PDA

Bekijk de volledige versie : JFK vermoord !!!


Davy V.H.
23rd November 2004, 18:32
http://www.cnn.com/2004/US/11/21/kennedy.game.reut/


Natuurlijk kan je dit soort spellen wel gaan analyseren en het uiteindelijk gaan bekijken als een inbreuk op de eer van de overleden president. Hoe zouden jullie reageren moest er een spel uitkomen dat de moord op Van Gogh of Fortuyn kan nagespeeld worden online?

Wat vinden jullie ervan? Gewoon fun of gewoon 'not done'?

katleen
23rd November 2004, 18:46
Ik vind dat het getuigt van heel weinig respect! Ik vind het niet kunnen zo'n spelletjes. Ik schiet liever op de monsters in "Doom" :p

ps: mss een goeie tip: in februari komt er een spelleke uit van 'the playboy mansion' Jij bent Hugh Hefner en je mag bunny's aanwerven en ontslaan enzo.. Dat is alles wat ik ervan weet, maar de preview was echt super.. Werken in de videotheek heeft voordelen hé :D

Davy V.H.
23rd November 2004, 19:09
[QUOTE=katleen]Ik vind dat het getuigt van heel weinig respect! Ik vind het niet kunnen zo'n spelletjes. Ik schiet liever op de monsters in "Doom" :p

ps: mss een goeie tip: in februari komt er een spelleke uit van 'the playboy mansion' Jij bent Hugh Hefner en je mag bunny's aanwerven en ontslaan enzo.. Dat is alles wat ik ervan weet, maar de preview was echt super.. Werken in de videotheek heeft voordelen hé :D[/QUOTE]


Hahaha... waar werk jij in een videotheek? Ik ga regelmatig wel eens een spelletje of DVD huren. Kan jij me up to date houden van de beste films? De meeste heb ik al wel gezien.

Ook een ander vraagje, ik haal enorm veel films van het internet. Ook spelletjes en varianten. De trend neemt elk jaar wel toe denk ik. Ik ben zeker niet alleen ;) Merken jullie dat in jullie videotheek?

Mvg,

Davy

judithgielens
23rd November 2004, 20:08
Ik vind het toch ook maar weinig respectvol hoor.
Als ze van mij zo'n spelletje op de markt zouden brengen zou ik het ook niet echt apprecieren.(maar gelukkig zal dat nooit gebeuren ;))
Hoever gaan de mensen tegenwoordig seg? :s

Barst
24th November 2004, 02:27
Tja, op het eerste zicht zou ik ook zeggen: 'lijkenpikkerij'...
Anderzijds, als ik zie wat men op teevee tegenwoordig verkocht krijgt onder het motto 'You are beautiful', dan schrik ik hier niet echt van...

Mag ik van jullie als toekomstige leraren verwachten dat jullie toch voor een stukje in staat zullen blijken het onderscheidingsvermogen van jullie eigen leerlingen voldoende aan te scherpen? Om vervolgens de populariteit van dergelijk goedkoop entertainment onderuit te halen als 'brood en spelen'?

Anderzijds, dergelijk brood en spelen is natuurlijk iets van alle tijden. Maar als leerlingen al wéten dat het onder die categorie valt, dan is de eerste stap toch al gezet. Dergelijk bewustzijn kan een mooie aanvulling zijn op datgene wat iedereen hier al wel weet, nl. uiteindelijk moet iedereen dat voor zichzelf uitmaken...

Tegelijk lijkt het me een mooi voorbeeld van een principe dat in onze cultuur vandaag zowat onaantastbaar is: als de markt er brood in ziet, dan moet het kunnen. Maar ook van dit laatste kunnen leerlingen, middels sociaal-engageerde leraren weliswaar, zich bewust beginnen worden...

katleen
24th November 2004, 17:02
Ook een ander vraagje, ik haal enorm veel films van het internet. Ook spelletjes en varianten. De trend neemt elk jaar wel toe denk ik. Ik ben zeker niet alleen Merken jullie dat in jullie videotheek?

Nee, eigenlijk niet! Wij draaien heel goe maar de meeste mensen doen ook ni de moeite van die te downloaden. Dat duurt lang en je moet meestal ff zoeken voor de goede kwaliteit, hebt geen ondertiteling ofzo..
Dan betalen ze liever 3,50euro voor kwaliteit en goeie service :D
Ik werk hier in Vorselaar in videotheek Rewind!

En ik ga hier op het forum elke week een overzicht geven van de films die in de videotheek komen die week + een korte omschrijving zodat ook de cinefiele films aan bod komen!
Heel dikwijls pareltjes maar weinig commercieel en daarom achteruit gestoten. Maar wij opperen voor een breed aanbod ;)

Kom maar is af hé int weekend!

Davy V.H.
24th November 2004, 19:10
[QUOTE=katleen]Nee, eigenlijk niet! Wij draaien heel goe maar de meeste mensen doen ook ni de moeite van die te downloaden. Dat duurt lang en je moet meestal ff zoeken voor de goede kwaliteit, hebt geen ondertiteling ofzo..
Dan betalen ze liever 3,50euro voor kwaliteit en goeie service :D
Ik werk hier in Vorselaar in videotheek Rewind!

En ik ga hier op het forum elke week een overzicht geven van de films die in de videotheek komen die week + een korte omschrijving zodat ook de cinefiele films aan bod komen!
Heel dikwijls pareltjes maar weinig commercieel en daarom achteruit gestoten. Maar wij opperen voor een breed aanbod ;)

Kom maar is af hé int weekend![/QUOTE]


Cool daar ben ik al wel een paar keer geweest om ne film te halen. Maar tegenwoordig kom ik nog weinig in de videotheek gewoon door het feit dat ik vaker naar de cinema ga. Dan heb ik veel films in de videotheek ook al gezien de maanden die er op volgen.

