PDA

Bekijk de volledige versie : Amazon geeft eerste beelden onbemande drones vrij


Lindsay.C*eymans
30th November 2015, 06:13
Amazon geeft eerste beelden onbemande drones vrij

Ter gelegenheid van Cyber Monday heeft Amazon gisteren de eerste beelden getoond van de onbemande drones die het gaat inzetten voor de levering van pakjes.

Amazon lanceerde gisteren op zijn website een promotievideo gepresenteerd door ex-TopGear presentator Jeremy Clarkson. In het filmpje (hieronder te bekijken) is te zien hoe een familie in een half uurtje nieuwe voetbalschoenen ontvangt wanneer de andere door de hond zijn kapotgebeten.

"Mettertijd komt er een hele familie Amazon drones", vertelt Clarkson, "verschillende ontwerpen voor verschillende gelegenheden."
In de video is de doos met de bestelde voetbalschoenen te zien die perfect past in de laadruimte van de drone. De drone stijgt dan, zoals een helikopter, op tot ongeveer 120 meter hoogte en vliegt dan verder zoals een vliegtuig.

De drone zou net geen 25 kilometer kunnen afleggen. Het pakje wordt uiteraard netjes afgeleverd en de drone vertrekt opnieuw. Op naar de volgende bestelling.

Streefdoel eind 2016
De lancering van de video komt er niet toevallig vlak voor Cyber Monday, zowat de belangrijkste dag voor het online shoppen.

Er wordt niet gezegd wanneer de drones, die worden ingezet voor Prime Air, voor het eerst in gebruik zullen worden genomen. De overheid zou de komende twaalf maanden de nodige regels vastleggen. Tegen eind 2016 of begin 2017 hopen bedrijven als Amazon, Google en Wal-Mart hun drones te kunnen inzetten.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/technologie/amazon-geeft-eerste-beelden-onbemande-drones-vrij-b4db1454/

Eigen mening:
Deze drones lijken me een zeer sterk staaltje technologie. Het idee dat dit kan vind ik positief. Zo kan er ook, mits een (nu nog) beperkte afstand, ongeveer 24 op 24 worden geleverd.
Anderzijds zullen er op deze manier naar grote waarschijnlijkheid jobs verdwijnen. Een leverancier dat een pakje brengt lijkt me hierin toch ook en beetje klantenbinding. Het voelt volgens mij persoonlijker wanneer een pakketje wordt afgeleverd door iemand in plaats van iets. De technologie kan moeilijk alles overnemen. Mensen hebben jobs nodig, want van technologie alleen kunnen we niet leven.
Verder moeten naar mijn gevoel alleen oppassen dat we niet te veel op de drones gaan rekenen, want de mens is vaak het materialistisch wezen dat alles hier, nu en meer wil. We mogen hier niet het onmogelijke van verwachten.
Ik ben erg benieuwd in hoeverre de drones werkelijk onze pakketjes zal kunnen bezorgen.