PDA

Bekijk de volledige versie : Turkije ondervraagt Belg (26) voor betrokkenheid bij aanslagen


Bram.v*lckx
21st November 2015, 09:56
De Turkse politie heeft een Belg van Marokkaanse origine opgepakt in Antalya. Hij wordt ervan verdacht voorbereidend werk te hebben verricht met het oog op de aanslagen van 13 november in Parijs. Dat meldt het Turkse persagentschap Dogan.

De Turkse autoriteiten reageerden niet op de informatie. Het Belgische federale parket kan de informatie voorlopig niet bevestigen. De 26-jarige man is opgepakt in een luxehotel in Antalya, op de zuidkust van Turkije, schrijft Dogan zonder zijn bronnen bekend te maken.

Twee andere individuen van Syrische nationaliteit zijn opgepakt in de nabije omgeving. Zij worden ervan verdacht naar Antalya te zijn gestuurd door terreurgroep Islamitische Staat (IS) om de Belg te helpen de grens over te steken. Zij werden opgepakt toen ze de man gingen opzoeken.

De Turkse antiterreurpolitie werd verwittigd van de aanwezigheid van de jonge Belg toen die met het vliegtuig in Antalya aankwam. De man werd gevolgd tot zijn hotel in de wijk Manavgat, aldus Dogan.

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslagen-Parijs/article/detail/2532174/2015/11/21/Turkije-ondervraagt-Belg-26-voor-betrokkenheid-bij-aanslagen.dhtml

Eigen mening: Volgens mij is dit heel goed dat men die man heeft opgepakt. En ook dat men de 2 Syriėrs heeft opgepakt die contact zochten met de man. Dat wil volgens mij zeggen dat er sterk gecontroleerd wordt om de grens over te steken en dat is goed. Ik vind dat men dit meer moet doen aan alle grenzen zodat terroristen en dergelijke zich moeilijker kunnen verplaatsen over Europa en de wereld.