Inloggen

Bekijk de volledige versie : Kiesintentie

Barst
26th January 2006, 18:38
[FONT=Trebuchet MS]Is al meer dan een jaar geleden, daarom deze 'kiesintentiepeiling'... [/FONT]

Pieterjan
29th January 2006, 14:32
Mijn stem zou uitgaan naar: CD&V / N-VA. Naar mijn mening één van de weinige partijen die een professioneel karakter uit kan stralen en politieke situaties nuchter kan aanpakken. Verder denk ik dat hun mensen het meest competent zijn en het minst "mediageil" (Ik heb het dan over zowel federaal als Vlaams)

Belangrijkste reden is natuurlijk het partijprogramma dat mij drijft om voor dit kartel te stemmen. En ik hoop dat dit bij alle mensen bij het stemmen de meest belangrijke reden zal zijn.

wim leenaerts
29th January 2006, 15:07
Persoonlijk ben ik niet echt op de hoogte van de verschillende partijprogramma's en ik vind het ook moeilijk om daar van op de hoogte te geraken.
Een leerkracht economie van bij ons in het secundair had eens een mooie, overzichtelijke tabel opgesteld (of van het internet gehaald) met daar alle programmapunten kort en bondig samengevat. Héél handig vond ik dat.
Iemand enig idee waar ik zoiets kan vinden?
Ik heb trouwens op Groen! gestemd. Louter en alleen omdat het echt wel tijd wordt dat er iets gedaan wordt aan alle milieuvervuiling, 'natuurproblemen', enz. Kan me persoonlijk niet veel schelen wat ze doen voor de economie ofzo, maar er moet iemand iets in hun richting doen...
En voor de economie zullen ze geen van allen fundamentele veranderingen teweegbrengen peins ik.

Barst
29th January 2006, 15:20
[FONT=Trebuchet MS]Docent moet 'politiek neutraal' blijven... :D

Wel tof dat jullie zo openhartig participeren: dat is dan een poll gecombineerd met een paar dieptevragen... ;)[/FONT]

Wouter
29th January 2006, 15:26
'k ga die eek of shocked eens gebruiken..

Percentage VLD/Vivant: :shocked: :eek:

Kenny
1st February 2006, 05:35
CD&V - NVA zit blijkbaar op rozen.

katleen
2nd February 2006, 13:04
Moet mij nog beter informeren maar heb sp.a gestemd.

annemieke_anthonis
2nd February 2006, 15:28
Hallo,

Ik zit met een probleem: er is geen enkele partij waar ik op wil stemmen, omdat ik vind dat er aan elke partij zeer negatieve punten verbonden zijn.

Normaal gezien wilde ik voor Cd&V stemmen, maar aangezien mijn stem dan automatisch ook naar het Vlaams-nationalistische NVA gaat... ben ik daar maar van afgestapt.

Ik vind het echt niet kunnen dat er zoiets bestaat als kartelvorming. Een partij waar je niets van moet hebben, krijgt toch je stem.

De enige partijen waar ik nog een beetje akkoord mee ga, hangen natuurlijk vast aan partijen waar ik het niet mee eens ben!
De partijen die los staan, zoals het Vlaams Belang en Groen, zijn dan weer allebei een beetje te extreem op hun manier.

Veel keuze heb ik dus niet. Waar ik ook op stem, het zal nooit mijn ding zijn! Democratisch? Ik dacht het niet!

Kenny
2nd February 2006, 17:04
[QUOTE=annemieke_anthonis]De enige partijen waar ik nog een beetje akkoord mee ga, hangen natuurlijk vast aan partijen waar ik het niet mee eens ben![/quote]

Je kan altijd een stem uitbrengen op de leden van de partij waar je het *wel* mee eens bent. In jouw geval dus de mensen van de N-VA geen stem geven en die van CD&V wel.

Veel keuze heb ik dus niet. Waar ik ook op stem, het zal nooit mijn ding zijn! Democratisch? Ik dacht het niet!

Je kan ook blanco stemmen. Democratischer dan dit wordt het niet, denk ik.

Barst
2nd February 2006, 17:22
[QUOTE=annemieke_anthonis]Ik vind het echt niet kunnen dat er zoiets bestaat als kartelvorming. Een partij waar je niets van moet hebben, krijgt toch je stem.[/QUOTE]

[FONT=Trebuchet MS]'We' hebben ons inderdaad laten rollen door die kiesdrempel van 5 procent... :(

Alhoewel: 'we'?? Alle grote partijen hebben destijds 'pro' gestemd, zogezegd om het kieslandschap te behoeden voor al te veel versplintering... :confused:

Uiteindelijk bleek het veel meer te gaan om een handig 'zelfbedieningsmanoeuvre' van al de 'gevestigde waarden' samen! :mad:[/FONT]

toon caers
9th February 2006, 18:51
Je kan ook blanco stemmen. Democratischer dan dit wordt het niet, denk ik.
Bwaa. Gaan blanco stemmen niet naar de meerderheid? Blanco stemmen kan dus eigenlijk niet in België.

