PDA

Bekijk de volledige versie : Koerden: "Wij nemen wraak op IS voor Parijs"


zico.s*olders
23rd November 2015, 18:43
Het moraal van de Koerdische troepen nabij Raqqa in Syrië is hoog. "We vechten met z'n allen om het gebied te ontdoen van IS in naam van de mensheid", klinkt het uit de mond van een strijder. "Wij zullen wraak nemen voor Parijs."

De Koerden bevinden zich momenteel nabij de Syrische stad Ayn al Issa op zo'n dertig kilometer van Raqqa. "Drie dagen geleden zagen we veertien luchtbombardementen vlakbij en toen vernamen we dat de Fransen waren gestart met bombarderen", vertelt de Koerdische strijder Bahoz aan CNN.

"We doen ons best om wat er in Parijs gebeurd is, te wreken", belooft hij plechtig. Raqqa wordt nu niet enkel geviseerd door de westerse coalitie geleid door de Amerikanen maar ook door de Fransen en de Russen.

Hierdoor bevinden de Koerden zich aan de frontlijn van een globaal offensief tegen Raqqa. De jonge mannen beschouwen het eerder als hun plicht dan als een opdracht om IS te bekampen in naam van de mensheid.

"Indien Franse, Russische of Amerikaanse troepen naar hier komen om te vechten dan zullen we met hen samenwerken", verklaart de Koerdische bevelhebber Sarhad.

Het oprukken naar Raqqa zal uiterst moeilijk worden gezien het open terrein dat de Koerden van de moslimextremisten scheidt. De bombardementen zullen zeker hun dienst bewijzen indien de Koerden besluiten de ultieme aanval op het bolwerk van IS in te zetten.

Bron: Het Laatste Nieuws 23/11/2015
http://www.hln.be/hln/nl/33982/Islamitische-Staat/article/detail/2533889/2015/11/23/Koerden-Wij-nemen-wraak-op-IS-voor-Parijs.dhtml

Eigen mening: ik begrijp volkomen dat ze wraak willen nemen op IS. De Koerden zijn zelf tegen de IS vandaar ook de wraak. Niemand kan volgens mij nog de kant van de IS verdedigen. Ik hoop ook dat ze zich echt wreken op IS. Iedereen keert zich op dit moment tegen de IS en hopelijk gaat de strijd niet gewonnen worden door de IS. De Koerden liggen vlakbij de Syrische grens waardoor ze volgens mij makkelijk kunnen aanvallen. De Koerden gaan zeker de Fransen, de Russiche en de Amerikanen helpen vechten tegen de IS. De beste manier volgens mij is ook bombarderen vanuit een vliegtuig.