Is er mogelijkheid tot een actualiteit.org korting? :D Haja en jullie hebben geen spellen voor Xbox zeker. Enkel playstation 2 en zo. Wel spijtig. In Herentals is de videotheek (Movieland) wel extreem groot geworden tegenover vroeger. Die verdienen enorm goed hunne kost denk ik. :rolleyes:

katleen
24th November 2004, 20:35
Die verdienen enorm goed hunne kost denk ik.

Weet ge dat er een groot misverstand bestaat over videotheken. De klanten denken dat wij die films nog goedkoper aankopen dan vb. in den blokker.. Maar de waarheid is dat wij een huurversie moeten aankopen en die kost véél meer dan een koopversie! Een onbekende titel kunnen wij voor vb. 30 euro kopen en een topfilm kan bij bepaalde maatschappijen tot 100 euro gaan! Dat is elke week ne serieuse aankoop want ge zet geen 2 DVD's van troy hé! Ge zet er een stuk of vijf..
Dus ge moet al serieus verhuren om alles te betalen en toch wat winst te maken.. Life ain't easy als zelfstandige. Dat heb ik zeker geleerd in de videotheek en in een tea-room in Ekeren van mijn tante en nonkel!
Maar dat gezaag laat ik achterwege :D da's een andere discussie ;)

Davy V.H.
24th November 2004, 20:38
[QUOTE=katleen]Weet ge dat er een groot misverstand bestaat over videotheken. De klanten denken dat wij die films nog goedkoper aankopen dan vb. in den blokker.. Maar de waarheid is dat wij een huurversie moeten aankopen en die kost véél meer dan een koopversie! Een onbekende titel kunnen wij voor vb. 30 euro kopen en een topfilm kan bij bepaalde maatschappijen tot 100 euro gaan! Dat is elke week ne serieuse aankoop want ge zet geen 2 DVD's van troy hé! Ge zet er een stuk of vijf..
Dus ge moet al serieus verhuren om alles te betalen en toch wat winst te maken.. Life ain't easy als zelfstandige. Dat heb ik zeker geleerd in de videotheek en in een tea-room in Ekeren van mijn tante en nonkel!
Maar dat gezaag laat ik achterwege :D da's een andere discussie ;)[/QUOTE]


Jaja dit weet ik maar al te goed. Ook uit het feit dat ik een goede kennis had met zijn eigen videotheek. Maar hieruit leid ik af dat ze van een DVD van Troy wel een 20tal of meer exemplaren van hebben staan. En deze zijn bijna elke dag verhuurd voor vele weken. Dan kan je wel zeggen dat ze goed hunne kost verdienen denk ik. Gewoon niet te schatten hoeveel volk daar op 1 dag over de vloer komt.

katleen
24th November 2004, 20:42
Ja, jammer dat wij zo klein zijn! Wel "klein maar dapper".. We hebben ons als enigste videotheek in vorselaar kunnen worstelen en we draaien op volle toeren! Maar een groter pand zou idd wel iets goed zijn voor ons.. Zolang Dorien, Gert en ik het maar leuk blijven vinden hé :D
En ik kan veel films gratis zien :p
Ik begin volgende week met de nieuwe films op het forum te zetten en zal mss ook wel de spellekes doen.. maar daar ben ik ni zo in thuis. Ik zal er nog is over denken!

Davy V.H.
24th November 2004, 20:46
[QUOTE=katleen]Ja, jammer dat wij zo klein zijn! Wel "klein maar dapper".. We hebben ons als enigste videotheek in vorselaar kunnen worstelen en we draaien op volle toeren! Maar een groter pand zou idd wel iets goed zijn voor ons.. Zolang Dorien, Gert en ik het maar leuk blijven vinden hé :D
En ik kan veel films gratis zien :p
Ik begin volgende week met de nieuwe films op het forum te zetten en zal mss ook wel de spellekes doen.. maar daar ben ik ni zo in thuis. Ik zal er nog is over denken![/QUOTE]


Als je iemand nodig hebt om spellekes te testen ???? :D

Nee Wouter ik was eerst :p

Roel
25th November 2004, 16:13
Dit spel gaat ongetwijfeld succesvol worden. Alle spellen zijn zo in dat genre. of het nu om JFK gaat om een fictieve figuur. Weinig respect, dat klopt grotendeels, maar de makers en spelers nemen het wss meer op als pure ontspanning of eens efkes voor hunne pc of playstation kruipe. Davy weet hoogstwaarschijnlijk nog wel wat voor heisa er is ontstaan rond Carmegaddon of de eerste Grand Theft Auto spellen.
UIteindelijk blijft het een spel en geen realiteit. Trouwens er is een Spel metal gear solid waar het watergate-schandaal in voorkomt(deeptroath) En zo zijn er nog veel meer in de geschiedenis. Wat dan met alle oorlogsspellen die Vietnam, D-day of iets anders naspelen?

cheers

katleen
26th November 2004, 13:08
tja, heel eerlijk, daar weet ik niet echt een antwoord op. Ik speel die oorlogspelletjes ook soms. Maar ik vind niet dat die beledigend zijn of van weinig respect getuigen..
Wat denkt de rest van de gamers?

SuperJef
28th November 2004, 12:08
spelletjes zijn spelletjes. Daar moet je toch niet meer achter zoeken. Het is gewoon rond een thema gemaakt dat nu éénmaal voor wat controverse zorgt. Maar ik denk dat de gamers daar weinig rekening mee houden. In GTA kan je met een kettingzaag in mensen zagen. Is dat spel nu ook gebaseerd op iets dat in het echt leven is gebeurd en toont dit ook weinig respect voor de slachtoffers. Bullshit.