De enige partijen waar ik nog een beetje akkoord mee ga, hangen natuurlijk vast aan partijen waar ik het niet mee eens ben!
Schrap de partijen die je het minst graag hebt. Dus: alle kartels met Vlaams-nationalistisch schorem :D weg. Dan nog keuze tussen Groen of het Vlaams Belang. Weer schrap je de flaminganten.
Je houdt Groen over! Alles is beter dan een blanco stem!

Ik heb op Groen gestemd, trouwens.

wim leenaerts
9th February 2006, 20:46
[QUOTE=toon caers]Ik heb op Groen gestemd, trouwens.[/QUOTE]
En terecht :D
We stijgen met mondjesmaat... maar ze komen er wel !

Wouter
10th February 2006, 10:01
Zoals altijd met peilingen doet het VB het niet echt goed hier.
Maar hoe gaan ze het doen op de dag van de waarheid? 'k Vrees dat heel die Parijse story & cartoon-hype hen goed uitkomt, zéker als ik zie hoe sommigen rondom mij in no-time van mening zijn veranderd en véél intoleranter zijn geworden. Vooral die gijzeling van een TGV in Frankrijk een maand ofzo geleden door een bende Noord-Afrikaanse jongeren is in het verkeerde keelgat geschoten.
What goes up must come down, maar of dat deze keer voor het VB gaat opgaan.. koffiedik kijken

wim leenaerts
10th February 2006, 21:38
Ik begrijp niet hoe ze aan die 5 stemmen komen :confused:
Maar goed, er zijn wel meer dingen die ik niet begrijp..
Ik hoop iig dat de kiezer op het moment van de waarheid zijn verstand laat kiezen en niet zijn emoties (die bij het gros van de bevolking zo verbazend beïnvloedbaar blijken zijn :rolleyes: ).

hans
11th February 2006, 17:38
Ik neem CD&V. De reden is simpel. Het is al jaar en dag een gevestigde waarde in de Kempen en in mijn stad. En ik ben niet onverdeeld gelukkig met hun verwezelijkingen dus waarom zou ik iets veranderen dat goed gaat :D
(naar mijn bescheiden mening :p ) Verandering is niet noodzakelijk positief, vandaar .

Barst
12th February 2006, 03:48
[QUOTE=hans]En ik ben niet onverdeeld gelukkig met hun verwezelijkingen dus waarom zou ik iets veranderen dat goed gaat :D
(naar mijn bescheiden mening :p )[/QUOTE]

[FONT=Trebuchet MS]Snap ik niet met mijn klein verstand... Maar wellicht worden de regels van de logica hier toch een beetje geweld aangedaan??! :confused: :rolleyes: [/FONT]

hans
12th February 2006, 14:42
OEPS

Uiteraard ben ik een beetje te snel geweest en heb ik over mijn contradictie gelezen.
Ik bedoelde natuurlijk: Ik ben onverdeeld gelukkig ..... :D

Kenny
16th February 2006, 01:54
Eindconclusie: kiesintentie leerkrachten niet representatief voor die van de bevolking. Gelukkig maar... VLD minder stemmen dan GROEN!?? :confused: :p

wim leenaerts
16th February 2006, 10:57
[QUOTE=Kenny]Eindconclusie: kiesintentie leerkrachten niet representatief voor die van de bevolking. Gelukkig maar... VLD minder stemmen dan GROEN!?? :confused: :p[/QUOTE]
Misschien zien de mensen in dat het milieu toch niet zo'n onbelangrijke factor is in de samenleving / wereld en dat het wel degelijk en overduidelijk de verkeerde kant opgaat...
Het werd iig wel tijd dat dat besef er kwam :rolleyes:
Maar VB méér stemmen dan Groen!? :shocked: (u mag deze smiley letterlijk nemen)

Kenny
16th February 2006, 16:59
[QUOTE=wim leenaerts]Misschien zien de mensen in dat het milieu toch niet zo'n onbelangrijke factor is in de samenleving / wereld en dat het wel degelijk en overduidelijk de verkeerde kant opgaat...
Het werd iig wel tijd dat dat besef er kwam :rolleyes:[/QUOTE]

Zo goed scoren ze nu ook weer niet. 10% is allicht beter dan wat ze irl presteren (:D)... maar het contrast tussen de partijen is totaal niet representatief voor de werkelijkheid.

