PDA

Bekijk de volledige versie : Rusland ontplooit antiluchtraketten in Syrië


maxim.j*nsen
5th November 2015, 13:42
Rusland heeft in Syrië antiluchtraketsystemen ontplooid om Russische troepen te beschermen. Dat zegt de bevelvoerder van de Russische luchtmacht, Viktor Bondarev.
"We hebben alle mogelijke bedreigingen berekend. We hebben jachtvliegtuigen, bommenwerpers, helikopters maar ook antiluchtraketsystemen gestuurd", verklaarde de Russische generaal. "Stellen we ons voor dat een legervliegtuig in een naburig grondgebied van Syrië wordt veroverd en tegen ons wordt gebruikt. Daar moeten we klaar voor zijn."

Eind september toonde de bevelvoerder van de NAVO-troepen in Europa, Philip Breedlove, zich ongerust over een dergelijke ontplooiing tegen IS. Volgens hem is dat bedoeld ter bescherming van de Syrische president Bashar al-Assad.

Bondarev verduidelijkte niet welk type raketsysteem is ingezet in Syrië. Het Russische ministerie van Defensie was niet bereikbaar voor commentaar.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/2.33907?eid=1.2488746

Eigen mening: Nu Rusland ook aangevallen is door IS, staan we volgens mij niet ver van een totale oorlog. Nu Poetin ook met raketten begint te zwaaien, ziet de toekomst er niet echt rooskleurig uit. Ik ben niet bang voor een terreurgroep als IS, maar wel voor Rusland. De impact die zij kunnen maken op de rest van de wereld is ongelooflijk. Ook Groot-Brittannië heeft zijn veiligheidsraad met spoed bijeen gebracht. De gemoederen raken echt verhit en ik vrees dat het niet lang meer duurt voordat de bom letterlijk en figuurlijk ontploft.