PDA

Bekijk de volledige versie : Voor 90 procent zeker" geheime kamers in graftombe van Toetanchamon


Stef.v*s
28th November 2015, 19:06
In de graftombe van farao Toetanchamon is een zoektocht aan de gang naar een geheime, verzegelde kamer. Het zou de grafkamer van koningin Nefertiti kunnen zijn. Dat heeft het Egyptische ministerie van Oudheden vandaag gemeld.

De Britse egyptoloog Nicholas Reeves voert het onderzoek uit. Hij kwam eerder al tot de conclusie dat er een geheime kamer moet zijn op basis van beeldmateriaal met een hoge resolutie. Daarop zag hij aanwijzingen voor een verborgen kamer die eerder niet te zien waren.

Nieuwe analyses lijken te wijzen op het bestaan van geheime kamers. Experts zijn daar nu voor "bijna 90 procent zeker" van.

Koningin Nefertiti, de vrouw van farao Achnaton, stond bekend om haar schoonheid. Het paar regeerde Egypte in de veertiende eeuw voor Christus. Toetanchamon was de zoon van Achnaton, maar niet van Nefertiti.

In september begonnen experts in de Vallei der Koningen hun zoektocht naar het tot nu toe onontdekte graf. Volgens de Egyptische minister zijn er nu nog verdere onderzoeken en analyses nodig die nog zo'n maand kunnen duren.

Als de theorie van Reeves klopt, dan zou dat een archeologische sensatie zijn.

Bron: De Morgen, 28-11-2015, http://www.demorgen.be/buitenland/-voor-90-procent-zeker-geheime-kamers-in-graftombe-van-toetanchamon-b231cebc/

Eigen mening: De Egyptenaren waren vroeger zeer slimme en sterke mensen. Dat bewijzen die prachtige en gigantische bouwwerken van hen wel, namelijk de piramides. Ik vind het gewoon schitterend dat ze dat toen konden maken. En nu, vandaag de dag, weten we er nog steeds niet alles over. Dat mysterieuze kantje van de piramides is iets wat vele mensen interesseert. En maar goed ook. Nu blijven wetenschappers zoeken achter de geheimen van de piramides. Dat is zeer goed, want we kunnen er waarschijnlijk nog veel uit leren. In dit artikel hebben ze het over een geheime kamer, ze denken dat het de grafkamer is van Neferiti. Ik hoop dat ze de kamer vinden en dat het de grafkamer is van Neferiti.
Ik hoop dat dit nieuws zich zeer snel verspreidt wordt zodat veel mensen het lezen. Misschien gaan er dan meer mensen investeren in zulke onderzoeken. Want het is namelijk zeer belangrijk om de geschiedenis volledig te kennen zodat we er veel uit kunnen leren.