VLD minder stemmen dan GROEN!?? VB slechts 1 stem meer dan GROEN!? CD&V die meer dan het dubbel halen van de #2?

Maar VB méér stemmen dan Groen!? :shocked: (u mag deze smiley letterlijk nemen)

Dat ze méér stemmen halen, vind ik niet meer dan normaal. Dat het slechts 1 stem meer is, is wat anders. In werkelijkheid haalt het VB een meervoud van wat GROEN! vertegenwoordigt.

wim leenaerts
16th February 2006, 17:21
[QUOTE=Kenny]Dat ze méér stemmen halen, vind ik niet meer dan normaal.[/QUOTE]
En ik vind dat erg...

kristofdebruyn
17th February 2006, 14:39
Ik zou stemmen voor de cd&v. Omdat hun partijprogramma mij aanstaat. Wat mij wel stoort is dat ze zijn samengegaan met NVA. Volgens mij is dit gewoon om de stemmen van NVA erbij te krijgen en zo de grootste partij te zijn. Dit vindt ik eigenlijk niet kunnen, maar het gebeurt steeds meer.

Wouter
18th February 2006, 12:44
Vlaams belang gaat beter scoren dan wat we hier zien. Net nog gelezen:

====
De cartoonrellen hebben geleid tot een groeiende angste voor de islam. Dat blijkt uit een onderzoek van het Nederlandse Algemeen Dagblad.

Van de ruim 750 ondervraagden is ruim 44 procent banger geworden voor een wereldwijde botsing tussen de islam en het Westen. Vrouwen blijken angstiger dan mannen.

Een meerderheid van de geënquêteerden ziet negatieve kanten aan de islam. Zo spreek 52 procent over intolerantie, 70 procent over vrouwonvriendelijk en 55 procent over humorloos.

Verder vindt een meerderheid van 54 procent dat islam en democratie eerder niet dan wel samengaan. Veertig procent meent dat de godsdienst eerder gewelddadig dan vreedzaam is.

Uit het onderzoek blijkt dat mensen vooral de toekomst vrezen. Slechts een kleine minderheid van ruim 10 procent vindt dat zijn leven nu al is veranderd door de recente incidenten rondom de islam.
HLN 18/02/06 08u15
====

Barst
2nd March 2006, 16:38
[FONT=Trebuchet MS]Peiling afgesloten op 02-03-2006... Ronde cijfers (/100) ogen net iets leuker...

CD&V zal alvast opgetogen zijn met deze kiesintenties... de liberalen iets minder...

Percentage VB zal wel een afspiegeling zijn van veelal Kempische studenten zeker? Maar of de gemiddelde VB-stemmer hoger opgeleid is én tevens 'zijn ding doet' op actualiteitswebsites??[/FONT]

Barst
3rd March 2006, 19:37
Vlaams Belang-VLOTT grootste partij van Antwerpen in peiling

Als het vandaag gemeenteraadsverkiezingen zouden zijn dan zou het kartel Vlaams Belang-VLOTT de grootste partij van Antwerpen zijn. SP.A-burgemeester Patrick Janssens blijft wel voor een derde van de Antwerpenaren de gedoodverfde kandidaat om zichzelf op te volgen. . Dat blijkt uit een peiling die werd uitgevoerd in opdracht van Gazet Van Antwerpen en de VRT.

Vlaams Belang-VLOTT blijft met 34,4 procent de grootste partij in Antwerpen. Dat is een winst van 1,2 procent tegenover de verkiezingen in 2000. SP.A-Spirit volgt met 23,8 procent, dat is 4,3 procent meer dan in 2000. CD&V/N-VA wint eveneens terrein, 3,4 procent, en belandt op 14,5 procent.

De verliezers zijn VLD-Vivant en Groen!. VLD-Vivant haalt 14,9 procent, een verlies van 3,6 procent. De groenen gaan er 2,8 procent op achteruit tegenover 2000 en halen nog 8,3 procent.

Van de ondervraagden heeft 33 procent een voorkeur voor Patrick Janssens als burgemeester. Filip Dewinter haalt 16 procent. 38 procent gaat ,,helemaal akkoord" met het Vlaams Belang in het stadsbestuur.

Weblog DS, 03-03-2006 (sdg)

Kellyvanlooveren
4th March 2006, 12:08
Ik heb ook gestemd voor CD&V/N-VA, maar ik moet nog wat beter informeren.. Maare, ik denk in ieder geval dat Wouter wel gelijk heeft wanneer hij zegt dat het Vlaams Belang kiezers gaat winnen door heel die heisa rond de cartoons...