PDA

Bekijk de volledige versie : Het zal je maar overkomen...


Barst
20th November 2004, 20:39
Belg als terrorist afgevoerd voor mesje in handbagage


Wim Smet (30) zal zijn citytrip naar New York niet licht vergeten. Hij dacht zondagavond zorgeloos weer op het vliegtuig naar België te stappen, maar de Amerikaanse politie sloeg hem in de boeien en voerde hem af als een betrapte terrorist. In zijn handbagage was een vlindermes gevonden.

"Dat mesje daarin laten was een stommiteit, maar ik ben geshockeerd door hoe dit voorval is afgehandeld", zegt Smet telefonisch vanuit zijn hotel. Hij zat drie dagen in de cel en moet maandag voor de rechter verschijnen. De beschuldiging luidt verboden wapenbezit.


Weblog HLN, 20/11/04 08u33

Barst
21st November 2004, 04:34
Drie dagen cachot voor een vlindermes? Dat ze het ingeslagen pad maar verder inslaan... Dat moet alvast de toekomstige Belgische toerist naar de V.S. zeker kunnen overtuigen om geen annulatieverzekering te nemen. Voor mij niet gelaten: op mijn ranking list van toekomstige vakantiebestemmingen staat de V.S. op de tweede laatste plaats... na Noord-Korea! :D

katleen
21st November 2004, 13:05
ja, dat kan mss wat overdreven overkomen maar wie neemt er dan ook een zakmes mee op vakantie? En ik heb liever dat ze wat strenger zijn op dat soort van regels dan dat er laks mee wordt omgesprongen!

wim leenaerts
2nd December 2004, 16:55
euhm... een vlindermes staat, als ik mij niet schromelijk vergis, ook in België op de lijst van verboden wapens dus hier zou je er ook wel voor gesanctioneerd worden.