ted.com (september 2015)

Eigen mening: Ik ben het volledig een met hem. Op school zie ik vaak hoe fantasie kapot wordt gemaakt. Het denken in 1 lijn is waar ik soms heel kwaad op kan worden. De kinderen zijn de volwassenen die het in de toekomst moeten oplossen. Daarom is het heel belangrijk dat we de problemen niet verbergen voor kinderen maar we moeten ze mee doen helpen. Men zegt vaak dat ideeën van kinderen vaak roekeloos zijn en teveel van tv afnemen maar soms denk ik dat kinderen de problemen serieuzer bekijken dan volwassenen. De kinderen moeten het gaan oplossen want wij doen het blijkbaar niet. Waarom bereiden we ze dan niet voor. De kinderen leren veel bij over mogelijkheden en ze gebruiken zelf hun fantasie om dingen op te lossen. Fantasie is iets heel belangrijk volgens mij. Het gaat verder dan wetenschap en het kan tot betere ideeën leiden dan wetenschap kan bieden.