PDA

Bekijk de volledige versie : Trump is een racist!


D*ies Van Mechelen
9th November 2015, 00:22
‘Trump is een racist!’

Wie zakenman en Amerikaans presidentskandidaat Donald Trump zaterdagavond live op tv een ‘racist’ zou noemen, kon daar 5.000 dollar mee verdienen. Voormalig ‘Seinfeld’-acteur Larry David greep zijn kans.

Donald Trump heeft er zijn vuurdoop als presentator van Saturday Night Live opzitten. Opmerkelijk, want het was pas de tweede keer dat een Amerikaanse presidentskandidaat de eer toebedeeld kreeg om het televisieprogramma voor te gaan. Met succes, zo blijkt, want maar liefst 6,6 miljoen huishoudens stemden zaterdagavond op NBC af, het hoogste cijfer in drie jaar.

Maar het was vooral afwachten of iemand Trump ‘racist’ zou noemen. Heel wat organisaties waren immers ontstemd dat Trump gastheer mocht komen spelen. Vooral zij die opkomen voor de rechten van Latino’s en immigranten hebben problemen met de soms gepeperde meningen van de vastgoedmagnaat. Luke Montgomery, de man achter het ‘Dump Trum’-protest, loofde 5.000 dollar uit aan wie live op tv ‘Trump is een racist’ zou durven schreeuwen. Wanneer verschillende mensen aan zijn wens zouden voldoen, zou het bedrag verdeeld worden.

En het gebeurde wel degelijk, zij het in een eerder komische setting. Acteur Larry David onderbrak Trumps openingsrede iets over halfweg met ‘Trump’s a racist!’. ‘Er werd mij verteld dat ik daar 5.000 dollar mee kon verdienen’, legde hij meteen uit. Trump reageerde dat hij het ‘volledig begreep, als echte zakenman’. De passage van Trump werd voorts maar mak onthaald in Amerikaanse media.

Bron: http://www.standaard.be/cnt/dmf20151108_01960451

Mening:

Boecht! Of ja... dat is zijn hele campagne voor het presidentschap toch dusver. Ik geef toe, de race om president te worden in de VS is niets meer dan een populariteitswedstrijd. Tegenwoordig ligt de aandacht van de 'algemene' potentiële kiezer niet meer in waar de man (of vrouw) voor staat, maar hoe hij zich 'hip' en 'up-to-date' kan houden.

Al jaren voor Donald Trump werden presidentskandidaten bekeken voor hun daden. Echter is het nu zover gekomen dat men zich zodanig moet 'belachelijk' maken om aandacht te krijgen van een jong (maar ruim) publiek.

Ik ben nog steeds van mening dat Trump dit gewoon doet voor de publiciteit omdat zijn geld / populariteit bij wijze van spreke stilletjes aan verdwijnt. In mijn ogen is hij gewoon mediageil en doet hij alles om aandacht te krijgen. Na zijn langdurig lopende serie van 'The Apprentice' besloot hij om terug in het spotlicht te kruipen door zich voor te stellen als presidentskandidaat.

Trump heeft het echter niet al te slim aangepakt en staat hij nu meer bekend als xenofoob dan wat anders door zijn 'racistische' uitspraken. Andere presidentskandidaten zoals Jeb Bush (zoon van George H.W. Bush en broer van George W. Bush) gebruiken ook media zoals Twitter en leuke uitspraken om zich toch toegankelijker te maken tot het publiek.

Deze presidentsverkiezingen gaan nog zeer interessant worden en ik ben alleszins benieuwd in hoeverre de kandidaten gaan gaan om zich belachelijk te maken en zich kunnen kronen als 'Homecoming Queen'... Euhm, ik bedoel president van de Verenigde Staten.