PDA

Bekijk de volledige versie : Tim Cook: "PC is overbodig geworden"


simon.s*olders
11th November 2015, 10:38
Tim Cook: "PC is overbodig geworden"

Apple-topman Tim Cook denkt dat de pc zijn langste tijd wel heeft gehad. "Waarom zou je nog een pc kopen? Nee echt, noemt eens een reden waarom je die nog nodig hebt", zegt hij in een interview met The Telegraph.

Morgen komt Apples iPad Pro uit. De nieuwe tablet richt zich deels op zakelijke toepassingen voor mensen in creatieve beroepen. Het Amerikaanse bedrijf heeft er grote verwachtingen van.

"Voor velen wordt de iPad Pro de vervanger van een laptop of een desktopcomputer. Ze zullen het gaan gebruiken en tot de conclusie komen dat ze geen ander apparaat meer nodig hebben, op hun telefoon na", vertelt Cook aan de vooravond van de release.

Apple kiest momenteel voor grote apparaten. Zo zijn de iPhones 6 en 6s Plus duidelijk groter dan hun voorgangers en heeft de iPad Pro ook een flink formaat. Kenners verwachten dat de iPad Mini daar de dupe van zal worden. Cook heeft daar een duidelijke mening over: "Als je een grote telefoon hebt, dan zul je waarschijnlijk niet voor de iPad Mini kiezen." Hij denkt wel dat er behoefte aan kleine tablets zal blijven bestaan. "Producten die elkaar verdringen zijn geen probleem, zolang je alleen je eigen producten kannibaliseert."

Bron:http://www.demorgen.be/technologie/tim-cook-pc-is-overbodig-geworden-bf498187/

Eigen mening: Ik denk dat Apple hier gelijk in heeft, een groot formaat van de Ipad is een goede oplossing voor de laptop en zelfs PC. Het is lichter, kleiner en soms sneller dan een laptop, je kan er tegenwoordig hetzelfde op doen dus waarom nog zo'n omslachtig apparaat aanschaffen als het ook kleiner en makkelijker kan. Apple is de laatste 10 jaar heel snel opgekomen met zulke 'revolutionaire' uitvindingen zoals de Ipad, Iphone en Mac computers en ik denk dat ze nog lang zullen blijven komen met deze vooruitstrevende toestellen. we leven in de toekomst denk ik dan. Ik voorspel dat er binnen 10 jaar bijna enkel touchscreen apparaten op de markt zullen zijn en dat de pc hier helaas aan zal moeten geloven.