PDA

Bekijk de volledige versie : Reality-tv komt naar u toe

Barst
3rd February 2006, 17:05
Reality-tv komt naar u toe - Als er niks op tv is, kunt u altijd nog naar de buren kijken

De overheid in Engeland is van mening dat er niets gaat boven een beetje sociale controle in de wijk. Daarom is er in Londen een proefproject van start gegaan, waarbij bewoners van een wijk in Oost-Londen een extra tv-kanaal krijgen toegevoegd waarop de beelden te zien zijn van bewakingscamera's die in de buurt zijn opgehangen.

De spionnetjes kunnen dus in de kast, want de bewoners kunnen nu via de televisie precies zien wie zich in de buurt misdraagt. De kijker kan de politie waarschuwen als er iets verdachts wordt gesignaleerd.

http://blogs.guardian.co.uk/news/archives/2006/01/12/lets_watch_neighbours.html#more

katleen
3rd February 2006, 17:13
Ik zou mij niet meer op mijn gemak voelen als elke viezerik u doen en laten kan volgen op de straat.. :shocked:

wim leenaerts
3rd February 2006, 18:27
hmm, George Orwell's 1984 gaat dan toch naar de non-fictie sectie moeten verschuiven :D
Gaat er eigenlijk wel over vind ik.

*insert oude knorrentoon*
Waar gaat dat naartoe, waar gaat dat naartoe?
In onzen tijd was dat allemaal niet nodig, toen vertrouwden de mensen elkaar nog en had iedereen nog de privacy waar hij recht op heeft. Maar ja, toen konden de dieren nog praten en dat doen ze al lang niet meer...
*exit oude knorrentoon*