Tessa.K*uleers
26th November 2015, 00:12
Vandaag wordt in Brussel de nieuwe BOB-campagne voorgesteld. "Deze winter gaan we voor nul. Een beetje drinken bestaat niet. De échte BOB heeft nul op", luidt het. De wintercampagne van 2015 belooft een speciale editie te worden want BOB viert dit jaar zijn twintigste verjaardag.
"Een beetje Bob bestaat niet", dat is de slogan waarmee de BOB-campagne autobestuurders deze winter wil aanzetten om zonder een druppel alcohol achter het stuur plaats te nemen. De campagne is vandaag voorgesteld in Brussel. Onder andere minister Jan Jambon van Binnenlandse Zaken (N-VA), de federale minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) en Brussels staatssecretaris van Verkeerveiligheid Bianca Debaets (CD&V) waren daar aanwezig.
BOB, die dit jaar zijn 20-jarig bestaan viert, wordt dus geheelonthouder op het vlak van alcoholconsumptie. De slogan bij de nieuwe affichecampagne luidt dan ook "De échte BOB heeft nul op". Daarmee wordt meteen ook de misvatting dat "enkele glazen wel geen kwaad zullen kunnen" uit de wereld geholpen.
En-en-verhaal
"Ieder jaar zijn er meer dan 4.500 ongevallen met letsels waarbij één weggebruiker onder invloed was van alcohol", zegt Jacqueline Galant, federaal minister van Mobiliteit. "Dat komt neer op 12 procent van het totale aantal ongevallen, of een op de acht ongevallen door alcohol."
De BOB-campagnes van de afgelopen jaren hebben wel voor bewustmaking gezorgd, zo klonk het op de voorstelling vandaag. Tijdens de laatste campagne blies slechts 2.8 procent positief.
Minister van Binnenlandse Zaken Jambon zei nog dat hij voldoende politiecapaciteit inzet om zowel met de bewaking van de veiligheid tegen terreurdreiging als met verkeersveiligheid bezig te zijn. "Het is een én-én-verhaal. We moeten op beide terreinen manschappen inzetten. Ieder volgens zijn kennis van de problematiek", aldus Jambon.
Bron: De Redactie; 25 november 2015; (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2506188)
Mening: Ik ben altijd al voorstander geweest van de BOB campagnes. Het is dan ook positief dat er politiecapaciteit ingezet wordt zowel op vlak van veiligheid tegen terreurdreiging als verkeersveiligheid. Dat de BOB campagnes al 20 jaar bestaan is een reden dat mensen toch wel waarde hechten aan de campagnes en dat ze het nut toch wel bewijzen. De slogan van dit jaar vindt ik enorm goed. Vooral omdat hij inderdaad de misvatting van enkele glazen kunnen wel, uit de wereld helpt.
"Een beetje Bob bestaat niet", dat is de slogan waarmee de BOB-campagne autobestuurders deze winter wil aanzetten om zonder een druppel alcohol achter het stuur plaats te nemen. De campagne is vandaag voorgesteld in Brussel. Onder andere minister Jan Jambon van Binnenlandse Zaken (N-VA), de federale minister van Mobiliteit Jacqueline Galant (MR) en Brussels staatssecretaris van Verkeerveiligheid Bianca Debaets (CD&V) waren daar aanwezig.
BOB, die dit jaar zijn 20-jarig bestaan viert, wordt dus geheelonthouder op het vlak van alcoholconsumptie. De slogan bij de nieuwe affichecampagne luidt dan ook "De échte BOB heeft nul op". Daarmee wordt meteen ook de misvatting dat "enkele glazen wel geen kwaad zullen kunnen" uit de wereld geholpen.
En-en-verhaal
"Ieder jaar zijn er meer dan 4.500 ongevallen met letsels waarbij één weggebruiker onder invloed was van alcohol", zegt Jacqueline Galant, federaal minister van Mobiliteit. "Dat komt neer op 12 procent van het totale aantal ongevallen, of een op de acht ongevallen door alcohol."
De BOB-campagnes van de afgelopen jaren hebben wel voor bewustmaking gezorgd, zo klonk het op de voorstelling vandaag. Tijdens de laatste campagne blies slechts 2.8 procent positief.
Minister van Binnenlandse Zaken Jambon zei nog dat hij voldoende politiecapaciteit inzet om zowel met de bewaking van de veiligheid tegen terreurdreiging als met verkeersveiligheid bezig te zijn. "Het is een én-én-verhaal. We moeten op beide terreinen manschappen inzetten. Ieder volgens zijn kennis van de problematiek", aldus Jambon.
Bron: De Redactie; 25 november 2015; (http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2506188)
Mening: Ik ben altijd al voorstander geweest van de BOB campagnes. Het is dan ook positief dat er politiecapaciteit ingezet wordt zowel op vlak van veiligheid tegen terreurdreiging als verkeersveiligheid. Dat de BOB campagnes al 20 jaar bestaan is een reden dat mensen toch wel waarde hechten aan de campagnes en dat ze het nut toch wel bewijzen. De slogan van dit jaar vindt ik enorm goed. Vooral omdat hij inderdaad de misvatting van enkele glazen kunnen wel, uit de wereld helpt.