PDA

Bekijk de volledige versie : "Ruim 960.000 vluchtelingen in Duitsland"


l*ssa.sips
7th December 2015, 07:21
Er zijn dit jaar 964.574 vluchtelingen naar Duitsland gekomen. Dat meldde de krant Passauer Neue Presse vandaag op basis van antwoorden door het ministerie van Binnenlandse Zaken op Kamervragen, die zijn ingezien door de krant. De som is gebaseerd op het registratiesysteem waarmee vluchtelingen worden verdeeld over de Duitse deelstaten.

Vorig jaar stond het aantal vluchtelingen dat Duitsland bereikte op ruim 238.000. Het aantal asielaanvragen dat nog verwerkt moet worden stond volgens de krant eind november op 355.914.

Het totaal aantal ingediende asielaanvragen is in een jaar tijd meer dan verdubbeld. Vorig jaar waren er nog 202.834 aanvragen, terwijl dat er dit jaar tot eind november al 425.035 waren.

Bron: De Morgen: http://www.demorgen.be/buitenland/-ruim-960-000-vluchtelingen-in-duitsland-bdf88cc8/ (geraadpleegd op 07/12/2015)
Mening: Het is een kort 'artikel' (als je het dit al een artikel kan noemen), maar ik wilde het toch even posten als aanvulling op het artikel dat de studenten van EMCV2 zagen tijdens de presentaties. (Zodat ook de rest kan volgen, bij deze de link: http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=55999) Als we de cijfers vergelijken kunnen we de vluchtelingencrisis van een aantal maanden geleden toch in een ander perspectief plaatsen. Belangrijk om in het achterhoofd te houden is dat het thema 'vluchtelingencrisis' van alle tijden is. Mensen gaan opzoek naar een plaats waar ze wel mogelijkheden en een toekomst denken te hebben. Onrustwekkend zijn de bijna verdubbelende cijfers van asielaanvragen elk jaar. De vluchtelingencrisis van een aantal maanden geleden lijkt geen einde te krijgen. Steeds meer mensen lijken naar het 'beloofde continent Europa' te komen. Wel maak ik me zorgen over de mentaliteit van de bewoners van dat 'beloofde continent Europa'. Naar aanleiding van de voorbije gruwel in Parijs is het belangrijk om terreurgroepen zoals IS niet zomaar over één kam te scheren met de vluchtelingen. (Al is dat waar IS hoogstwaarschijnlijk wel wat hoop op heeft.) Ondanks de steeds verdubbelende aantallen blijf ik van mening dat we open moeten staan voor vluchtelingen zolang dit mogelijk is. (En daar moet België toch nog een tandje in bijsteken naar mijn mening.)