PDA

Bekijk de volledige versie : Temperatuur voor het eerst globaal boven 1 graad gestegen


célinefrison
9th November 2015, 20:57
De globale gemiddelde temperatuur zal dit jaar voor het eerst 1 graad hoger liggen dan voor de industrialisering. Dat blijkt uit een maandag gepubliceerd onderzoek van de Britse weerdiensten en de universiteit van East Anglia.

Gebaseerd op metingen van januari tot september 2015 lag de wereldwijde temperatuur 1,02 graden boven het gemiddelde van de jaren 1850-1899. Redenen volgens de experten zijn de stijgende uitstoot van broeikasgassen en tijdelijke weerfenomenen zoals El Niño. In 2016 zal het klimaat “even warm” blijven.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151109_01962095
Datum: 9/11/2015

Eigen mening: Dit baart me wel zorgen. Op zich is de globale stijging met 1 graad misschien niet zoveel, maar op lange termijn zal het volgens mij nog wel harder stijgen. Ik heb vooral schrik dat we hier bij ons ook te maken gaan krijgen met noodweer en stormen. Als je reportages ziet van orkanen, tsunami's, overstromingen...dan kan je je volgens mij echt niet voorstellen hoe dat voor die mensen daar is. Maar door klimaatopwarming denk ik dat de kans op slecht weer en stormen enzoverder hier ook zal toenemen. Al denk ik ook wel dat doorheen de jaren mensen hierover meer zijn gaan nadenken. Meer mensen zijn bezig met het milieu, recycleren, tweedehands is hip, we proberen meer de fiets en het openbaar vervoer te gebruiken... Zelf probeer ik toch ook zoveel mogelijk de fiets te nemen voor korte afstanden. Ook vraag ik niet altijd een plastic zakje in de winkel. Alle beetjes helpen!